Gå til innhold

Dropp unødvendige tjenester

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Aller først; takk for gode tips til servicer man kan skru av. Har allerede fått skrudd av noen åpenbart unødvendige services.

Når det er sagt, så ser jeg to - og kun to - fordeler med å skru av services som ikke brukes:

1) Man sparer minne.

2) Man sparer noen sekunder i oppstartstid på OSet.

De "unyttige" servicene som faktisk gjør noe arbeid, slik som Indexing Service, vil man selvsagt spare noen CPU sykler på, men jeg har enda til gode å se noen merkbar forbedring i ytelsen på grunn av dette. Det vil si; jeg har merket bedre ytelse til tider, men det skyldes med mye høyere sannsynlighet at det frigitte fysiske minnet resulterer i mindre swapping.

8205175[/snapback]

Personlig så scorer jeg mellom 500 - 1000 poeng mer i 3dmark 05 etter jeg har tweaket xp, i forhold til orginal innstillingene.

Men det er ikke bare økt ytelse man nødvendigvis streber etter. Økt stabilitet og sikkerhet er også to viktige stikkord når man tweaker services, register ol.

Når det gjelder laptoper og for så vidt desktoper fra Dell og andre OEM produsenter, så er disse som regel spekket med så mye tull at det halve kunen vært nok. Hva skal man med 20 demoer som maser om registrering hvert 10 min..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...