Gå til innhold

HIO vs. BI; faglig kvalitetsforskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har studert dataingeniør ved HiO og var kjempefornøyd med studiet. HiO er en meget bra skole for den som _vil_ lære. Desverre er ved HiO, slik som ved alle andre læresteder, studenter som egentlig ikke skulle vært der. Så lenge man klarer å overse disse, vil du få en meget fin tid der du vil lære mye.

Jeg ser at både HIO og BI i Oslo tilbyr Bachelor i økonomi og administrasjon. Jeg lurer på hvilken av dem som har best kvalitet faglig sett. Vet at BI koster men det er kun det faglige jeg tenker på nå.

Er det noen som har erfaringer som kan komme med innspill?

8197713[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg ser at både HIO og BI i Oslo tilbyr Bachelor i økonomi og administrasjon. Jeg lurer på hvilken av dem som har best kvalitet faglig sett. Vet at BI koster men det er kun det faglige jeg tenker på nå.

Er det noen som har erfaringer som kan komme med innspill?

8197713[/snapback]

Reint faglig vil eg ikkje tru det er noko særleg forskjell. Det ser ut som om der er mykje av dei samme faga, og ei bok i matematikk for økonomar er vel mykje det samme om det er på BI eller HiO.

Eg vil likevel tru at dersom du skal ha ei økonom-utdanning, so vil det vere betre for deg å ta ei utdanning ved BI, som er ein mykje meir kjend skule enn HiO innan området økonomi. Det kostar då, og det må bli ei prioriteringssak for deg om du vil betale det det kostar å gå på BI.

Det idéelle er jo sjølvsagt å ta turen til NHH då, som er den beste skulen innan økonomisk utdanning i landet, og det kostar ingenting. So var det berre det med snittet då. Personleg klarte eg ikkje å kome inn på NHH, so valgte istaden TØH, som er like gratis som UiO og NHH, men er gjerne ikkje like kjend som NHH, sjølv om kvaliteten her er veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...