Gå til innhold

Lurt å kjøpe 8800 GTS 640MB nå, eller vente?

TehKris

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg trenger et skjermkort, og det skal holde i mange år framover, så jeg bestemte meg for å gå for 8800 GTS 640MB, og deretter om et par år (om nødvendig), kjøre det i SLI. Men nå som nye 8600 kort er lansert, og kanskje ATI kommer med skjermkort, vil det være økonomisk riktig å kjøpe nå? Eller vil prisene falle (dramatisk) på dette/lignende kort de neste månedene?

Jeg trenger spesielt skjermkortet for å kunne kjøre C&C 3 optimalt, fra lanseringsdatoen, som er siste dag i mars (cirka). Derfor vil jeg helst kjøpe GFX-kortet før den tid, men hvis jeg sparer f.eks. 1000 kroner på å vente 1 måned, tror jeg nok jeg må gjøre det.

Hva sier ekspertene :p ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det blir noe dramatisk prisfall på disse kortene selv om ATI lanserer sitt. Husk, etterspørselen blir så stor på ATI-kortet at det kommer å holde prisen høyt. Nvidia har allerede dumpet prisen på forhånd, tatt i betraktning 320 MB versjonen av 8800 GTS. 640 MB-versjonen er det begrenset hvor mye kan falle, da den har mye minne, og minne er dyrt.

Jeg tipper 8800 GTS 640 MBer tusenlappen billigere enn i dag tidligst i november/desember.

Spank me if I'm wrong. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...