Gå til innhold

Core2duo E6300, hjelper det mye med ny kjøler?

amelbye

Anbefalte innlegg

Jeg har en core2duo E6300 klokket til 2.65GHz (originalt 1.8)

Spenningen står fremdeles på auto, men temperaturen i windows er rundt 68-70 grader (i kjernene) etter 10-15 min med 2xprime95. Derfor tør jeg ikke se om den kan gjøre mer uten først å skifte kjøler.

Hvor mye mer vil jeg kunne tyne ut av denne prosessoren ved å sette på en mer effektiv kjøler? bråkete vifter er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å justerevolten selv, når du har den på auto, så kan det være hk settet volten skyhøgt.

Med ortelig kjøling så er det unormalt å ikke kommer over 3ghz 24/7

8195906[/snapback]

hmm.. jeg ligger nå på 2.7GHz, prøvde 2.8, men da tryna den etter ca 10 minutter med prime95. I følge CPU-Z er vcore 1.360V (svinger mellom 1.344 og 1.376)

er 'ortelig' et nytt ord for original/opprinnelig eller mener du ordentlig? (mener ikke å være frekk, prøver bare å komme til buns i hva du mener)

Hvor høyt er det normalt å komme uten å øke spenninga? Er det trygt å øke spenninga med original kjøler?

Lenke til kommentar

Hehe mener jo ordentlig, bare litt klønete av meg.

Prosessorer har jo en tildens å bli litt ustabile når de blir varme, så skal du lengere så må du nok invistere i en ny kjøler.

Men kan ikke garantere deg noe når det kommer til klokking, men du burde få til 3ghz om du får temperaturen litt ned.

Har vannkjøling på min, og har kjørt den 100% stabil på 3,2ghz, med rundt 40 grader load.

Vil ikke anbefale deg å øke spenninga noe mer enn det du har nå, side mer spenning=varme.

Skal du ha ny kjøler så kan du titte litt her.

Testen viser at Nocturaen gir best temperatur.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...