JKJK Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hei! Har samme problem som beskrevet i denne artikkelen, bare at jeg ikke kjører 64bit os. Problemet er også beskrevet her. Problemet kort forklart: SYMPTOMSWhen you try to shut down or restart a computer that is running an x64-based version of Microsoft Windows, the computer may stop responding. You do not receive an error message. However, you may experience one of the following symptoms: • The Windows background screen and the pointer still appear. However, the pointer does not move when you move the mouse. • Only a blank screen is visible. MERK: Jeg kjører IKKE 64bit server 2003. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Endret 20. mars 2007 av JKJK Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Garantert et eller annet program eller en bygge driver. Spesiellt programmer som kjører mot kernel eller installerer sine egne drivere/services er beryktet for dette. Antivirus, fjernstyring osv. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Problemet oppstod først når vi fjernet SP2. Vi oppgraderte til SP2, men fikk da problemer med et program, så vi avinstallerte det igjen. DA oppstod denne feilen. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Da har du jo en fin jobb med å finne ut om problemet ligger i rester i registeret, manglende avregistrering av dll filer e.l. Enten må du installere på nytt, eller så må du finne ut hva programvare gjør når den installerer (det finnes masse verktøy som tar et snapshot av installering). Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 tror jeg skal foreta en reinstallasjon på den etter hvert... (det som er synd er at den er ganske nyinstallert... damn you sp2). Men den kjører kun norman dist-server foruten vmware, så det er ikke all verdens jobb å få den opp å gå igjen. Men hadde vært kjekt å sluppet Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hvorfor SP2? Den er jo nettopp kommet, og vanlig prosedyre er jo å teste servicepacks i et kontrollert miljø før en innstallerer det på maskiner i produksjon. Hadde du testet SP2 mot all programvare på forhånd? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 MÅTTE du spørre om det? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 I microsoft artikkelen står det følgende: The problem may occur if the Windows hardware abstraction layer (HAL) interrupts a user-mode thread when the HAL runs code at privilege level 0. This behavior may cause an incorrect value in the GS selector base address register. This incorrect value may cause a general protection fault (GPF) violation. The GPF violation causes the computer to stop responding. Hvordan skal jeg tolke dette i sammenheng med mitt problem? Løsningen til MS på problemet på 64bit-os er et patch du kun får tak i via serviceavtale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Tolk det slik at du bør reinstallere. Ta en backup, planlegg, gjennomfør. Og neste gang har dere et testmiljø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå