Gå til innhold

Iq test Illustrert Vitenskap!

PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Besides, jeg er antageligvis en av de få her som faktisk har tatt en autorisert IQ-test i regi av Mensa, så jeg vet hva IQen min er og jeg vet at de sprikende resultatene man kan få på nett-tester sjeldent eller aldri stemmer.

8199829[/snapback]

IQ er oppskrytt. Jeg har tre tester utført i kontrollerte omgivelser. Det er en variasjon på 14 poeng fra dårligste til beste. Uansett så kjenner jeg folk med vesentlig lavere IQ enn meg som er minst like smarte, om ikke smartere. Men så er det nå slik med IQ at den varierer fra dag til dag og test til test, noe som gjør det feil å si at man har en eksakt sum som IQ.

Denne testen her var langt fra en ren "IQ test". Spesielt den delen som gikk på logikk var idiotisk, selv om jeg der scoret full pott. Men det er fordi jeg var enig i den som laget testen om hva som var mest logisk (flere av alternativene var logiske). Så det var mer tilfeldig.

Hukommelsesbiten var dog litt artig i den testen.

De som går rundt og tror de er så forbanna smarte eller genier fordi man har en høy IQ bør tenke over at eksempelvis de fleste nazistene som ble dømt for krigsforbrytelser hadde en IQ på over 120. Nazisme er i mine øyne ikke akkurat en genistrek.

Lenke til kommentar
De som går rundt og tror de er så forbanna smarte eller genier fordi man har en høy IQ bør tenke over at eksempelvis de fleste nazistene som ble dømt for krigsforbrytelser hadde en IQ på over 120. Nazisme er i mine øyne ikke akkurat en genistrek.

8332977[/snapback]

*rapportert for Godwin's Law-brudd, tråden må stenges øyeblikkelig*

Jeg ser ikke på nazisme som noen direkte uintelligent idé. Det er snakk om å gi visse mennesker makt og undertrykke andre, dette er noe militære og politiske genier har gjort i alle år. Jeg vil heller være James Moriarty enn Mycroft Holmes, intelligens er viktigere enn å være god (vs å være ond). Uansett, at nazistene i makten var smarte viser bare det vi alltid har visst, nemlig at enhver idé som kan gjennomføres i like omfattende grad som nazismen må være i regi av folk med høy IQ, og da er det plutselig bra å ha høy IQ igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Uansett, at nazistene i makten var smarte viser bare det vi alltid har visst, nemlig at enhver idé som kan gjennomføres i like omfattende grad som nazismen må være i regi av folk med høy IQ, og da er det plutselig bra å ha høy IQ igjen.

8333298[/snapback]

Feil. Man må ikke ha høy IQ for å appellere til de med lav IQ.

Lenke til kommentar

Ref Homer Simpson og Al Bundy :wee:

Høy IQ er relevant til å kunne se ting i sammenheng og å kunne bedrive konsekvensanalyse. Gode egenskaper, men katastrofalt om de besittes av feil personer. Hitler regner de fleste med hadde veldig høy IQ, Nixon er en annen som har dokumentert en veldig høy IQ og det skulle ikke forundre meg om selv Saddam hadde høy iq. IQ var til god hjelp for å lettere bedrive ondskap og idioti.

Lenke til kommentar
Uansett, at nazistene i makten var smarte viser bare det vi alltid har visst, nemlig at enhver idé som kan gjennomføres i like omfattende grad som nazismen må være i regi av folk med høy IQ, og da er det plutselig bra å ha høy IQ igjen.

8333298[/snapback]

Feil. Man må ikke ha høy IQ for å appellere til de med lav IQ.

8333507[/snapback]

Jeg vil tro det hjelper, ihvertfall når det gjelder utførelse. Enhver med karisma kan komme til makten, det skal litt hjerne til for å bli der oppe.

De som skriver for The Simpsons er f eks en rimelig samfunnsbevisst og oppegående gjeng, det samme gjelder Matt Stone og Trey Parker. ^^ Jeg er dog ikke enig med at høy intelligens hjelper til med idioti, det er jo ingenting idiotisk med nazisme. Det er ikke snilt og det er ikke rett, men at man ikke liker noe gjør det ikke idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg vil tro det hjelper, ihvertfall når det gjelder utførelse. Enhver med karisma kan komme til makten, det skal litt hjerne til for å bli der oppe.

8334074[/snapback]

Stikkordet her er litt. Jeg vil nok tro at talent og anlegg for diktatur er viktigere.

Lenke til kommentar

Jeg finner raseskille som idiotisk. Du trenger ikke det, men da har vi vel en forskjellig oppfatning av hva idioti er for noe.

Det er like intelligent å tro noen er bedre enn andre grunnet ting som hudfarge. Men allikevel har mennesker med høy IQ ment dette og når folk med høy IQ, en egenskap som er til hjelp for å få ting gjennomført, denne overbevisningen. Da blir det en farlig kombinasjon fordi intelligente mennesker fremmer idiotiske syn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da blir det en farlig kombinasjon fordi intelligente mennesker fremmer idiotiske syn.

8334119[/snapback]

Stupid is as stupid does.

IQ er ikke synonymt med intelligens, har vi ikke alle blitt enige om det? IQ er en form for intelligens, eller en del av den, om du vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

jeg fikk 124 :)

og er 14 år.

Navn: Mxxxxx

Ditt testresultat: 124

Resultat i beskrivende kategori: Bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

:w00t:

Lenke til kommentar

Fikk 124 på IV-testen (modern "herpa" den nest siste "rett-vei"-hukommelsessaken, så hadde kanskje fått et poeng eller to til ved optimale forhold :p )

Men verbal-greiene dro ned en del, lå på 129,7 på ferdighetsgreiene.

Derimot fikk jeg 27 av 33 på mensa-testen (tror jeg tabbet meg ut litt på den velge to-saken).

Ellers har jeg vel tatt den danske som det ble linket til en gang for en stund siden, endte på 130 da. Den er vel som den ferdighets-saken på IV-testen, så for meg stemmer det bra.

Tror ikke jeg er noe geni, men karret meg til andre runde i Abel-konken mens jeg gikk på VK1 - mener å huske at jeg var 3 best i Vestfold blant Vk1-deltagere :p Burde jo tyde på at jeg ligger rundt 120 på IQ-en, i det minste :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...