Gå til innhold

Noe er galt med .NET framework.


Kaggen

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tok en test med 3dmark i natt, og helt til slutt kom det melding om at jeg måtte oppdatere diverse drivere, jeg lastet ned ny versjon av driveren til skjermkortet mitt (Asus Radeon X800), men når jeg hadde installert og startet på nytt, kom denne meldingen:post-96942-1174404225_thumb.jpg

 

Da jeg installerte stod det nemlig at jeg måtte ha .NET Framework 2.0.. Husker jeg lastet ned .NET framework 2.0, rundt oktober i fjor, hadde ikke installert, men rett etter jeg hadde lastet ned funket ikke internett. En måned etter funket det en dag uten at jeg hadde gjort noe.. :)

 

Er litt redd for å laste det ned.

Så, det jeg lurer på er: Hva er egentlig .NET Framework, og hva gjør det? :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svært kort fortalt så er det et program som trengs for å kjøre andre programmer. Omtrent som Java VM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_.NET_Framework

8196785[/snapback]

 

ok, takk.. er vel 3.0 som er nyest, eller?

 

EDIT: lastet ned og instalerte denne jeg, men fikk denne meldingen når det var ferdig og jeg skulle starte Catalyst Control Center..post-96942-1174424320_thumb.jpg

 

Hva er det som er galt? :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Det med .Net versjoner er litt misvisende.

 

Versjon 1.1 er den første pakken, og så vidt jeg vet er 2.0 en slags utvidelse (som kan brukes alene om programmet er basert på kun 2.0). Versjon 3.0 er enda en utvidelse som inneholder bl.a. noe som heter WPF (Windows Presentation Foundation) som kort fortalt er grafisk grensesnitt for å presentere data. Du er på jakt etter versjon 2.0 :-) Mulig du trenger 1.1 også, men det er jeg usikker på.

 

-Last ned versjon 1.1

-Last ned versjon 2.0

 

Finner masse informasjon om de forskjellige versjonene i linken gitt av hårek lenger opp :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Det med .Net versjoner er litt misvisende.

 

Versjon 1.1 er den første pakken, og så vidt jeg vet er 2.0 en slags utvidelse (som kan brukes alene om programmet er basert på kun 2.0). Versjon 3.0 er enda en utvidelse som inneholder bl.a. noe som heter WPF (Windows Presentation Foundation) som kort fortalt er grafisk grensesnitt for å presentere data. Du er på jakt etter versjon 2.0 :-) Mulig du trenger 1.1 også, men det er jeg usikker på.

 

-Last ned versjon 1.1

-Last ned versjon 2.0

 

Finner masse informasjon om de forskjellige versjonene i linken gitt av hårek lenger opp :-)

8200603[/snapback]

 

hmm, tror da alle er installert..:

post-96942-1174438664_thumb.jpg

 

valgte reparer på 2.0'en, da kom en ny melding etter oppstart: post-96942-1174462466_thumb.jpg

 

hva gjør jeg? :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Etter litt googling ser det ut til at det er ATI Catalyst Control Center som skaper problemet. Problemet ser ut til å oppstå dersom Control Center installeres FØR .Net rammeverket.

 

Anbefaler deg å avinstallere ATI driverne, reboote og så installere de på nytt.

 

Kilde: http://www.futurehardware.in/578718.htm

8250365[/snapback]

 

men hva skjer med grafikken da? er ikke helt stabil på dette området..

Lenke til kommentar
Etter litt googling ser det ut til at det er ATI Catalyst Control Center som skaper problemet. Problemet ser ut til å oppstå dersom Control Center installeres FØR .Net rammeverket.

 

Anbefaler deg å avinstallere ATI driverne, reboote og så installere de på nytt.

 

Kilde: http://www.futurehardware.in/578718.htm

8250365[/snapback]

 

vanligvis klarer man ikke innstallere ATI CCC uten å ha .NET_Framework innstallert, innstallasjon vil bli avbrutt. :hmm:

men man må/bør bruke Ati's eget " uninstall application " for å bli kvitt alt.

Lenke til kommentar
Etter litt googling ser det ut til at det er ATI Catalyst Control Center som skaper problemet. Problemet ser ut til å oppstå dersom Control Center installeres FØR .Net rammeverket.

 

Anbefaler deg å avinstallere ATI driverne, reboote og så installere de på nytt.

 

Kilde: http://www.futurehardware.in/578718.htm

8250365[/snapback]

 

vanligvis klarer man ikke innstallere ATI CCC uten å ha .NET_Framework innstallert, innstallasjon vil bli avbrutt. :hmm:

men man må/bør bruke Ati's eget " uninstall application " for å bli kvitt alt.

8252267[/snapback]

 

okai.. takker :D prøver det når jeg får tid..

Lenke til kommentar

Altså jeg vet ikke om dette er problemet, men det er nå iallefall det som blir foreslått opptil flere steder. Burde være ufarlig å prøve, så kan jo være verdt det.

 

Når det gjelder hva som skjer ved avinstallering; Windows xp (antar du bruker xp) har innebygde drivere som vil støtte ditt skjermkort. Problemet med disse driverne er at de ikke har annen funksjonalitet enn at de gjør at du vil kunne se et bilde. Ytelse etc. vil være elendig. Mao: når du sletter ATI drivere via "Legg til/fjern programmer" og rebooter vil oppløsningen være elendig og du vil antakelig oppleve treghet ved f.eks. flytting av vinduer. Du kjører så installasjon fra ATI, rebooter, og forhåpentligvis "vips" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...