Cinemarxism Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Egentlig to problemer, men det ene litt værre enn det andre. Har hatt problemer med nettet i flere dager. Aner ikke hvorfor, fungerer fint på de andre to maskinene som er tilkoblet ruteren (pluss ip-telefon), men en dag sluttet det å fungere ordentlig hos meg. Med det mener jeg at det forsvant hele tiden, for å løse problemet måtte jeg trekke ut strømkabel både i ruter og modem, vente noen sekunder og sette det inn igjen. Restart av ruteren hjalp ikke. Uansett, etter i går kveld har problemene vært større og ymse. Da jeg kom hjem hadde sikringen i hele underetasjen gått, maskina hadde stått på. Når jeg slo den på igjen virket alt normalt, men jeg la fort merke til to ting; 1: Outpost firewall bruker alltid 90-99% cpu. prøvd alt mulig rart. Kan kun slå av programmet ved å bruke taskmanager helt i starten av oppstarten, venter jeg for lenge får jeg beskjed om at programmet ikke kan avsluttes ettersom det er i bruk osv. Enkelte ganger startes programmet automatisk selv etter jeg har slått det av (kun opplevd dette 2 ganger). 2: Intet nett uansett hva. Ruteren finner maskina, men nett har jeg ikke. Uansett, disse problemene er irrelevante nå. Etter å ha restartet maskina 10-20 ganger og forsøkt forskjellige ting kommer jeg ikke lenger inn i windows. Oppstarten fungerer som normalt, med et par unntak. 1: PowerDisk som vanligvis foretar en defragmentering av nesten alle diskene mine (ikke den hvor jeg har film og musikk) før oppstart, for så å restarte maskina, startes ikke. 2: Da oppstarten er ferdig, windows er loadet og jeg vanligvis møter skjermen hvor jeg velger bruker fryser alt. Skjermen blir svart rett etter windows-loadinga, musa kommer frem på den svarte skjermen. Jeg kan styre musa 5-10 sek, etter dette fryser den. Av og til med timeglass, av og til uten. Jeg kommer altså ingen steder. Den blir stående slik som dette, har ventet over 30 minutter uten at noe skjer. Det siste jeg gjorde før jeg restarta maskina siste gang (mao før det nye problemet inntraff) var å installere ny brannmur, zonelabs, i et desperat håp om at det å installere ny brannmur skulle kunne hjelpe. Som dere ser er jeg lite datakyndig. Har fortsatt tilgang til bios, men var ikke om noe kan gjøres her. Har også prød å starte maskina i sikkerhetsmodus. Problemet inntreffer fremdeles. Mvh Knut. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Litt flaut, men det eneste jeg trengte å gjøre var å starte windows med siste fungerende instillinger. Vet ikke hvorfor jeg ikke testa dette, regnet vel bare med at det ikke ville funke når ikke sikkerhetsmodus funka, men ... Har forøvrig fremdeles problemene med nett, får ikke tilgang på rommet og aner ikke hvorfor. Ruteren finner maskina, maskina sier den har tilgang, men nett har jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå