aanoonyym Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Trønder dialekt og Bergens dialekt er utrolig sharmerende, på gutter! Lenke til kommentar
goggys Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Favorittdialekt: Jæren Den er fantastisk nydelig. 8200223[/snapback] omg enig. 8201725[/snapback] Hvordan kan dere synes at jærsk er fint? Bor selv nesten på jæren og å høre når dem snakker river i ørene mine . Så spørs det også hva dere definerer som jæren da? Tenker dere sånn typisk de som sier "Æg, dæg, mæg i traktoren å et shægg"? Selv liker jeg veldig godt når jenter snakker trøndersk. Trønder dialekt på jenter er bare utrolig sexy og deilig å høre på. Endret 22. mars 2007 av goggys Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Vel, Stavangerdialekten er ikke dum den heller, men hør Janove når han prater eller synger. Blir ikke bedre enn det, i hvert fall ikke på mannfolk. Jenter som prater (sør-)trøndersk er også utrolig herlig. Enten det er bydialekt eller litt på landsbygda. Lenke til kommentar
darling Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Dialekta de har i bergensområdet må være den fineste , veit ikke helt hvorfor jeg syens det egentlig. 8201717[/snapback] Hehe, dæ he æg ikkje haort før. Men takktakk Vanlegvis får me jærbuar berre uforståande blikk når me snakkar til folk som ikkje er vane med dialekta vår. Det har eg opplevd fleire gonger Eg tykkjer vestlandsdialektar generelt er vakre, unnateke bergens-dialekta. Men andre vestlandsdialektar, som i Hardanger Dess meir spesielle, dess betre. Og oshlosk er forferdeleg. Lenke til kommentar
darling Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Oj, der smatt det visst inn feil quote Det skulle eigentleg vere kommentar til den personen som tykte at jærsk var så fint Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Kristiansandsdialekt er favoritten, litt fordi det er den eneste jeg klarer å "snakke" på en litt overbevisende måte utenom min egen dialekt. Lenke til kommentar
darling Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan kan dere synes at jærsk er fint? Bor selv nesten på jæren og å høre når dem snakker river i ørene mine . Så spørs det også hva dere definerer som jæren da? Tenker dere sånn typisk de som sier "Æg, dæg, mæg i traktoren å et shægg"? Shægg? Kva skal det bety? Lenke til kommentar
froeya Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 TRØNDERSK!!Ingen tvil om det. Bergensk er skikkelig jeg synes... Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Digger Bømlo-dialekten jeg, den er litt kul, den er ikke en tradisjonell vestlands-dialekt, å til og med på den lille øya Bømlo, er det forskjellige snakkemåter på sørspissen og i nord. Her er det samme som over, bare på Bømlo-dialekt: Digge Bømla-dialekto eg, an e litt kul, an ekje ei tradisjonell vestlandsdialekt, å t å me på den litla øynå Bømlo, e da forskjellige dialekte på sørspissen å i nor. Endret 27. mars 2007 av Toska92 Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Trønder dialekt og Bergens dialekt er utrolig sharmerende, på gutter! 8213594[/snapback] Halla! Selv er jeg nordtrønder, men skulle ønske jeg snakket "Trondhjemsk". Liker ikke bred trøndersk, som f.eks. slik man snakker på Verdal. Nordnorske (?) dialekter er meget sjarmerende synes jeg Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Trønder dialekten synes jeg er knall, er selv ifra Trøndelag, og kunne ikke ha tenkt meg å snakke noe anderledes Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Både Trøndersk og Bærgensk er som å banna konstant, det kult å høre på 2 setnignger å så er man lei. Valdres dialekten er derimot overlegen. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg liker: Bergensk! Mitt morsmål Jeg kan ikke fordra Oslosk (eller hva dere kaller det) YUK! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg liker: Bergensk! Mitt morsmål Jeg kan ikke fordra Oslosk (eller hva dere kaller det) YUK! 8249406[/snapback] LOL Forskjellene på f.eks. overklassevestkantsk og arbeiderklasseøstkantsk er jo veldig stor. Endret 27. mars 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 28. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2007 Tenker på dialekten fra TV serien Fox Grønnland Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Vallemål, fra setesdal. Er vel ingen som snakker sånn lenger, men mamma har vist meg noen eksempler. Er det en dialekt jeg har lyst til å lære, så er det vallemål Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. april 2007 Rapporter Del Skrevet 7. april 2007 Mine favorittdialekter (ikke rangert): Bergen, Stavanger, Kristiansand, Flere nord-norske dialekter, hardanger (harding) og Sunnhordland. Og folka... (ikke rangert): Bergensere, siddiser (Stavanger), sørlendinger, nordlendinger, folk fra Fredrikstad og Grenlandsområdet. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. april 2007 Rapporter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Digger Bømlo-dialekten jeg, den er litt kul, den er ikke en tradisjonell vestlands-dialekt, å til og med på den lille øya Bømlo, er det forskjellige snakkemåter på sørspissen og i nord. Her er det samme som over, bare på Bømlo-dialekt: Digge Bømla-dialekto eg, an e litt kul, an ekje ei tradisjonell vestlandsdialekt, å t å me på den litla øynå Bømlo, e da forskjellige dialekte på sørspissen å i nor. 8248898[/snapback] Bømlo ligger mellom nord-vestlandsk og sør-vestlandsk dialektmessig. Og geografisk i grenselandet mellom Rogaland og Hordaland; helt sør i Hordaland (Sunnhordland). Bømlodialekten liker jeg godt, og det samme kan jeg si om Bømlo. Var faktisk på dagstur med bil rundt Bømlo i går (langfredag). Det er virkelig flott der! Endret 7. april 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 7. april 2007 Rapporter Del Skrevet 7. april 2007 Moldensere har en fin dialekt! Er selv derfra, men jeg synes også at sørlendingene i kristiansand har en litt morsom dialekt Men er det noen dialekter jeg hater , så er det bergensisk, og de fra stavanger o.l Det knyter seg i kroppen når jeg hører de jævla "RRRRRR" De klarer jo ikke å snakke normalt! Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 7. april 2007 Rapporter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Moldensere har en fin dialekt! Er selv derfra, men jeg synes også at sørlendingene i kristiansand har en litt morsom dialekt Men er det noen dialekter jeg hater , så er det bergensisk, og de fra stavanger o.l Det knyter seg i kroppen når jeg hører de jævla "RRRRRR" De klarer jo ikke å snakke normalt! Btw, slik som Brimi snakker er rått! Ops. dobbel 8324885[/snapback] Endret 7. april 2007 av hansenx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå