Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har en dell bærbar, og vil gjerne reinstallere xp på nytt. Alle xp filene ligger i en mappe på c: men hvordan får jeg installert det på nytt. Veldig dårlig forklart, men fikk ikke med cd ved kjøp men filene ligger på datan. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 du må vel helst installere fra dos Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hvilken dos? Xp har ikke dos. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 bruk f.eks win98 startup disk, så åpner du installasjonsfila derfra... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Har ikke, har kun en cdspiller. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 da brenner du startup filene på en cd og gjør den bootbar... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 bruk f.eks win98 startup disk, så åpner du installasjonsfila derfra... 8195994[/snapback] Svært tvilsomt at det skal fungere. Microsoft har en løsning for de som ikke kan boote CD'en, da trenger du 6 disketter. Og det er ikke DOS. http://support.microsoft.com/?kbid=310994 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg har ikke diskettstasjon. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) bruker win98 startup disk i xp, funker kjempe fint.... edit : leste feil Endret 20. mars 2007 av FloppyK Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvis du fikk ikke noe Cd, men recovery mulighet var ment med leveringen, så det skal være instruks om å starte PC med noe F-tast, og at det er da en skjult partisjon på disken din. Har du noe fra leverandøren vedrørende slik recovery? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Egentlig problemet mitt er at jeg sliter med å få kjørt flere programmer. Hvis noen av dere kan hjelpe meg med å de igang så ville jeg sluppet alt det her. Paint.net Vectorworks(arkitektprogram) edit: lastet opp error logg til paint.net pdncrash.txt Endret 20. mars 2007 av Rakib Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Hvilken PC har du? På min Acer må du holde Alt+F4 under oppstart. Jeg fant det ut ved å lete i BIOS. Se der. EDIT: Leste ikke første post godt nok. Endret 21. mars 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
b21a Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har en dell bærbar, og vil gjerne reinstallere xp på nytt.Alle xp filene ligger i en mappe på c: men hvordan får jeg installert det på nytt. Veldig dårlig forklart, men fikk ikke med cd ved kjøp men filene ligger på datan. 8195729[/snapback] Det som ligger på maskina di er nok en image fil som du selv må brenne ut på en cd. Men det ser ut for meg som om de programmene du skal kjøre er store og tunge grafikkprogrammer, er du sikker på at du har kraftig nok maskin til det? Hvis det bare er de programmene som krangler kan det være at du har litt for svak maskin (lite minne, dårlig grafikkkort etc.etc.) Eventuelt at du har en minnebrikke med feil på. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ja min er kraftig nok til det, har brukt både paint og vectorworks tidligere. Men nå kommer det feilmelding hver gang jeg starter de, er derfor jeg vil prøve å installere xp på for å se om det kan hjelpe. Vil være hjemme og jobbe istedenfor å måtte dra til skolen for slikt hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Prøvd det jeg sa? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Prøvd det jeg sa? 8202217[/snapback] Nei ikke ennå, men vil ikke det formatere hele datan? Jeg vil bare instalere xp på nytt og vil ikke miste noe som helst. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg regner med at du får maskinen din på et lokalt nettverk. da kan du ta en unattended innstalation av Xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå