Gla'smurfen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei alle sammen! Jeg har et aldri så lite spørsmål! Jeg har akkurat bestilt ny maskin. Noe jeg ikke tenkte på var å spørre her i forumet FØR jeg gjorde det. Men uansett.... hva mener dere om maskinen nedenfor først og fremst i forhold til spill, men også videoredigering. Her er spesifikasjon: Intel 850-E brikkesett/533Mhz FSB Intel Pentium 4 prosessor, 2530 MHz med 512kb Cache 512 MB 533MHz RDRAM 128MB ATI Radeon 9700 Pro 120 GB Harddisk (7200 rpm) 20/48x IDE CD-rom Håper noen har tid til å svare! Kjipt om jeg har kjøpt katta i sekken! Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Så bra ut det der! Kosta vel flesk tenker jeg... hehe.. Hvis du er misfornøyd så kan du jo få lov til å bytte med AMD XP 1900+ en min som jeg er mer enn fornøyd med.. :smile: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 For å si det sånn: Jeg tror ikke du blir skuffet! Grattis :wink: Jeg vil også ha ny maskin...... (hvertfall det skjermkortet!) Har bare et GeForce 3 som er kjøpt sommeren 2001.... Lenke til kommentar
Gla'smurfen Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Åhh.....så digg! Har jo ikke allverdens peiling på PC på den mpten. Teknikken bak liksom....rimelig grønn der! Men deilig å høre at fok som har litt peiling sier det høres bra ut! Satt liksom med en følelse av at jeg burde ha 1024 MB Ram, men det er kanskje litt drøyt? Joa...maskinen kosta skjorte og bukse, men da får jeg håpe den varer en stund, og at jeg bare kan nøye meg med å skifte komponenter etterhvert! Takk til dere! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du klarer deg nok med 512 MB RAM... hvertfall inntil videre. Ram blir dessuten mest sannsynlig billigere utover våren igjen, så da kan jo du eventuelt kjøpe mer dersom du føler det er behov for det. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hva med Intel 850-E brikkesett/533Mhz FSB = Sikkert bra Intel Pentium 4 prosessor, 2530 MHz med 512kb Cache = Bra fart på denne ja. 512 MB 533MHz RDRAM = Corsair 3500 128MB ATI Radeon 9700 Pro = Meget bra valg 120 GB Harddisk (7200 rpm) = WB SE 8mb cache? 20/48x IDE CD-rom - Hvilken Produsent? Mvh,Stian Lenke til kommentar
fredrik930 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Helt ærlig tror jeg ikke du blir serlig skuffet :smile: :smile: CPU'en er rask, bra skjermkort, mer enn nok minne osv. :grin: :grin: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 når du først kjøper så dyrt ville jeg kjøpt en ekstra hd og hatt de i raid. jeg ville gått for en rask ddr ram og ikke rd ram, jeg mener det var noe med at rdram var mest mhz men ddr'en blir utnyttet mere og går derfor raskere (rett meg om jeg tar feil!). en god skjerm vil du ikke angre på heller, 19" flatron 915ft plus bruker jeg selv og jeg vil mye heller beholde den enn å bytte den mot radeon9700 kort (har gf2 nå). Lenke til kommentar
Gla'smurfen Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Takk igjen folkens! Virker som om jeg kan glede meg til å få maskinen ser jeg. Det var bra! Kjøpte meg GTA3 i mai, men har enda ikke fått prøvd det engang! Litt kjipt. Medal of honour har jeg forsåvidt prøvd å kjøre på den jeg har, men du verden... det var ikke mye spillbart! Skal bli gøy å få en skikkelig maskin! Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Mc_Twist Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Bare et lite tips. Gå inn på søstersiden til gamer.no - Hardware.no, og spør disse spørsmålene. Her finnes det nok av kompetente fagfolk til å uttale seg om dette :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 du kjøper ikke den typen maskin hvis du skal kombinere den med videoredigering.. flott til å spille med, til videoredigering tviler jeg på at det er det beste kjøpet.. tror en dual amd mp løsning ville passet bedre hvis du skal bruke tid på redigering. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 RD RAM er på vei ut, så det var vel kanskje en liten tabbe? jeg ville gått for 512/1024MB DDR ram (rask), det koster myye mindre (nesten lik pris for 1024DDR som 512RD)... hvilken Harddisk er det? jeg ville investert de 2-1 hundrelappene extra i en WD special edition 8mb cache 7200rpm disk, istedet for standard 2mb cache... ellers ser alt gull ut :smile: Lenke til kommentar
Gla'smurfen Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 OK... da ble det noen katter i sekken da skjønner jeg! :smile: Men jeg får satse på å bytte ut det som trengs etterhvert. Skal nok ikke bruke maskinen primært til videoredigering. Får se om den duger til mitt bruk, ellers så får jeg tenke over rådene. Det med forskjellige RAM-typer har jeg så sinnsykt lite peiling på at det er flaut... men, men! Thanks! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 det at rdram er på vei ut har ingenting med saken å gjøre. rdram er fortsatt raskest og er ansett som den beste men sådan dyreste løsningen til p4. kun de som utnytter en p4 med 533mhz bus fullt ut. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 sant nok det, men er det økonomisk forsvarlig med tanke på senere oppgradering/utbytting av hardware? men kanskje det ikke blir noe problem, ettersom DDR2 o.s.v. kommer etter hvert, og man da må ha nye HK uansett? Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Nå er det jo en idé å huske at dual ddr løsningen benytter dagens ddr-brikker. Altså slipper du å bytte annet enn hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå