Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva er din Favoritt Dialekt,

Kiro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Favorittdialekt: Jæren :love: Den er fantastisk nydelig.

8200223[/snapback]

omg enig. :love:

8201725[/snapback]

Hvordan kan dere synes at jærsk er fint? :hmm: Bor selv nesten på jæren og å høre når dem snakker river i ørene mine :p . Så spørs det også hva dere definerer som jæren da? Tenker dere sånn typisk de som sier "Æg, dæg, mæg

i traktoren å et shægg"? :p

Selv liker jeg veldig godt når jenter snakker trøndersk. Trønder dialekt på jenter er bare utrolig sexy og deilig å høre på.

Endret av goggys
Lenke til kommentar
Dialekta de har i bergensområdet må være den fineste :love: , veit ikke helt hvorfor jeg syens det egentlig.

8201717[/snapback]

Hehe, dæ he æg ikkje haort før. Men takktakk :p

Vanlegvis får me jærbuar berre uforståande blikk når me snakkar til folk som ikkje er vane med dialekta vår. Det har eg opplevd fleire gonger :p Eg tykkjer vestlandsdialektar generelt er vakre, unnateke bergens-dialekta. Men andre vestlandsdialektar, som i Hardanger :) Dess meir spesielle, dess betre.

Og oshlosk er forferdeleg.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere synes at jærsk er fint? :hmm: Bor selv nesten på jæren og å høre når dem snakker river i ørene mine :p . Så spørs det også hva dere definerer som jæren da? Tenker dere sånn typisk de som sier "Æg, dæg, mæg

i traktoren å et shægg"? :p

Shægg? Kva skal det bety?

Lenke til kommentar

Digger Bømlo-dialekten jeg, den er litt kul, den er ikke en tradisjonell vestlands-dialekt, å til og med på den lille øya Bømlo, er det forskjellige snakkemåter på sørspissen og i nord.

Her er det samme som over, bare på Bømlo-dialekt:

Digge Bømla-dialekto eg, an e litt kul, an ekje ei tradisjonell vestlandsdialekt, å t å me på den litla øynå Bømlo, e da forskjellige dialekte på sørspissen å i nor.

:thumbup:

Endret av Toska92
Lenke til kommentar
Jeg liker: Bergensk! Mitt morsmål  :w00t:

Jeg kan ikke fordra Oslosk (eller hva dere kaller det) YUK! :sick:

8249406[/snapback]

LOL

Forskjellene på f.eks. overklassevestkantsk og arbeiderklasseøstkantsk er jo veldig stor.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Digger Bømlo-dialekten jeg, den er litt kul, den er ikke en tradisjonell vestlands-dialekt, å til og med på den lille øya Bømlo, er det forskjellige snakkemåter på sørspissen og i nord.

Her er det samme som over, bare på Bømlo-dialekt:

Digge Bømla-dialekto eg, an e litt kul, an ekje ei tradisjonell vestlandsdialekt, å t å me på den litla øynå Bømlo, e da forskjellige dialekte på sørspissen å i nor.

:thumbup:

8248898[/snapback]

Bømlo ligger mellom nord-vestlandsk og sør-vestlandsk dialektmessig. Og geografisk i grenselandet mellom Rogaland og Hordaland; helt sør i Hordaland (Sunnhordland).

Bømlodialekten liker jeg godt, og det samme kan jeg si om Bømlo.

Var faktisk på dagstur med bil rundt Bømlo i går (langfredag). Det er virkelig flott der!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Moldensere har en fin dialekt! :D

Er selv derfra, men jeg synes også at sørlendingene i kristiansand har en litt morsom dialekt :)

Men er det noen dialekter jeg hater , så er det bergensisk, og de fra stavanger o.l

Det knyter seg i kroppen når jeg hører de jævla "RRRRRR"

De klarer jo ikke å snakke normalt!

:tease:

Lenke til kommentar
Moldensere har en fin dialekt!  :D

Er selv derfra, men jeg synes også at sørlendingene i kristiansand har en litt morsom dialekt :)

Men er det noen dialekter jeg hater , så er det bergensisk, og de fra stavanger o.l

Det knyter seg i kroppen når jeg hører de jævla "RRRRRR" 

De klarer jo ikke å snakke normalt!

Btw, slik som Brimi snakker er rått! :p

Ops. dobbel

:tease:

8324885[/snapback]

Endret av hansenx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...