Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe ekstra mixer, men ut ifra det som ble sakt. Trodde jeg at jeg måtte ha en mixer til. Hvis jeg må ha det, kunne det vært en 19" til rack. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tror dette hadde funket fett! 2x Wharfedale LX153 2x Wharfedale LX15B Total pris: 14.470,- Det holder budskjettet mitt det:) Totalt: 2300W/9200W RMS/Peak Greier forsterkeren min å dra alle de 4 høytallerene? Hva annet i tillegg til forsterken trenger jeg som; Delefilter, effektforsterker e.l? Er det delefilter i noen av høytallerene? 8206175[/snapback] om du kjøper en bra mikser kan det hende det er 7 bands eq på denne som da deler;) forsterkeren vil nok kunne dra dette ja. du trenger mikseren da. der anbefaler jeg den jeg linket i steden for pioneer en. Pass på at mikseren har flere utganger så du kan koble på flere forsterkere etter hvert:) 8206509[/snapback] Det er vel ikke så viktig? Om han kjøper aktivt delefilter kan han bruke flere forsterkere til de forskjellige subbene og toppene. Du skriver 7bånds eq, hvor vanlig på dj-mixere er dette? Mulig det bare er meg, men sist jeg så på mixere var det meste på rundt 3bånd, da har han jo mye mindre å velge i! Må jeg ha den mixeren? Kan jeg ikke ha en bilig pa mixer, og koble den igjen til dj mixeren. Må ha dj mixer uansett! Men jeg har mest lyst på Pioneer DJM909! Evt. en 19" pa mixer. (ikke viktig) Men tenkte på det, siden jeg har tenkt å kjøpe en liten rack, til forsterker o.l Enten Denne eller denne. Ser mer profesjonelt ut, og ikke minst stilig, og praktiskt:) 8206597[/snapback] må ikke ha den men jeg annbefaler heller;) 2 miksere i hverandre? mye ledninger og større tap. Jeg ville anbefalt dens iste siden du har mikseren på toppen og da kan bruke den fra racket. om du skal ha slik trenger du 19" mikser. om du har lyst på pioneer kjøper du deg det:) 8206662[/snapback] 2mixere i hverandre er helt vanlig, kan koble alt av det tekniske utstyret til pa bordet som for eksempel limiter. Han har igjen muligheten til å velge den mixeren han vil ha istede for å velge en med 10 ubalanserte/balanserte utganger i xlr, jack og rca siden pa mixeren kan ta seg av dette. Det er helt vanlig når det er litt størrelse på anlegget. Og du skriver at han må passe på å ha phantompower på mixeren sin, dette brukes jo til kondensator mikrofoner og DI bokser, meg bekjent holder det med phono inngang på mixeren for å koble til platespiller, vet ikke helt hvor mange volt platespillersignalet er på, men det trengs neppe ikke å forsterkes med 48volt før effektforsterkeren... Ta å les igjennom innleggene dine både 2 og 3 ganger og luk ut et par av fakta feilene dine. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 MIN dj mikser har 7 bånds eq derfor jeg skrev dette. om du skal ha delefilter etterpå trenger du ikke så mange utgange nei det vet jeg. Det jeg altid har hørt og lært både selv, lest og av lærere er at platespillere trenger mere phantom for å drives best. dette fikk jeg også beskjed om av forhandleren av min mikser når jeg ikke forsto hva disse var til. di bokser gjør vel samme nytte som å phantom så hvorfr ha flest mulig ledd skjønner ikke jeg? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takker for svar! Fikk ordnet opp i mange usikkre spørsmål. Er det noen som har anbefaling/forslag til PA mixer. Den må være bilig, og minst funke til mitt bruk ivertfall... selfølgelig. Kansje lurt at mixeren har muligheter for at anlegget kan oppgraderses. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 MIN dj mikser har 7 bånds eq derfor jeg skrev dette. om du skal ha delefilter etterpå trenger du ikke så mange utgange nei det vet jeg. Det jeg altid har hørt og lært både selv, lest og av lærere er at platespillere trenger mere phantom for å drives best. dette fikk jeg også beskjed om av forhandleren av min mikser når jeg ikke forsto hva disse var til. di bokser gjør vel samme nytte som å phantom så hvorfr ha flest mulig ledd skjønner ikke jeg? 8207036[/snapback] Var et eksempel på hva hva phantompower brukes til... DI bokser trenger phantompower, det er jeg ganske sikker på at platespiller ikke trenger, men ikke 100%.. Flere ledd= flere muligheter. Om du hører noe tap målbart tap igjennom en pa mixer skal du få en tier av meg... Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Det holder vell med en Wharfedale eller Behringer mixer til under 1000spenn fra ljudia eller? Edit: Eller er jeg helt på jordet? Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) flere ledd=flere steder det kan gå gæli. di bokser trenger phantompover ja. og platespillere går via di boks fordi den da får phantompower. så om du har det innebygget slipper du di bokser Endret 21. mars 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det holder vell med en Wharfedale eller Behringer mixer til under 1000spenn fra ljudia eller? Edit: Eller er jeg helt på jordet? 8207133[/snapback] Behringer er billig kvallitet Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Det holder vell med en Wharfedale eller Behringer mixer til under 1000spenn fra ljudia eller? Edit: Eller er jeg helt på jordet? 8207133[/snapback] Behringer er billig kvallitet 8207149[/snapback] Ja, jeg vet:) Men funker en av dem til mitt bruk? Hvem bør jeg velge? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 anbefaler en med 3 innganger:) ditt bruk altså pc,platespiller og kanskje dvd/Cd? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det holder vell med en Wharfedale eller Behringer mixer til under 1000spenn fra ljudia eller? Edit: Eller er jeg helt på jordet? 8207133[/snapback] flere ledd=flere steder det kan gå gæli. di bokser trenger phantompover ja. og platespillere går via di boks fordi den da får phantompower. så om du har det innebygget slipper du di bokser 8207148[/snapback] En platespiller plugger du ikke i en DI boks! En platespiller kobler du på phono inngangen på dj-mixeren. Det var bare et EKSEMPEL på hva phantompower er til, det er til ting å tang som trenger 48VOLT, jeg er veldig sikker på at en platespiller ikke trenger 48volts signal som sendes videre til en effekforsterker. Det med at behringer er billig skvip er litt feil, behringer er faktisk ikke ille på pa, på dj mixere derimot.. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Okey, takk. Da holder det med den biligste:) paroa, MasterOfDisaster sa: - Behringer er billig kvallitet Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Men tilbake til delefilter, effektforsterker osv... Det druknet litt bland alt annet her. Trenger jeg noe av det?? Hvis, hvilken(e)? Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 tror kanskje ikke du trenger dette i første omgang;) Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Okey. Så da prallel kobler jeg subbene og toppene. Til hver sin kanal på forsterkeren min da? Edit: Noen som har tegning på hvordan man kobler det? Trenger jeg noe "ekstra utstyr" for å parallel koble? Som kablet e.l? De toppene jeg har tenkt å kjøpe, er det delefilter i dem? De er 3-veis, blir lyd bildet riktig fordelt? Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Delefilter i alle høyttalere... Mulig høyttalerene har pararell input, da kobler du bare den ene ledningen fra forsterkeren i toppen også en ledning videre fra toppen og til subben, det må med andre ord være 2kontakter som er pararellkoblet i toppen eller subben.. Edit: 3veis er ikke veldig vanlig i pa, hvertfall ikke til trance og generell party musikk. Endret 21. mars 2007 av paroa Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 3veis er ikke veldig vanlig i pa, hvertfall ikke til trance og generell party musikk. 8207562[/snapback] Er det positivt eller negativt? Det var en annen model; LX15 som er 2-veis. (Noe midre watt, liten forskjell) Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 3veis er ikke veldig vanlig i pa, hvertfall ikke til trance og generell party musikk. 8207562[/snapback] Er det positivt eller negativt? Det var en annen model; LX15 som er 2-veis. (Noe midre watt, liten forskjell) 8207633[/snapback] 3 veis er fordi du skal kunne holde deg til 1 høyttaler per kanal i stedenfor 2. Problemet med disse er at de mangler mye tryk i det nederste registeret og brukes derfor også sammen subber. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Okey, I C. Så da burde jeg heller kjøpe modellen som er 2-veis da? For å få litt ekstra trøkk? Den modellen har litt mindre watt. Jeg skal jo også ha to subber pluss et par av en av de toppene. Så det funker vell sikkert fint, med 3-vies modellen, eller? På de som er 3-vies, kobler jeg det slik: Kanal 1 (fra forsterker): Topp + Subb Kanal 2 (fra forsterker): Topp + Subb Slik at subbene er koblet til toppene, og de to toppene er koblet til hver sin kanal på forsterkern. Heter dette serie koblet? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det kommer til å bli paralell. det jeg sa var generelt. heller 3 veis en 2 veis oppe mener jeg:) har subbene mulighet til å kobles videre? dette kan du høre med ljudia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå