øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Heisann. Jeg lurte på om det var mulig å installere Vista på en tom harddisk i Windows XP. Altså ikke installere fra DOS, men fra OS. Kan noen hjelpe? Endret 20. mars 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista. Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista.Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. 8196578[/snapback] Flott Funker det også hvis jeg kjører fra en .iso-fil? Altså at jeg installerer fra Daemon Tools eller lignende istedet for å bruke originalcden? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista.Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. 8196578[/snapback] Flott Funker det også hvis jeg kjører fra en .iso-fil? Altså at jeg installerer fra Daemon Tools eller lignende istedet for å bruke originalcden? 8196652[/snapback] ¨ ja Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Ok, tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista.Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. 8196578[/snapback] Flott Funker det også hvis jeg kjører fra en .iso-fil? Altså at jeg installerer fra Daemon Tools eller lignende istedet for å bruke originalcden? 8196652[/snapback] ¨ ja 8196671[/snapback] Nei, det gjør det så absolutt ikke! Har selv prøvd dette og det går ikke. Etter en liten stund, restarter maskina og skal fortsette med installasjonen, men det feiler såklart, da daemoon tool ikke kjører lengre. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista.Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. 8196578[/snapback] Flott Funker det også hvis jeg kjører fra en .iso-fil? Altså at jeg installerer fra Daemon Tools eller lignende istedet for å bruke originalcden? 8196652[/snapback] ¨ ja 8196671[/snapback] Nei, det gjør det så absolutt ikke! Har selv prøvd dette og det går ikke. Etter en liten stund, restarter maskina og skal fortsette med installasjonen, men det feiler såklart, da daemoon tool ikke kjører lengre. 8196686[/snapback] Ok, da vet jeg det Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Du kan starte installasjonen fra DVD platen mens du kjører XP ja. Så kan du velge hvor du skal installere Vista.Regner med at du ikke skal oppgradere, men du kan det og hvis du vil. (så lenge du har en oppgraderings DVD) Men til det du spør om: Ja du kan starte Vista fra XP og velge hvor du vil installere den. 8196578[/snapback] Flott Funker det også hvis jeg kjører fra en .iso-fil? Altså at jeg installerer fra Daemon Tools eller lignende istedet for å bruke originalcden? 8196652[/snapback] ¨ ja 8196671[/snapback] Nei, det gjør det så absolutt ikke! Har selv prøvd dette og det går ikke. Etter en liten stund, restarter maskina og skal fortsette med installasjonen, men det feiler såklart, da daemoon tool ikke kjører lengre. 8196686[/snapback] jeg brukte deamon tools og det fungerte Endret 20. mars 2007 av froZZo Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 jeg brukte deamon tools og det fungerte Det fungerte altså etter restarten også? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) først brukte jeg deamon tools og åpna iso. så begynte kopieringen fra cd til harddisk. så restarter pc seg. så tar pc og bruker de filene som ble kopiert fra iso og instalerer vista. dere får bare si ifra hvis dere syns dette er feil. men jeg brukte deamon tools til å instalere vista... Endret 20. mars 2007 av froZZo Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 først brukte jeg deamon tools og åpna iso.så begynte kopieringen fra cd til harddisk. så restarter pc seg. så tar pc og bruker de filene som ble kopiert fra iso og instalerer vista. dere får bare si ifra hvis dere syns dette er feil. men jeg brukte deamon tools til å instalere vista... 8196797[/snapback] Virker jo logisk det da. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) jeg gjorde det fra ikke bootbar cd med xp pro her om dagen, det blir vel omtrent det samme? Fungerte bra det Endret 21. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå