pumba50 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg gikk forbi en hund idag som var helt rabiat i hodet. Den var bare valpen. Du skulle sett hvordan den beveget blikket rundt, fort som faen, øynene rullet så redd den var for folk. Så sparang den til angrep mot en person, men den fikk ikke bite personen da den var bundet til en jernstang ved en butikk. Eieren kom akkurat, og tok seg av saken. Det var en ung asiatisk jente. Jeg er sikker på at hun slår/mishandler bikkja. Jeg så på henne da hun gikk. Hun gikk på en måte som minner meg om enkelte bitch kjerringer. Noe var ihvertfall galt. Jeg er oppvokst med hunder og jeg vet at den bikkja får juling. Hva skal man gjøre med sånt, det går løs på helsa å vite at den lille bikkja får juling av den jenta. Noen jenter er bare sprengt i hodet, mulig det er en genfeil, hvem vet. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tilby deg å finne et nytt hjem til valpen, siden hun tydligvis ikke setter pris på den, eller finn et videokamera og få bevis på at den blir slått. Da kan du varsle mattilsynet. Det er de som har med dyremishandling å gjøre. Det er desverre ikke allverdens du kan gjøre som gir resultater. Norge har elendig dyreværn. Endret 20. mars 2007 av mushi Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tilby deg å finne et nytt hjem til valpen, siden hun tydligvis ikke setter pris på den, eller finn et videokamera og få bevis på at den blir slått. Da kan du varsle mattilsynet. Det er de som har med dyremishandling å gjøre. Det er desverre ikke allverdens du kan gjøre som gir resultater. Norge har elendig dyreværn. 8196543[/snapback] Hehehe... Hvis hun ikke lage chop suey av bikkja, så er mattilsynet feil organ å varsle.. Kanskje dyreverntilsynet er et bedre valg... Endret 20. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Climit Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er ikke sikkert den har det så ille. Noen valper kan virke ganske syke i hodet, men det forsvinner når de blir litt eldre Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hehehe... Hvis hun ikke lage chop suey av bikkja, så er mattilsynet feil organ å varsle.. Kanskje dyreverntilsynet er et bedre valg... 8196654[/snapback] Mattilsynet: Statens tilsyn for planter, fisk, dyr og næringsmidler. Dyerbeskyttelsen har null makt hvis det er det du tenkte på. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jaja, uansett hva det var, så satser vi på at den bare var "ung og dum" den valpen. Men jeg er veeeeeldig skeptisk. Den var HELT unormal. Vanligvis skal valper faktisk være unge og dumme og utforskende. Er barn redde for noenting? Nei, vanligvis ikke. Poenget mitt. Vet ikke om det gjelder dyr også, men jeg tror den skal være utforskende istede for redd, med mindre den har grunn for å være redd. Jeg vet ikke. Jaja, pytt pytt. Endret 20. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hehehe... Hvis hun ikke lage chop suey av bikkja, så er mattilsynet feil organ å varsle.. Kanskje dyreverntilsynet er et bedre valg... 8196654[/snapback] Mattilsynet: Statens tilsyn for planter, fisk, dyr og næringsmidler. Dyerbeskyttelsen har null makt hvis det er det du tenkte på. 8196940[/snapback] Du får sjekke faktaren selv... men quota til at dyremishandling blir oftes "tatt" av dyrevernet.. i følge vg og dagbladet.. edit: Dette er OT Endret 20. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Syns du burde kanskje ringe dem selvom du bare har rimelig god mistanke også, om du mener den er god nok. De kan vel etterforske litt selv i noen tilfeller? Det med å filme bevigenheten, er vel verdiløst som bevis med mindre det er filmet i offentlig rom? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 angående reddhet så begynte hunden min å bjeffe på ting som skilt, og andre ting som den oppfattet som skummelt, er vel ganske vanleg for ein valp å være redd for diverse men det høyrtest litt tvilsomt ut det der.. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Bare det å binde en hund utenfor en butikk er galt, særlig en valp. Virker som om den var vettskremt, hadde selv vurdert å kontakte dyrevernet. Noen mennesker skulle ikke hatt kjæledyr. Endret 21. mars 2007 av Zenzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå