Gå til innhold

Iq test Illustrert Vitenskap!

PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lucifer89: Du bommer nok der. Figuren til venstre har én kant mer enn den til høyre. Det riktige svaret er 4, fordi én kant mindre enn en trekant er en strek.

8220030[/snapback]

hvordan forklarer du de tre strekene i midten?

vist du ignorerer strekene i midten og leiter etter et mønster så er det jo et som går slik 3kant, 4kant, 5kant, 3kant, 4kant, 5kant osv

8237547[/snapback]

Det var et utrolig banalt mønster i så fall, de tre strekene står antageligvis for minustegn.

Andre i tråden må gjerne komme med innspill, men jeg er rimelig sikker på at jeg har rett her.

8238933[/snapback]

hvem sa mønsteret skulle vere avansert du vet vist du forventer et avansert svar så vil du finne et selv om svaret ligger rett forran øynene

"det enkle er ofte det beste" :whistle:

kan jo ta feil så kom med inspill noen andre

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Whoa, ikke en eneste person har scoret lavere enn gjennomsnittet hittil, fantastisk.

8198575[/snapback]

Utrolig ja ;)

138 her, men har heller liten tro på slike tester, har fått helt opp til 150 (all hail the new da vinci!) på noen, tror de er designa mer som selvtillitsboost enn noe annet :p

Tenkte å ta mensatest i Bergen neste gang det er bare for å sjekke, så smart nekter jeg å tro jeg er.

EDIT:

noen som kan legge løsningen på nr 15/15 på førsteserie i spoilertag forresten?

post-52433-1175559511_thumb.jpg

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting...

Fikk nesten 180 i "logisk tenking", men helt elendig (103) i hukommelse og rundt 120 på de andre "katogoriene".

Vil det si at jeg er et geni i logisk tenking men stokk dum (i forhold) i hukommelse?

Jeg synes det var helt på tryne når IQ er din evne til å tenke logisk ... Fikk vel rundt 150 på den visuelle delen

Husker jeg ikke feil, fikk jeg 116 i "endelig" resultat. Veldig sprikende.

- Fred ut!

*dytte inn et komma*

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk 112, men kan ikke akkurat si jeg har tålmodighet til å sitte å tenke i flere titalls minutter på de første oppgavene der med de figurene. Uansett, det er jo et greit resultat :)

Prøv også denne: IQtest

Eneste andre jeg har tatt, og da fikk jeg 125. (PS: Det er tidspress på den, 40 min. :ohmy:, så da er det jo enklere å skille klinten ut fra hveten, eller hva det nå heter... PS2: Den er på dansk, eller engelsk for de som heller ønsker det, men det er ikke så mye man trenger å lese akkurat)

Edit: Hvis det bare kommer opp masse stygge tegn når dere trykker på linken, så får dere bare trykke oppdater, da funket den hos meg, ihvertfall.

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar
Vel, jeg fikk 112, men kan ikke akkurat si jeg har tålmodighet til å sitte å tenke i flere titalls minutter på de første oppgavene der med de figurene. Uansett, det er jo et greit resultat :)

Prøv også denne: IQtest

Eneste andre jeg har tatt, og da fikk jeg 125. (PS: Det er tidspress på den, 40 min. :ohmy:, så da er det jo enklere å skille klinten ut fra hveten, eller hva det nå heter... PS2: Den er på dansk, eller engelsk for de som heller ønsker det, men det er ikke så mye man trenger å lese akkurat)

Edit: Hvis det bare kommer opp masse stygge tegn når dere trykker på linken, så får dere bare trykke oppdater, da funket den hos meg, ihvertfall.

8299576[/snapback]

Prøvde en som var nesten prikk lik for en stund siden. Bare at der kunne man velge alder på slutten. Akkurat samme design på sida osv... Også den gav et gledelig høyt resultat...

Lenke til kommentar
Var ikke einstein noe så høyt som 180-200?

Er ikke helt sikker på hvor jeg har det fra.

Blir man ikke også sinnsyk av å være for smart?

8236542[/snapback]

Herregud nei! Einstein hadde påvist Iq på 154, fordi om han var smart og grunnleggende betyr ikke det at han hadde høy IQ.

For 3-4 illustrert vitenskap siden så står det en god del om dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Herregud nei! Einstein hadde påvist Iq på 154, fordi om han var smart og grunnleggende betyr ikke det at han hadde høy IQ.

8302889[/snapback]

154 er temmelig høyt da.

Lenke til kommentar
Eg tykkjer det er rart at alle svarer over 100, då 100 skal være snittet på befolkningen.  :hmm:

8244502[/snapback]

Jeg vil også tro at det er en del mer oppegående folk her på forumet enn det er ellers i samfunnet (no offence til noen som helst).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...