TehKris Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Heisan, Jeg trenger et skjermkort, og det skal holde i mange år framover, så jeg bestemte meg for å gå for 8800 GTS 640MB, og deretter om et par år (om nødvendig), kjøre det i SLI. Men nå som nye 8600 kort er lansert, og kanskje ATI kommer med skjermkort, vil det være økonomisk riktig å kjøpe nå? Eller vil prisene falle (dramatisk) på dette/lignende kort de neste månedene? Jeg trenger spesielt skjermkortet for å kunne kjøre C&C 3 optimalt, fra lanseringsdatoen, som er siste dag i mars (cirka). Derfor vil jeg helst kjøpe GFX-kortet før den tid, men hvis jeg sparer f.eks. 1000 kroner på å vente 1 måned, tror jeg nok jeg må gjøre det. Hva sier ekspertene ? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hmm, så nettopp denne linken: http://www.reghardware.co.uk/2007/03/19/nv...ies_8800_ultra/ En "overclocked" 8800 GTX, kanskje dette vil senke prisene ytterligere på GTS og GTX? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror ikke det blir noe dramatisk prisfall på disse kortene selv om ATI lanserer sitt. Husk, etterspørselen blir så stor på ATI-kortet at det kommer å holde prisen høyt. Nvidia har allerede dumpet prisen på forhånd, tatt i betraktning 320 MB versjonen av 8800 GTS. 640 MB-versjonen er det begrenset hvor mye kan falle, da den har mye minne, og minne er dyrt. Jeg tipper 8800 GTS 640 MBer tusenlappen billigere enn i dag tidligst i november/desember. Spank me if I'm wrong. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Vanligvis er det press fra konkurrenten som legger press på prisene, tror nok det er bedre å sjekke når ATI/AMD kommer med sine DX10 kort for å forutse de større prisfallene... Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Høres bra ut. Med mindre noen andre poster noe annet, kommer jeg til å bestille dette i morgen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327407&view=detailed =) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det ser bra ut, og PS-Data har et fra MSI til samme pris. Jeg tror vifta hos MSI er standard Nvidia kjøleløsning, det virker som Gainward har gjort det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå