Pysj Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Samsung har tatt patent på en metode som lar deg skrive SMS på en ganske annen måte enn i dag. Les mer Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 hehe. tipper dette kommer til å sluke sms´er hos folk Holdt føre at jeg har sett noe likt på en gammel mobil jeg hadde. Sms´ene ble samlet opp i en samtale, men er ikkje sikker. Noen som husker? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) hva har de konkret patentert? sms som linker på chat faller i mine øyne under innlysende (i likhet med amazons one-click patent... og tonn andre patenter, spesielt innen elektronikk og programvare) The patent laws usually require that, in order for an invention to be patentable, it must be non-obvious (in United States patent law) or involve an inventive step (in European patent law) http://en.wikipedia.org/wiki/Patentability Endret 20. mars 2007 av mandela Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Står på siden at Nokia 3330 hadde et lignende system, var det det du mente XeLix? Lenke til kommentar
DaggyBarlander Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg husker noe liknende fra gamle Nokia-telefoner (allemannstelefonen 3310 ++). Der kunne du velge Chat", velge hvem du ville chatte med, og alle meldinger du fikk/sendte fra/til den personen kom opp som en lynmeldingssamtale. : ) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 min gamle SE T610 hadde den funksjonen der. den ble til tider trigget når jeg meldingsvekslet mye med en person eller når noen startet smsen med en smiley... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er det bare jeg som synes dette ser akkurat ut som SMS-implementasjonen i iPhone? Lenke til kommentar
knuterikb Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er det bare jeg som synes dette ser akkurat ut som SMS-implementasjonen i iPhone? 8196588[/snapback] Jupp, sjekk her: http://www.apple.com/iphone/phone/?feature=feature03 Snakk om rip-off, og så sier de at det er patentert! - hvis det stemmer så sier det mye om patent-systemet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 - hvis det stemmer så sier det mye om patent-systemet. 8197224[/snapback] det sier vel ganske mye om patentsystemet at noe slikt overhode er mulig å patentere.. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det var jo ganske likt. Virker som egentlig Samsung kunne kommet i patrent strid med Apple, der Apple hadde det først. Ja , ja, sikkert noe forskjellig, men likevel. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hva er igrunnen vitsen med å lage noe sånt? SMS er jo håpløst utdatert og dyrt. Det er vel lynmeldingstjenester som Live Messenger og lignende som er "in" for tida. Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Snakkes om 100 år når teleselskapene klarer å implementere noe som faktisk kan brukes til noe nyttig som de ikke får sms-profitt på. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Snakkes om 100 år når teleselskapene klarer å implementere noe som faktisk kan brukes til noe nyttig som de ikke får sms-profitt på. 8210006[/snapback] strengt tatt så er det ikke det at dem ikke klarer, men at dem ikke vil. bare se til usa, hvor dem faktisk kobler ut funksjoner som filoverføring pr bluetooth for å få folk til å bruke dyre dataoverføringstjenester osv... og når det gjelder im på mobil så ville jeg foretrukket jabber fremfor msn eller lignende. helvet heller, telenor og gjengen kunne kjørt sine egen jabber servere for slikt til og med. si for eksempel at om en hadde telefonnummer 12345678 så kunne en fått jabberaddresse [email protected]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg