Gå til innhold

Hvordan er denne maskinen?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har et aldri så lite spørsmål!

Jeg har akkurat bestilt ny maskin. Noe jeg ikke tenkte på var å spørre her i forumet FØR jeg gjorde det. Men uansett.... hva mener dere om maskinen nedenfor først og fremst i forhold til spill, men også videoredigering.

Her er spesifikasjon:

Intel 850-E brikkesett/533Mhz FSB

Intel Pentium 4 prosessor, 2530 MHz med 512kb Cache

512 MB 533MHz RDRAM

128MB ATI Radeon 9700 Pro

120 GB Harddisk (7200 rpm)

20/48x IDE CD-rom

Håper noen har tid til å svare!

Kjipt om jeg har kjøpt katta i sekken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhh.....så digg!

Har jo ikke allverdens peiling på PC på den mpten. Teknikken bak liksom....rimelig grønn der!

Men deilig å høre at fok som har litt peiling sier det høres bra ut! Satt liksom med en følelse av at jeg burde ha 1024 MB Ram, men det er kanskje litt drøyt?

Joa...maskinen kosta skjorte og bukse, men da får jeg håpe den varer en stund, og at jeg bare kan nøye meg med å skifte komponenter etterhvert!

Takk til dere!

Lenke til kommentar

Hva med

Intel 850-E brikkesett/533Mhz FSB = Sikkert bra

Intel Pentium 4 prosessor, 2530 MHz med 512kb Cache

= Bra fart på denne ja.

512 MB 533MHz RDRAM = Corsair 3500

128MB ATI Radeon 9700 Pro = Meget bra valg

120 GB Harddisk (7200 rpm) = WB SE 8mb cache?

20/48x IDE CD-rom - Hvilken Produsent?

Mvh,Stian

Lenke til kommentar

når du først kjøper så dyrt ville jeg kjøpt en ekstra hd og hatt de i raid.

jeg ville gått for en rask ddr ram og ikke rd ram, jeg mener det var noe med at rdram var mest mhz men ddr'en blir utnyttet mere og går derfor raskere (rett meg om jeg tar feil!).

en god skjerm vil du ikke angre på heller, 19" flatron 915ft plus bruker jeg selv og jeg vil mye heller beholde den enn å bytte den mot radeon9700 kort (har gf2 nå).

Lenke til kommentar

Takk igjen folkens!

Virker som om jeg kan glede meg til å få maskinen ser jeg. Det var bra! Kjøpte meg GTA3 i mai, men har enda ikke fått prøvd det engang! Litt kjipt. Medal of honour har jeg forsåvidt prøvd å kjøre på den jeg har, men du verden... det var ikke mye spillbart!

Skal bli gøy å få en skikkelig maskin!

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

du kjøper ikke den typen maskin hvis du skal kombinere den med videoredigering..

flott til å spille med, til videoredigering tviler jeg på at det er det beste kjøpet..

tror en dual amd mp løsning ville passet bedre hvis du skal bruke tid på redigering.

Lenke til kommentar

RD RAM er på vei ut, så det var vel kanskje en liten tabbe? jeg ville gått for 512/1024MB DDR ram (rask), det koster myye mindre (nesten lik pris for 1024DDR som 512RD)...

hvilken Harddisk er det? jeg ville investert de 2-1 hundrelappene extra i en WD special edition 8mb cache 7200rpm disk, istedet for standard 2mb cache...

ellers ser alt gull ut :smile:

Lenke til kommentar

OK... da ble det noen katter i sekken da skjønner jeg! :smile:

Men jeg får satse på å bytte ut det som trengs etterhvert. Skal nok ikke bruke maskinen primært til videoredigering. Får se om den duger til mitt bruk, ellers så får jeg tenke over rådene.

Det med forskjellige RAM-typer har jeg så sinnsykt lite peiling på at det er flaut... men, men!

Thanks!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det at rdram er på vei ut har ingenting med saken å gjøre. rdram er fortsatt raskest og er ansett som den beste men sådan dyreste løsningen til p4.

kun de som utnytter en p4 med 533mhz bus fullt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...