DraZeN Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei, da har jeg kjøpt meg ny bil. En seat ibiza 1.9 TDI sport 2000 mod. Den ble kjøpt på fredag av søstra mi som har hatt den i snart 3 år. Fullt servicehefte, og jeg vet at bilen er tatt godt vare på. Det foreligger naf test på bilen som viser til dette. -Rust på en stk skru, som står i ene bakruta. -Feil på spissinga som gjør at bilen sliter litt dekk på innsida -Agr ventilen svetter litt olje, ubetydelig ifølge NAF (hva er AGR ventilen?) Er veldig fornøyd med bilen, den bruker ekstremt lite drivstoff og går samtidig veldig godt. Planer for bilen er egentlig ikke mye. Bilen er senket og jeg har 2 sett med 17" sommerfelger til den. Så eneste planen foreløpig er ei frontleppe. Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg ELSKER de svarte momo felgene. Har så utrooooolig lyst på de. Er de nye? Kjøpte du de med dekk på BilXtra? Ser de har de for 10000 med dekk. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Grattis med kul ny bil. Bilen blir vel ganske sprek med den motoren der? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Helt grei bil dette... Selv om jeg hater såkalte donaldfarger på biler... Lykke til med ny bil! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Di svarte momofelgene kjøpte jeg hos gundersen motorsport. Mener jeg betalte rundt 6000 for di, og så kjøpte jeg Silverstone dekk til 1200 kr stykket. Bilen er ganske sprek ja, men skal chippes opp til 145 hk, noe som jeg vil tro da drar ganske godt. Er noe tjafs med luftmengdemåleren også nå, så den går ikke helt som den skal. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 1.9tdi som går utrolig godt? Bortsett fra det, pen bil og helt grei. Økonomisk hvis vi ser bort fra typiske VAG-feil som det snakkes så mye om. Dog så liker jeg utseende veldig godt på disse. Stell den pent så har du sikkert bil i mange år. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 1.9tdi som går utrolig godt? 8203784[/snapback] Finnes av de også skjønner du Versjonen med 150 hk orginalt + chip = 200 hk og 400 nm Ang Exhaust Gas Resirculation ventilen, så er det en sak som står koblet til eksosen, denne ventilen står da mellom eksos og innsug for å stenge/lukke alt etter hva motorstyringen bestemmer. Denne er montert for å minske utslipp av diverse gasser blant annet, men du kan trygt koble den ut ved å bytte ut pakningen inn mot innsuget med en metallplate som sperrer eksosstrømmen mellom motor og ventilen. Motoren vil da mest sannsynlig gå renere og muligens noe bedre også. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 1.9tdi som går utrolig godt? 8203784[/snapback] Finnes av de også skjønner du Versjonen med 150 hk orginalt + chip = 200 hk og 400 nm Ang Exhaust Gas Resirculation ventilen, så er det en sak som står koblet til eksosen, denne ventilen står da mellom eksos og innsug for å stenge/lukke alt etter hva motorstyringen bestemmer. Denne er montert for å minske utslipp av diverse gasser blant annet, men du kan trygt koble den ut ved å bytte ut pakningen inn mot innsuget med en metallplate som sperrer eksosstrømmen mellom motor og ventilen. Motoren vil da mest sannsynlig gå renere og muligens noe bedre også. 8204371[/snapback] Bilen er ikke chippet, i alle fall ikke enda, sånn som jeg har forstått det. Men for all del, hvis bilen har 150 turbodiesel hester så går den nok framover. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 1.9tdi som går utrolig godt? 8203784[/snapback] Finnes av de også skjønner du Versjonen med 150 hk orginalt + chip = 200 hk og 400 nm Ang Exhaust Gas Resirculation ventilen, så er det en sak som står koblet til eksosen, denne ventilen står da mellom eksos og innsug for å stenge/lukke alt etter hva motorstyringen bestemmer. Denne er montert for å minske utslipp av diverse gasser blant annet, men du kan trygt koble den ut ved å bytte ut pakningen inn mot innsuget med en metallplate som sperrer eksosstrømmen mellom motor og ventilen. Motoren vil da mest sannsynlig gå renere og muligens noe bedre også. 8204371[/snapback] Hei, ser du skriver exhaust? Men da skulle vel forkortelsen være EGR? Mens dette var AGR ventilen tror jeg, skal sjekke papirene fra Naf. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Bilen er ikke chippet, i alle fall ikke enda, sånn som jeg har forstått det. Men for all del, hvis bilen har 150 turbodiesel hester så går den nok framover. 8204427[/snapback] Er vel temmelig tvilsomt at denne har så mye hester ja AGR må være en feilskriving fra NAF. Et lite tips på veien til deg: Ikke ta det NAF sier alt for seriøst. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Bilen har nokk ikke 150 hester nei, Den har 110 hester, og kan chippes til 145 for ca 7 lapper. Men hester interesserer meg egentlig midt imellom skinkene, NM er det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Gratulerer Det der er et vag produkt, eller er det noe jeg tror ? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Hei bård. det er så og si et Vag produkt, bilen er bygget over samme lest som volkswagen polo av alle ting. :S Mens Seat i utgangspunktet er et spansk bilmerke mener jeg. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Drit tøffe svarte momo felgene. Har du bilde av bilen med dei felgane i bruk? Den såg bra ut den;D Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Må være en arti bil å kjøre! Vurderte selv Ibiza... 1.8T versjonen. Endret 25. mars 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 AGR må være en feilskriving fra NAF. Et lite tips på veien til deg: Ikke ta det NAF sier alt for seriøst. Snakker av erfaring. 8204799[/snapback] Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Her er bilen med sommerfelger på. Personlig likte jeg mangelsfelgene best. Men kanskje momofelgene kommer seg med spacere. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei nice bil, får å få kronen på verket så hadde jeg kjøpt et stort klister å hatt på begge sidene av bilen. Hadde værte rått, drage eller noe. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Tøff bil det der! momofelgene var stiligst! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Hei nice bil, får å få kronen på verket så hadde jeg kjøpt et stort klister å hatt på begge sidene av bilen. Hadde værte rått, drage eller noe. 8289233[/snapback] Kan love deg at denne bilen blir det ikke satt noen klistremerker på, hvertfall ikke noen drage. Førr å seij det sånn, det bi ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå