Gå til innhold

Iq test Illustrert Vitenskap!

PgUp

Anbefalte innlegg

Navn: noxblood

Ditt testresultat: 126

Resultat i beskrivende kategori: Bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt.

Visuell seksjon: 17

Språkseksjon : 15

Hukommelsesseksjon: 13

Seksjon for logisk sans : 20

Aritmetikkseksjon: 16

var rimelig fornøyd. jeg har ikke hukommelse så var ikke så overraskende:p

er just fylt 17 år. så føler det er et greit resultat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På alle de seksjonene som hadde alternativene listet nedover så kom den "knappen" i veien så jeg såg ikke svaralternativene på nesten noen av den siste seksjonen og på den språkgreia var det også mange som ble borte pga de tre første bokstavene var ikke synlige. Fikk 119 for det, men det blir jo helt feil siden jeg måtte gjette meg til svarene og håpe at den lille prikken jeg såg bak var en del av et to-tall eller en A :p

Lenke til kommentar

Oi dæven.

Trodde i utgangspunkte jeg låg dårlig an men.

Navn: perpyro

Ditt testresultat: 130

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Visuell 18

Språk 16

Hukommelse 20

Logisk sans 17

Aritmetikk 15

Uæ dette var skummelt, jeg har ikke gått rundt å trodd at jeg var den skarpeste på denne typen oppgaver men heller at jeg var fysisk praktisk anlagt.

Lenke til kommentar

Navn: Magnus

Ditt testresultat: 136

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Verbalkategori: 146,3

Prestasjonskategori: 122,4

Visuell 17

Språk 19

Hukommelse 14

Logisk sans 20

Aritmetikk 19

Ekle hukommelse, men denne testen ender jeg opp som i tidligere tester, men der var det ikke hukommelse heller, så kanskje denne måler litt høyt ellers?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Navn:fredrik

Ditt testresultat:117

I beskrivende kategori:Normal pluss

hadde ingen svakheter eller styrker, alle var på linje :)

Syns ikke det er så fryktelig dårlig resultat. Jeg juksa hvertfall ikke. (fyfy med kalkulator :p )

tok en test på mensa hvor du får en poengsum, maks er 33 eller noe lignende. På den fikk jeg 24 poeng hvertfall.

http://www.mensa.no/index.php?hva=75

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne testen kan da ikke kalles en IQ test. Den tester språk og matte kunnskaper samt hukommelse. Rainman var en jævel på hukommelse, men jeg tviler på at han hadde gjort det skarpt på en IQ test :)

Btw, ang hvilke verdier man må ha på testene til Mensa kommer ann på hvilke test de bruker. Når jeg tok Raven Advanced Matrices (set 2) så måtte man ha over 140. I Sverige brukte man en der man måtte ha over 132. Som sagt tidligere er ikke poengsummen det viktige, men at man klarer bedre enn 98% av befolkningen (egentlig de som tar samme test når den ble kalibrert).

Hvis de ikke har forandret testen nevneverdig så er den 'ekte' Mensa testen helt uten matte osv. Bare mønstergjenkjenning.

Hvis det mot formodning skulle være av interesse så skal jeg poste mitt resultat, og resultatet av 'ekte' tester :)

Lenke til kommentar

Ja, er rimelig dumt å ha matte i en iq test. Språk også, det har jo vært diskutert at det er en egen type intelligens å være god på språk og det er det sikkert, men problemet er at det er vanskelig å teste evne til å forstå sammenhenger og nyanser i språk uten å samtidig teste selve språket, altså feks hvor mange ord man kan. Man kan jo diskutere videre om kanskje språklig intelligens egentlig er en del av mønstergjenkjennelse?

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Vi er vel en gjeng smartinger da. Må si jeg synes bedre om denne iq testen her enn f.eks den mensa bruker.. Der går det jo bare i de stygge figurene. Ellers tok jeg den testen som Nrk hadde på tv for et par år siden, den skulle vel være ganske bra, og fikk omtrent samme på den som på denne her.

På mensa sin med bare figurer kom jeg en del dårligere ut :p

Lenke til kommentar
Har mine tvil om denne testen, ettersom alle her har fått 110 eller mer... Anyways, jeg fikk 123.

kanskje det beviser at forumbrukere har en gjennomsnittlig høyere IQ en resten av verdensbefolkningen? ;)

Alltid Rett:

Jeg stoler mer på mensa sin enn den her, siden mensa i utganspunktet holder på med IQ og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...