Gå til innhold

Outlook og flere innbokser

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skulle gjerne hatt flere innbokser i Outlook. Altså en pr. e-post adresse som jeg laster ned til maskinen. Er det mulig i det hele tatt?

Sånn det er i dag så kommer alle e-post fra alle kotoer i en innboks. Og det er er en smule upraktisk. Noen som vet om dette kan fikses?

Askeland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Slik jeg oppfatter det, så har du flere e-postadresser som alle havner i outlook.

Du kan velge å ikke laste alle ned , eller bare laste ned for den enkelte epostkonto.

Du kan også lage regler og undermapper, slik at e-posten fra de enkelte epostadressene havner i separate mapper.

Det var jo ikke helt det du spurte om, men tror ikke du kan ha "flere" outlook samtidig med separate adresser.

Hvis jeg tar feil, så håper jeg at andre gir deg tilbakemelding.

Lykke til! :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg skulle gjerne hatt flere innbokser i Outlook. Altså en pr. e-post adresse som jeg laster ned til maskinen. Er det mulig i det hele tatt?

Sånn  det er i dag så kommer alle e-post fra alle kotoer i en innboks. Og det er er en smule upraktisk. Noen som vet om dette kan fikses?

Askeland

8196326[/snapback]

Filsystemet i outlook er utrolig tungvint og lite gjennomtenkt. Etter at jeg innstallerte Vista har jeg begynt å bruke Windows Mail isteden, der kan du enkelt velge selv hvor du vil lagre mailene dine. hver enkelt mail lagres som en egen fil, på den plasseringen du selv ønsker. Prakstisk :)

Lenke til kommentar

Du kan utmerket godt gjøre dette i Outlook. Du skriver ikke hvilken versjon du har men i engelsk Outlook 2007 gjøres det fra Tools -> Account settings. Velg kontoen du vil stille inn for og klikk Change folder. Klikk New Òutlook data file for å opprette en ny pst-fil for denne kontoen.

Filsystemet i outlook er utrolig tungvint og lite gjennomtenkt.

8196683[/snapback]

Det er det reneste visvas. Filsystemet i Outlook er godt gjennomtenkt til den brukergruppen det sikter mot. Outlook er ikke først og fremst beregnet til den som kun skal lese og sende e-post på en hjemme-pc, det er beregnet for bedrifter og organisasjoner som bruker Outlook som et organiseringsverktøy, ikke bare en e-postklient.

Lenke til kommentar
Du kan utmerket godt gjøre dette i Outlook. Du skriver ikke hvilken versjon du har men i engelsk Outlook 2007 gjøres det fra Tools -> Account settings. Velg kontoen du vil stille inn for og klikk Change folder. Klikk New Òutlook data file for å opprette en ny pst-fil for denne kontoen.

Tusen takk :)

Det funket som bare det...

Lenke til kommentar

Filsystemet i outlook er utrolig tungvint og lite gjennomtenkt.

8196683[/snapback]

Det er det reneste visvas. Filsystemet i Outlook er godt gjennomtenkt til den brukergruppen det sikter mot. Outlook er ikke først og fremst beregnet til den som kun skal lese og sende e-post på en hjemme-pc, det er beregnet for bedrifter og organisasjoner som bruker Outlook som et organiseringsverktøy, ikke bare en e-postklient.

8197935[/snapback]

DU syns kanskje det er visvas, mange andre er enig med meg. Når de velger å gjøre lagringsmulighetene for e-post så lite fleksible til tross for at Outlook selges til hjemmebrukere i stor stil tyder på at Ms ikke har skjønt dette behovet. Heldigvis har det gått opp for dem nå, slik at Vista sin mailklient har en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Vista sin mailklient har en løsning som egner seg bedre til den brukergruppen den retter seg mot, Outlook sin løsning egner seg bedre til den gruppen den retter seg mot. Hvor mange som er enige med deg eller meg er egentlig ikke så viktig men jeg kan love deg at det finnes en del e-postadministratorer som foretrekker at alt er samlet i en fil på et sted når noe går galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...