Gå til innhold

Kan eg kjøre raid som vanlig ide?

midfield

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for en stund siden kjøpt et hoved kort med støtte for raid på en egen kontroller. Hadde egentli ikke bruk for raid men tenkte jeg kunne bruke kontakten som en vanlig ide kontakt og få plass til 6 ide enheter i pcen.

Da jeg prøvde dette i går fikk ikke jeg det til, slik eg forstod det måtte du kjøre disken på raid kontrolleren i raid med en disk på den vanlige kontrolleren. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste HK med integrert RAID har to vanlige IDE-porter og to som er koblet på RAID-kontrolleren. Dvs. at du faktisk har plass til 8 (og ikke 6) IDE-enheter i PC'n.

Jeg tror det skal være mulig å ha disker på kontrolleren som ikke er satt opp i raid.

Hvilket HK er det snakk om?

Har du sjekket manualen og FAQ på hjemmesiden?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 18:45, skrev Simen1:

De fleste HK med integrert RAID har to vanlige IDE-porter og to som er koblet på RAID-kontrolleren. Dvs. at du faktisk har plass til 8 (og ikke 6) IDE-enheter i PC'n.

Jeg tror det skal være mulig å ha disker på kontrolleren som ikke er satt opp i raid.

Hvilket HK er det snakk om?

Har du sjekket manualen og FAQ på hjemmesiden?

Det stemmer. Det er fult mulig å kjøre disker på RAID-kontrolleren uten å kjøre dem i RAID, iallefall med HigePoint, og skjønner ikke at det skal være så veldig anderledes med f.eks. Promise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...