starchild2007 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei alle sammen! Er i ferd med å bestille meg en stue-PC og har lenge vurdert en komplett PC. Men ser at man får gunstigere komponenter ved å skru selv. Mine krav til PC'en er i hovedsak: - STILLEGÅENDE!! - TV kort med to tunere - Ta seg pent ut(må godkjennes av bedre halvdel :-)) - Helst ikke over 10.000 kr Har sett at PSU'en Mist500w er stillegående og god. Videre har vel Happhauge 500(eller noe sånt) to TV-tunere. Velger sikkert en Intel CoreDuo2 CPU og et par giga med RAM. Har noen noe forslag til hovedkort, harddisk, skjermkort(skal ikke brukes til spilling) og kabinett(ja, må være pent å se på) ?? Alle forslag mottas med stor takk!! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Holder slv på med det samme, etter å ha sett denne http://www.dinside.no/php/art.php?id=373581 Har kjøpt kabinettet og Tastaturet, har innmat fra en annen pc som skal inn i den midlertidig, desverre så viste det seg at Hovedkortet ikke passet så det har jeg bestillt nytt, ett demo socket 939, i tillegg så har jeg bestillt toppkortet til Haupage, ett Hauppauge! WinTV-HVR4000, jeg har den Mist'n og den er stillegående ja, men jeg kommer nok til å bestille en modulbasert PSU til denne, kanskje det blir mist eller noe annet stillegående, vi får se. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg har gått gradene hva anngår mediacenter pc'er nå. Startet med at jeg ville kunne se på filmer/dokumentarer og tv-serier mens jeg satt og holdt på med andre tong, og startet med en gammel P4 stasjonær og en S-video kabel, byttet så ut HK og CPU til en AM2 og en billig Sempron CPU og avsluttet så min første mediacenter pc med dette kabinettet: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=810987 Denne har vert oppe og gått med Windows XP + Mediaportal, men holder nå på og ekperimenterer litt med Vista Home Premium. Jeg skal nå starte på mediasenter nr 2, og denne skal være litt mer stue-pc og ikke en "forskings-pc" som den første er. Det jeg foreløbig har bestemt meg for å bruke i denne pc'en er følgende: Kabinett Strømforsyning Sapphire Radeon 1650 Pro Ultimate (Oppgraderes for HD og HDMI på ett senere tidspunkt) Minne På HK/CPU fronten har jeg to sett liggende: C2D setup: ABIT AB9 Pro C2D E6300 Pentium D setup: Asus P5LD2 Deluxe Pentium D 2,8 Ghz CPU kjøler (Om denne ikke passer på HK eller i kabinettet kjører jeg standard-kjøler til jeg finner noe som passer) Total Prislapp opp mot 9000kr for C2D oppsettet, da sitter du igjen med 1000kr som du kan bruke på HD og DVD-Rom . Med mindre du skal lagre Filmer lokalt på mediasenteret trenger du ikke noen monster HD. Kjører selv med en 80 GB disk i mediasenteret og har filmer liggende på en filserver. Lenke til kommentar
starchild2007 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takk for gode innspill begge to. Satt opp et forslag for meg selv i går kveld. Legger det ut her snart for "godkjenning" :-) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Slik ser mitt oppsett ut foreløpig: Mozart SX SLIM VFD Media Desktop WO/Power Asus M2N-E,nForce 570 Ultra,S-AM2,GbLAN DDR2,SATAII,ATX,PCI-Ex16 Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit w/two matched DDR2 PC4200 1024MB CL4 AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2 PSU 400W som jeg har liggende 120 mm vifte, husker ikke merke i farten, men stillegående. Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition 1 Seagate 80gb OS disk 1 Samsung 120Gb disk til filmer/musikk etc 1 Skjermkort Pci express, noe dritt jeg har liggende Hauppauge! WinTV-HVR4000 Når det gjelder skjermkortet så skal dette byttes senere, minne er jeg litt usikker på, mulig jeg setter inn to 1GB brikker med PC6400 i steden for PC4200, har litt diverse liggende. Strømforsyningen skal jeg bytte ut senere. Hardisken på 80gb skal være OS disk, den andre setter jeg nok i en 400 til 500gb i steden for. trodde jeg skulle kunne bruke mitt Asus A8n-sli HK men det passer ikke i Thermaltake kabinettet da Riser kortet må stå i den 6 kortplassen fra enden av kortet (Pci-E) så dette er noe å være obs på, det passer også med ett M-Atx kort, men da må man ha en Riser sak eller noe sånn til det også, koster ca 150,- dette følger ikke med. Ellers så er kabinettet stilig, det er lavt, omtrent som en Dvd spiller, så det passer fint inn i stereobenken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå