Gjest kondomeriet Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 er det noen måte eg kan handle fra kondomeriet.no når eg e 16 år. bur på lanne å de e ikkje noen kondomeriet butikkar her...tenkte evt på postoppkrav? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det går sikkert helt greit om de kan sende på oppkrav (har ikke sjekket). Loven i Norge sier riktignok at man må være 18 år for å handle på nett (men det er forsåvidt ikke noe å bry seg om). Selv har det aldri vært noe problem for meg, hverken ved kjøp fra eBay eller fra norske databutikker. Postens personale har forsåvidt ikke noe med om du er under atten å gjøre, så lenge du har legitimasjon på at pakken tilhører deg. Endret 20. mars 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det er ikke noe problem for de under 18 å handle på nettet. Men de fleste har nok ikke VISA-kort sånn at de får betalt via nettet, men må betale i oppkrav Edit: Når du bestiller fra kondomeriet.no så får du også pakken fra en helt anonym bedrift. Men kan ikke vite at det kommer fra de uten å ha bestilt derfra før, eller lest på sidene dems og hvem som er avsender osv.. Ganske praktisk så mor og far ikke ser lille gutten sin har bestilt derfra Endret 20. mars 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er da ingen lov som sier at personer under 18år ikke kan handle på nett? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er da ingen lov som sier at personer under 18år ikke kan handle på nett? 8197621[/snapback] Er det ikke en som sier at de ikke har lov til å betale via nettet? Er ikke sikker jeg nei. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 trenger ikke betale over nett.. Kan oppgi kredittkortnummer eller bruke Cash on Delivery Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Blir som å si at ingen under 18år kan handle i noen butikker overhodet. Man kan fint handle på både kreditt og postoppkrav. Men hvis personen under 18år nekter å betale, så kan bedriften som ga kreditten se lenge etter pengene sine. Med mindre personen under 18år har opplyst falsk alder, men da havner andre rettslige ting inn i bildet. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 her står det jo at en må være 18......men mener di postokkrav og "Aldersgrense Det er 18 års grense for å handle produkter på postordre i Norge." Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Når du bestiller fra kondomeriet.no så får du også pakken fra en helt anonym bedrift.8197614[/snapback] Pakken kommer forhåpentligvis fra de man bestilte av, og ikke en tilfeldig anonym bedrift? Hehe, men jeg forstod vel egentlig poenget.. Er bare i pirke-modus akkurat nå Blir som å si at ingen under 18år kan handle i noen butikker overhodet.Man kan fint handle på både kreditt og postoppkrav. Men hvis personen under 18år nekter å betale, så kan bedriften som ga kreditten se lenge etter pengene sine. Med mindre personen under 18år har opplyst falsk alder, men da havner andre rettslige ting inn i bildet. 8197647[/snapback] Stemmer. Så egentlig burder ikke noen butikker la folk under 18 handle noe som helst. Men heldigvis blir ikke en sånn tradisjon fulgt opp. Forøvrig står det at man må være over 18 for å handle varer over postoppkrav i Norge. Men dette er det nok ingen som noensinne kommer til å sjekke. Har man legitimasjon på at man er den man er, så ønsker ikke posten å stille mange teite spørsmål om alder o.l. Mao: kjøp i veg du! Merk at postoppkrav koster 129,- fra kondomeriet.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Går greit å bestille med oppkrav. Jeg bestilte selv fra kondomeriet når jeg var 16 år. Det er aldri noen sjekk om du er gammel nok eller ikke. Pr. dags dato vet jeg ikke om èn eneste bedrift som sjekker alder når man bestiller med oppkrav. Lenke til kommentar
Gjest kondomeriet Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 noen som har handlet vagina derifra...noe å annbefale? Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 du kan reise til en større by eller kjøpe på kondomeriet.no Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Når du bestiller fra kondomeriet.no så får du også pakken fra en helt anonym bedrift. Men kan ikke vite at det kommer fra de uten å ha bestilt derfra før, eller lest på sidene dems og hvem som er avsender osv.. Ganske praktisk så mor og far ikke ser lille gutten sin har bestilt derfra Jeg har lurt på dette. Har litt lyst å bestille noe på nett (av seksuell natur) men tenker at det er umulig pga foreldre osv vil finne det ut. Kan du utdype dette nærmere? Vil det ikke stå "Avsender: Kondomeriet AS" elns? Eventuelt at pakken er ganske åpen, at alle og enhver kan se hva den inneholder? Selv om dem på postkontoret ikke har noe med det å gjøre vil jeg helst holde sånt privat... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Pakkene fra kondomeriet kommer i normal brun pappeske, avsender står GNT AS (eller noe sånt) så ta det med ro:) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Alle som jobber i posten eller post i butikk vet hvilke "anonyme" avsendere som tilhører hvilken sexsjappe ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Alle som jobber i posten eller post i butikk vet hvilke "anonyme" avsendere som tilhører hvilken sexsjappe ... Men det betyr ingenting så lenge foreldre ikkje veit det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Alle som jobber i posten eller post i butikk vet hvilke "anonyme" avsendere som tilhører hvilken sexsjappe ... Men det betyr ingenting så lenge foreldre ikkje veit det. Hva om foreldrene også har handlet hos den samme sexsjappa? Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Alle som jobber i posten eller post i butikk vet hvilke "anonyme" avsendere som tilhører hvilken sexsjappe ... Men det betyr ingenting så lenge foreldre ikkje veit det. Hva om foreldrene også har handlet hos den samme sexsjappa? Da ha man såpass kule foreldre at de ikke vil bry seg noe særlig uansett Men mine foreldre har aldri gjort noe sånt (selv om de burde), så det er ikke noe problem for meg. Jaså jaså, det viser seg at jeg faktisk kan bestille seksuelle leker på nett uten at noen får vite om det. Kan ikke betale med kreditt tho, må betale alt på posten.. Lenke til kommentar
esop Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Pakken kommer mest sansynlig ikke i posten, men må hentes på postkontoret. Du får da melding på mobilen om at pakken har kommet, ingen pakkelapp. Da skal det mye til for at foreldrene skal finne det ut? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Alle som jobber i posten eller post i butikk vet hvilke "anonyme" avsendere som tilhører hvilken sexsjappe ... Men det betyr ingenting så lenge foreldre ikkje veit det. Hva om foreldrene også har handlet hos den samme sexsjappa? Da ha man såpass kule foreldre at de ikke vil bry seg noe særlig uansett Men mine foreldre har aldri gjort noe sånt (selv om de burde), så det er ikke noe problem for meg. Jaså jaså, det viser seg at jeg faktisk kan bestille seksuelle leker på nett uten at noen får vite om det. Kan ikke betale med kreditt tho, må betale alt på posten.. Tror ikke du konservative foreldre har vel så mye bruk for "hjelpemidler" som liberale foreldre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg