Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc låser seg. skarp lyd. kun restarte mulig :/

Anbefalte innlegg

Hei. dette er min kompiss sin pc. vi prøver å fikse den med vi har ikke et clue hva som er galt. dette er en forum post han skrev i et annet forum

Har en "selvbyggd" PC, som jeg har startet å få litt problemer med.... Pc'n går bra når han først går, men det som er problemet, er at det kommer ganske skarpe lyder i Headset (lydene varierer sånn ca hver gang, om det skulle ha noe å si) så fryser hele pc'n.. Dette skjer ca 5-10 ganger daglig. Nytter ikke trykke på noen verdens ting, og må derfor rse pcn.. Lurer på om det er rammen, men har egentlig ingen idè... ¨

BTW: Dette kan skje uavhengig om jeg spiller wow eller kabal for den saks skyld....

PC- deler :

MSI K8N SLI-F, nForce4 - hovedkort

AMD Athlon 64 X2 3800+ - cpu

XFX GeForce 6600GT 128MB - grafikk kort

Corsair Value S pc3200 ddr ram

Har også søkt etter virus, på ett nokså oppdatert virus program, fant null.

HEEELP

er det noen som har noe som helst av tips ?

Endret av glowpipe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vi skrudd opp pc'en og fjernet alt av støv. renset den helt. tok ut ram brikkene og alt. satt de inn igjen. på samme sted

satt den sammen. og samme problemet. men denne gangen uten den skarpe lyden.

men når vi skulle sjekke temperaturen med Everest home fant vi noe skummelt.

På spennings verdier. på +12 ligger den på rundt 1.90-2.50 :/ min ligger på rundt 12.80

er dette feilen ?

strom.JPG

Edit: nå kommer lyden igjen når den låser seg og det skjer nå oftere enn vanlig. men. det skjer kun når han ser på film. spiller wow eller andre ting. men ikke når han spiller counter strike 1.6

Endret av glowpipe
Lenke til kommentar

nå er pc'en værre :/

nå låser den seg hver gang han går inn på for eks wow. dette skjer da etter vi tok ut grafikk kortet og ram brikkene. renset for støv og satt inn igjen :/

er ikke for at det blir for varmt tror jeg. for at viftene går og ser normalt ut på everest home. men som sagt. vi merket at +12v lå på rundt 2 :/ min +12v ligger på rundt 12.8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...