Makky Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har en Hitachi laptop disk som er død, og har fått godkjent RMA på den. Det var flott, helt til jeg så kravene til hvordan disken skal sendes. Dette er godkjent pakke-metode Dette er IKKE godkjent pakke-metode Noen som vet hvor man kan få tak i godkjent embalasje her i Norge? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Posten,, vet nå ikke om de har antistatisk poser.. Noe jeg regner med blir standard etterhvert.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Posten,, vet nå ikke om de har antistatisk poser.. Noe jeg regner med blir standard etterhvert.. 8195188[/snapback] Har du sett på linkene? Det vanlige isopor, bobleplast osv er ikke godkjent. Har ikke sett posten selge slik "godkjent" embalasje, i såfall hvilket postkontor? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Noen som har tips? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) "Use of bubble wrap is not considered acceptable packaging." Interessant. Dette bruker da nettbutikkene stadig vekk når de sender meg pakker med disker i posten. Endret 20. mars 2007 av KAS Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 ESD poser selges hos f.eks www.komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105869 Mulig å bruke litt av en skumgummimadrass for å få "Foam Rubber Block"? KAS: Tenkte på det det samme. Diskene jeg motar er alltid pakket i ESD-pose m/ bobleplast rundt. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hitachi disken min tok for en liten stund siden kvelden (sammentreff? Neppe!) jeg sendte den bare i vanlig innpakning med avispapir da jeg ikke fikk beskjed om noe annet, ødelagt HW er ødelagt HW ;P Ingenting å ta vare på ^^ Har fått ny disk i retur nå så vi får se hvordan det går Jeg ville tatt meg en tur på Clas Ohlson, der har dem helt sikkert alt du trenger Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du kan også ta ein tur innom ein lokal data sjappe eller eit lokalt firma som fikser pcer. Det er godt mulig dei har noko liggende som du kan få gratis/"for ein slikk og ingenting". Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har fått tre Seagate 7200.10 Barracuda disker siste 3 mnd. første i antistatisk pose med bobleplast utenpå, de to siste i hver sin gjennomsiktige "plastboks" i ei eske med "papp-biter" rundt (2 ulike butikker..). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takk for svar og tips. Stusset selv over at bobleplast ikke var godkjent. Det har sikkert noe med at de vil forsikre seg at det er disken som er ødelagt og ikke "brukerfeil". Og hvis den blir pakket etter dems "forskrifter" så vet dem at det er mindre sjangs på at disken faktisk dør på reisen. Mente jeg leste at dem gjenbruker deler også. Skal ta kontakt med noen nettbutikker og håpe jeg får napp. Sender også mail til Hitachi og sier at her så sender butikkene diskene i bobleplast Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hitachi disken min tok for en liten stund siden kvelden (sammentreff? Neppe!) jeg sendte den bare i vanlig innpakning med avispapir da jeg ikke fikk beskjed om noe annet, ødelagt HW er ødelagt HW ;P Ingenting å ta vare på ^^ Har fått ny disk i retur nå så vi får se hvordan det går Jeg ville tatt meg en tur på Clas Ohlson, der har dem helt sikkert alt du trenger 8199847[/snapback] Sendte du selv til Nederland? Hvor mye var det du betalte for frakten? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) If you are unable to obtain a specific hard drive box, then please ensure you use a strong cardboard box, and ensure that there is enough padding to prevent the drive from moving and hitting any side of the box during transit. Bubble wrap will do it. Bobleplast var visst godkjent likevel hehe. Endret 21. mars 2007 av Makky Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hvor i Oslo kan man få kjøpt isopor-"blokker"? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvor i Oslo kan man få kjøpt isopor-"blokker"? 8210356[/snapback] Byggmaker, monter , obsbygg osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå