Arvid Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Var ute med ungene her om dagen. Tok dette bilde av årests første blåveis (for meg da ). Arvid Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Om utsnittet skal være slik må du på en eller annen måte fjerne de blå feltene bak blomsten. Eller du kan ta et "Colse-up" bilde, men jeg tror ikke bildet er skarpt nok for det. Ellers var dte et fint bilde, som kan bli bedre. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg synes jo det var litt spennende med den blå himmelen mellom trærne. Men tok et nytt utsnitt nå. Arvid Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hmm...skulle hatt litt mer å gå på i bunnen, så bildet ikke ble så flatt og bladet i bunn kommer mer fram. Hva med å ta et nytt bilde? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg synes det funker bra sånn som det er nå. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Blir nok litt for lite luft under for å nå helt opp! Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takk for tilbakemeldinger. Skal prøve å få litt mer luft rundt motivet neste gang. Arvid Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg prøver meg igjen:) Ser dette bedre ut, eller skal jeg bare legge kamera på hylla? Arvid Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Mycket betre....men litt blasse farger...prøv litt contrast og saturation... Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg prøver meg igjen:)Ser dette bedre ut, eller skal jeg bare legge kamera på hylla? Arvid 8213541[/snapback] Slutt å sippe! Synes det var fint, jeg. Men altså litt lite punch - det var litt overeksponert, og det er mye bedre fotolys i skygge/halvskygge enn i direkte sollys. Prøvde meg i LightZone - bare fordi jeg har lasta det ned og leker litt med det for å se om det har noe for seg.. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 :!: Ser jeg må lære meg Photoshop:) Men dette ble jo bra. Takk så mye Arvid Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan forresten få til akkurat det samme med The GIMP. Da slipper du å enten bli fattig eller å gjøre forbryter av deg. Begynn med å lage et lag som er en kopi av bildet du åpnet, sett mode til "overlay". Stilig? Men vit at The GIMP ikke er fullt på høyden med photoshop. Det er bare godt nok til å begynne med, mens du kommer i gang. Det er ikke nødvendig å lære å kjøre bil i en Porsche selv om man vil bli racersjåfør Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Synes bildet var fint, men bøåveisen var liksom for bleik... Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg må absolutt få kalibrert skjermene mine hjemme og på jobben. Har forresten Adobe Elements 5.0 på jobben, det får være en grei begynnelse Men noen anbefalinger på kalibrering? Arvid Lenke til kommentar
perottol Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Synes dette var et bra bilde, liker spesielt godt panoramaformatet. Du har fått til et varmt bilde, selv med direkte sollys. Tips: Kanskje kunne du hatt enda lavere standpunkt? Tror det ville ha skapt litt bedre dybde. Blomster som rager over fotografen blir ofte ganske majestetiske. Du kunne også ha prøvd deg med litt lokal lysregulering: skyggelagt bakgrunnen, og brukt noe (alu. folie) til å reflektere litt mer lys på blomsten. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Synes dette var et bra bilde, liker spesielt godt panoramaformatet. Du har fått til et varmt bilde, selv med direkte sollys. Tips: Kanskje kunne du hatt enda lavere standpunkt? Tror det ville ha skapt litt bedre dybde. Blomster som rager over fotografen blir ofte ganske majestetiske. Du kunne også ha prøvd deg med litt lokal lysregulering: skyggelagt bakgrunnen, og brukt noe (alu. folie) til å reflektere litt mer lys på blomsten. 8219162[/snapback] Tusen takk for kommentar og tips. Skal tenke på det med standpunkt, skyggelegging og refleksjon av sollys neste gang jeg skal ut på "bildetokt". Akkurat på denne turen hadde jeg med samboer og tvillinger på1 1/2år og det spørs om de hadde ventet på at jeg satte opp folie for å ta bilde av en blomst:) Men skal som sagt ha det i mente til neste tur. Arvid Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Jeg trodde det var slikt "se hvor banka jeg er" bilde! Endret 23. mars 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Nei, heldigvis finnes det flere typer blåveisbilder Arvid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå