Anathema Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Legge ann på en annen mann? Da tror jeg vedkommende hadde fått slag istedenfor. Lenke til kommentar
superninja Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Er ikke forholdene såpass kontrollerte i norske fengsel at vokterne som regel klarer å holde kontrollen over voldepisoder og lignende? Har ingen som helst kunnskaper om dette emnet, annet enn at jeg har lest litt om hvordan Varg Vikernes har det der han sitter inne. 8198030[/snapback] I Prison Break så gjekk jo vaktane ut så vidt eg huska. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du blir rævpult, vi blir det ikke... Neida, du blir blir ikke det da, med mindre du legger opp til det selv (ved f.eks å legge ann på en annen mann osv) 8198020[/snapback] Og lykkes Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 I Prison Break så gjekk jo vaktane ut så vidt eg huska. 8198047[/snapback] Nå har ikke jeg sett mye av Prison Break, eller inne i norske fengsler, men jeg har veldig liten tro på at det man ser i den tv-serien er særlig representativt for det norske fengselsvesenet. Lenke til kommentar
LindaChanett Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 kjenner noen som har sitti inne og har ikke hørt no om det, dette er jo da folk som har sitti noen måneder eller no da, men hvem vet? på Ila foregår det nok mye rart! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ville ikke mistet såpen i dusjen i et fengsel, for å si det slik. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ville ikke mistet såpen i dusjen i et fengsel, for å si det slik. 8198813[/snapback] http://www.youtube.com/watch?v=i8UPKIrtt-I Ikke jeg heller Lenke til kommentar
daim Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har eller valgdt juling hver dag enn å bli rævpult en gang i fengsel! Se American History X Lenke til kommentar
Peri Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Vet ikke hvordan det er i norge, men sjekk denne rapporten fra USA. http://www.hrw.org/reports/2001/prison/report.html Veldig sterk lesing. For eksempel "Rape Scenarios" Endret 20. mars 2007 av Peri Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ingenting er som en god klam stiv en opp i rosetten i dusjen... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 I Norge har man jo perm i hytt å pine når man sitter inne, så da kan man pule når man er ute. En kamerat av meg sitter inne for vold for 3 gangen nå vel. Har vel satt inne enn 5 - 6 år tilsammen. Møter han rett som det er ute i helgene. De får hvis perm av å til. Synes det er helt forkastelig men. Er man i fengsel så er man i fengsel spør du meg...................Utenom i Norge. Synes vi skulle sende de værste kriminelle vi har her til Statene eller Russland eller noe. Så får de straffen de fortjener. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 En liten quote fra den rapporten jeg posta.. (D.U.I er fyllekjøring btw) "I've been sentenced for a D.U.I. offense. My 3rd one. When I first came to prison, I had no idea what to expect. Certainly none of this. I'm a tall white male, who unfortunately has a small amount of feminine characteristics. And very shy. These characteristics have got me raped so many times I have no more feelings physically. I have been raped by up to 5 black men and two white men at a time. I've had knifes at my head and throat. I had fought and been beat so hard that I didn't ever think I'd see straight again." Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 En liten quote fra den rapporten jeg posta.. (D.U.I er fyllekjøring btw) "I've been sentenced for a D.U.I. offense. My 3rd one. When I first came to prison, I had no idea what to expect. Certainly none of this. I'm a tall white male, who unfortunately has a small amount of feminine characteristics. And very shy. These characteristics have got me raped so many times I have no more feelings physically. I have been raped by up to 5 black men and two white men at a time. I've had knifes at my head and throat. I had fought and been beat so hard that I didn't ever think I'd see straight again." 8199682[/snapback] Han må ha digga det litt da siden han tok et par DUI til! OnT; Man blir ikke rævpult i norske fengsel, ikke mer enn utenfor murene. Men som voldteksmann eller pedo så blir man hakket på, og til tider tildelt noen lusinger! Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Læreren min på u.skolen har jobbet i fengsel og han sa at noen junkies solgte rompa si for å få crack osv. Endret 20. mars 2007 av St.Matias Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Læreren min på u.skolen har jobbet i fengsel og han sa at noen junkies solgte rompa si for å få crack osv. 8199802[/snapback] Det er alltid noen som selger seg for å få ting... Og det flyter forsåvidt av dop i norske fengsler Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Skal ikke si for sikkert om det er veldig mye rævpuling i fengsel, men hvis du noen gang har rørt en betjent får du i hvert fall grisebank av vaktene :] Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Man kommer stort sett ikke i fengsel for de forste DUI'ene sine. Dessuten maa han ha hatt en sugen advokat - DUI er relativt enkelt aa komme seg ut av om den ikke er utrolig suvere - og siden han har hatt tre dommer paa seg er det noe galt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå er det jo forskjeller mellom fengslene i Norge da. Sender ikke folk som har kjørt for fort inn til de som har drept hele familier og slikt. Voldtekt forekommer nok helt sikkert, men ikke i det omfanget vi ser i amerikanske filmer/serier. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er forskjell i USA paa county, state og federale fengsler ogsaa.. Saa kom ikke her. Men ja, det er helt annerledes enn et norsk fengsel. Et norsk fengsel er et ungdomsherberge-hotell. Rett og slett. Amerikanske bur med 24 timers sterk belysning er noe helt annet. Selv lav-risk county-fengsler er ganske saa mye strengere enn et norsk et. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Leste litt om fengselsoppholdet til Vikernes der han satt. I en periode satt tilbragte han 23 timer i døgnet på cellen sin. Man kan si hva man vil om norske fengsler, men det der er ikke lett. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle fengsler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå