Radi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Heihei. Jeg har en heftig "Chameleon 3750 DP/2" forsterker. Spess: 1850 W i 2 Ohm 1500 W i 4 Ohm 750 W i 8 Ohm Og har tenkt å kjøpe ett av disse behringer delefilterene Hvem burde jeg velge? Jeg har også tenkt å kjøpe 2 PA Subber, og 2 PA Topper. Hvilkene er jeg ikke helt sikkert på enda. (Helst brukt/demo brukt.) Edit: Jeg har ikke så mye peiling på hvordan man skal koble osv... Men har flere kompiser som har mer en peiling, så det blir ikke noe problem. Takker for svar på forhond! Endret 20. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 ser da ikke helt hva du skal med delefiler , dette bruker da være bygget inne i Høyttalerne . Lenke til kommentar
Radi Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Okey Som sakt har jeg ikke så mye peiling Kan du gi noen eksempler eller anbefalinger på PA høytallere med innebygde delefilter? Edit: Sikker på jeg ikke trenger delefilter? Forsterkeren min er stereo/2 utganger. Og jeg skal ha 4 høytallere... Endret 20. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 1 hva skal du med pa . 2 det er ikke mange har med kjennskap her vil jeg tro . Lenke til kommentar
Radi Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Anlegget skal brukes til Partys, spillejobber og Dj'ing. Det burde værte et par drevene karer på PA på forumet her. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg går ut i fra at forsterkeren din har to kanaler. Da kan du ikke bruke de delefilterne du linket til da det er aktive filtere som kobles mellom forforsterker og effektforsterkere. En effektforsterker til toppene og en til subene. Det du må isåfall må ha er passive filtere som du kobler på på høyttalerkabelen. Ett filter per kanal. Deretter en kabel fra filteret til topp og en kabel til sub. Jeg kjenner ikke forsterkeren din, så litt mer data hadde vært fint. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Okey. Takktakk. Jeg skal ha 2subber og 2topper. Da trenger jeg 2 effektforsterkere altså? Står det ikke nok info på den første posten? Max pris er jeg ikke helt sikker på enda. Max 10-15.000,- tenker jeg. Har alerede betalt 5400,- for forsterkeren. Ja, forsterkeren er steroe, og har 2 kanaler. Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
espenal Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Som nevnt tidligere vil det ikke gå med et aktivt delefilter (som behringer tingene), camelonen vil sannsynligvis drive 2 topper og 2 subber fint hvis de ikke er altfor store! Men det du må passe på hvis du bare skal bruke en forsterker er at subbene og toppene ikke har lavere ohm enn 4 ohm. Har du to kasser på 4 ohm per kanal på forsterkeren blir det nemlig 2 ohm og forsterkeren tåler ikke lavere ohm enn dette. Det du også må passe på er å kjøpe høytalere med innebygde passive delefiltere. Evt vet jeg om et firma i Drammen som skal selge et sett med HK Elias, dette består av 2 subber med 15" og to topper med stativ i mellom topp og subb! Spiller fletta av det meste i prisklassen rigges kjapt og enkelt og sist men ikke minst du får plass til det i så og si enhver bil. Høytalerene er også aktive. Dvs at det er innebygget forsterker i basskassene til både de og toppene. De skal ha 17 500,- Da kan du selge camelonen og fortsatt havne innefor budsjettet ditt skulle jeg tro. Kontakt info til firmaet: Show-Teknikk 91716968 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Skjønner ikke hvorfor dette gjøres så vanskelig. Om du bruker et passivt filter mellom topp og basskasser blir ikke impedansen noe problem. Du vil fortsatt ligge på 4 ohm. Det er alt du trenger for å få dette til å fungere. Delefilteret i toppkassen deler mellom bass/mellomtone og diskant. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei. jeg har nettop kjøpt meg litt pa selv og brukte da 8K på forsterker og høytalere. dette er noe jeg la merke til ble alt for lite;) det du burde satse på er da og finne noen bunnkasser og toppkasser der bunnkassene kan paralellkobles. Dette fordi du da kan bruke 1 utgang per side. Art.nummer: 931990 Wharfedale LX18MB 4ohm Normalpris inkl.moms: 3895.00 / stk Internetpris inkl mva: 3895.00/stk X-MB submodeller er basshøyttalere med kraftfulle 18" element. LX18MB har utformet for å underlette "stacking", der flere enheter kan varieres i antall for å dekke varierende bassbehov. Dette gjør at et turnerende orkester kan nøye seg med å ta inn færre bassenheter ved mindre spillejobber. Modellen finnes i både 4 og 8 ohms utførelse. Ved anvendelse av doble enheter pr side så bør 8 Ohms-versjonen anvendes. To parallellkoblede 8 ohms-enheter gir totalt 4 ohms belastning. LX18MB er tenkt å komplettere LX12, LX15 og LX215 i de lavere bassregistrene. Sorte filtkledde høyttalerkabinetter med kraftige håndtak, stålgitter og feste for stativrør. Doble Speakon-tilkoblinger. Effekttålighet 800 W RMS/3200 W Peak. Følsomhet 99 dB. Frekvensomfang 38-1.500 Hz. Impedanse: 4 eller 8 Ohm. Mål 545x545x650 mm. Vekt 39,0 kg. Ekstra frakt tillegg 200;- med Art.nummer: 932227 Wharfedale EVP-X12 Normalpris inkl.moms: 1795.00 / stk Internetpris inkl mva: 1795.00/stk Etterfølgeren til den meget fremgangsrike EVP-S Serien. Det som utmerker seg for de nye modellene er bl.a. økt effekt, forbedret ytelse og enda kraftigere høyttalerkabinett. Den nyutviklede diskant-driveren gir sammen med det elliptiske hornet en jevn spredning og en uovertruffen lydkvalitet. Modellene har heldekke høyttalergitter, ergonomisk utformede bærehåndtak og stativfeste (ikke EVP-X12M/15M). EVP-X modellene har også doble Speakon- og jackinnganger samt et aktivt overbelastningsvern for diskantelementet. Høyttalerne passer for band og DJ´s som vil ha et PA av proffkvalitet til overkommelig pris, samt for installasjoner på nattklubber og lignende. Samtlige modeller er forsetta med to lysdioder på fronten, en grøn som indikerer om høgttaleren får innsignal, og en rød som viser om overbelastnings skydde for diskant driver er aktivert. 2-veis høyttaler på 500 W med en peakeffekt på hele 1000 W. EVP-X12 er bestykket med et 12" element og en 44 mm kompresjonsdriver. Frekvensområde 55 Hz - 20 kHz, Spredning 90°H x 60°V, 8 Ohm. Følsomhet: 98 dB (1W/1m). Mål HxBxD 590x430x370 mm. Vekt 19 kg 2 stk av dette. her kan du da parallelkoble hvis begge to er i 8 Ohm og da ligger de på 4 Ohm. Tror du kan kjøpe "stang" mellom topp og bunnkasse. i tilleg trenger du kabler. Beste jeg finner til den prisen:) Art.nummer: 931993 Wharfedale LX18B Normalpris inkl.moms: 4360.00 / stk Internetpris inkl mva: 4360.00/stk En ny serie høykvalitets høyttalere som erstatter Wharfedales fremgangsrike LIX-C modeller. Samtlige høyttalere er konstruert i kompositt-plywood og MDF, samt er kledd med sort kraftig filt, for beste mulige holdbarhet. Waveguide-hornet sammen med den nyutviklede 1" kompresjonsdriveren tilbyr et jevnt spredningsmønster og førsteklasses ytelser. Samtlige modeller har ProTech™-overbelastningsvern for diskantelementet. Doble Speakon-tilkoblinger. Kabinettene er trapezoidformede med kraftige håndtak, stålgitter og feste for høyttalerstativ. Subwoofer med et kraftfullt 18" basselement. Modellen presterer fullgod lavbass tross de lave dimensjonene. Effekttålighet 800 W RMS/3200 W Peak. Følsomhet 99 dB. Frekvensomfang: 38-150 Hz. Impedans 8 Ohm. Stativholder. Mål 715x570x652 mm. Vekt 45,5 kg. Ekstra frakt tillegg 200;- Eventuelt 2 slike i stedenfor om du føler du har råd til det Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 En ting til. hvilken mikser bruker du? går ut ifra at du bruker dette siten du skal ha det til Dj bruk Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Tusentakk for svar og hjelp! Ja, jeg har en dj mixer, holder det? Hvilken side var de høytallerene fra MasterOfDisaster? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 www.ljudia.no (kan ikke bruke fire fox når du skal være på ljudia. noe skript tull) hvordan mikser har du? skal du bruke cd/dvd spillere? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Akkurat nå har jeg en midlertidig mixer; Numark DXM06. Men jeg skal kjøpe nytt dj utstyr også snart, og da kjøper jeg en Pioneer DJM909 mixer:) Tror ikke jeg skal koble til noe dvd/eller cd-spiller, med midre jeg kjøper en dj cdspiller. Har platespillere, og derfor kjører jeg vinyl Ellers kommer jeg til å spille mye musikk fra pcen. (Har rundt 90GB med musikk.) Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) kult:) liker stilen med venyl:) husk at om du skal kjøre venyl trenger du phantom inngang med forsterker i da. siden de er lavt forsterka. personlig ville jeg styrt unna Pioneer mikser og heller kjøpt noe bedre PA utstyr/lys. du får ikke så mye med pioneer en med andre etter min erfaring. det er bare dyrt. men det er jo ditt valg. I tilleg til dette har den kun 2 innganger den du så på og jeg vil annbefale minst 3 om du skal ha vinyl i tilleg. 1 på pc,1på vinyl og en på cd/dvd så det ikke blir "stille" når du er dj, gjerne "hamster swich" du kan velge hvem du vil ha på.Mikrofon ingang så jeg heller ikke at denne hadde? om den ikke har det burde du kanskje ha det også? http://www.nlight.no/shop/view_product.php...036be48b8e37ba7 Er denne noe i stedenfor? flere inn og utganger + flere mic inganger og talkover Endret 21. mars 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Tror dette hadde funket fett! 2x Wharfedale LX153 2x Wharfedale LX15B Total pris: 14.470,- Det holder budskjettet mitt det:) Totalt: 2300W/9200W RMS/Peak Greier forsterkeren min å dra alle de 4 høytallerene? Hva annet i tillegg til forsterken trenger jeg som; Delefilter, effektforsterker e.l? Er det delefilter i noen av høytallerene? Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tror dette hadde funket fett! 2x Wharfedale LX153 2x Wharfedale LX15B Total pris: 14.470,- Det holder budskjettet mitt det:) Totalt: 2300W/9200W RMS/Peak Greier forsterkeren min å dra alle de 4 høytallerene? Hva annet i tillegg til forsterken trenger jeg som; Delefilter, effektforsterker e.l? Er det delefilter i noen av høytallerene? 8206175[/snapback] om du kjøper en bra mikser kan det hende det er 7 bands eq på denne som da deler;) forsterkeren vil nok kunne dra dette ja. du trenger mikseren da. der anbefaler jeg den jeg linket i steden for pioneer en. Pass på at mikseren har flere utganger så du kan koble på flere forsterkere etter hvert:) Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Må jeg ha den mixeren? Kan jeg ikke ha en bilig pa mixer, og koble den igjen til dj mixeren. Må ha dj mixer uansett! Men jeg har mest lyst på Pioneer DJM909! Evt. en 19" pa mixer. (ikke viktig) Men tenkte på det, siden jeg har tenkt å kjøpe en liten rack, til forsterker o.l Enten Denne eller denne. Ser mer profesjonelt ut, og ikke minst stilig, og praktiskt:) Endret 21. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Må jeg ha den mixeren? Kan jeg ikke ha en bilig pa mixer, og koble den igjen til dj mixeren. Må ha dj mixer uansett! Men jeg har mest lyst på Pioneer DJM909! Evt. en 19" pa mixer. (ikke viktig) Men tenkte på det, siden jeg har tenkt å kjøpe en liten rack, til forsterker o.l Enten Denne eller denne. Ser mer profesjonelt ut, og ikke minst stilig, og praktiskt:) 8206597[/snapback] må ikke ha den men jeg annbefaler heller;) 2 miksere i hverandre? mye ledninger og større tap. Jeg ville anbefalt dens iste siden du har mikseren på toppen og da kan bruke den fra racket. om du skal ha slik trenger du 19" mikser. om du har lyst på pioneer kjøper du deg det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå