mikk- Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei, folk. Jeg har et litt gammelt, billig, digitalkamera. HP photosmart 215 heter det. Det er ikke noe mastah-kamera, men det duger. Problemet er at jeg ikke får overført bildene til PC'en min. Det funker ikke på noen andre dataer heller (har prøvd 3 forskjellige og både med ME og XP). Jeg installerer kameraet ved å sette i CD'en som fulgte med og følge wizarden. Når jeg plugger inn kabelen og slår på kameraet, "finner" PC'en og kameraet hverandre; tilhørende programmer blir automatisk startet. Men når jeg trykker på knappen for å overføre bilder, dobbeltklikker på "HP photosmart 215" eller noe liknende, står den bare og henger i ca 15 sekunder, før den kommer med melding om at "Connection failed" (eller noe som likner). Noe som er litt rart er at det går noen ganger, når jeg har "reconnecta" mange ganger og fiklet og holdt på. Andre ganger kan jeg holde på i lang tid uten at det går. Det kan også se ut som det har en tendens til å gå oftere med den brikken som fulgte med kameraet (jeg kjøpte meg en ny på 32MB). Men da denne er på 4MB sier det seg selv at det ikke blir plass til så fryktelig mye der. Jeg har feriebildene fra i sommer på 32MB-brikken og de kunne jeg ha tenkt meg å få inn på datan. Svar mottas med stor takk! -MiB Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Det er flere enn du som plages med samme problemet. Kjøp deg en kortleser som du kopler til PC'en din. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 OK. Er dette bra? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Fungerer sikkert fint, men har jeg skulle kjøpt en kortleser, hadde jeg satset på en universalkortleser som tar alle standarder idag. CA 5 - 6 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå