Gausus Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Skal sette opp et trådløst nett mellom 2 hus , avstanden er ca 200m. Dette er på en gård så slipper forstyrelser fra andre trådløse nett. Trenger råd til valg av router for best rekkevidde. Har lest at den nye N serien med routere skal ha lengre rekkevidde. Valget står mellom Linksys WRT54GL med DD-WRT eller en N-router. Trenger råd til valg av antenner. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 11n så må du ha 3 antenner, (for og få bedre speed) men hvis du skal kjøpe 11n er det faktisk noen av dem som støttes av dd-wrt. hvis du kan verefisere at den bruker alle 3 på enn gang hadde det vært fint, siden jeg har selv ikke en av dem :-/ wrt54gl er veldig grei og linke med billig er dem og, mpx koster den 550kr eller noe , på kompern 750kr hadde jeg vært deg hadde jeg mekke rootenna av wrt54gl på begge sider. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 11n så må du ha 3 antenner, (for og få bedre speed) men hvis du skal kjøpe 11n er det faktisk noen av dem som støttes av dd-wrt.hvis du kan verefisere at den bruker alle 3 på enn gang hadde det vært fint, siden jeg har selv ikke en av dem :-/ wrt54gl er veldig grei og linke med billig er dem og, mpx koster den 550kr eller noe , på kompern 750kr hadde jeg vært deg hadde jeg mekke rootenna av wrt54gl på begge sider. 8195840[/snapback] Hvilken dialekt er dette? Lenke til kommentar
Gausus Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takker for rådet , men ga meg egentlig ikke noe mer info. Hvilken router vil gi best rekkevidde , wrt54gl med boosted TX eller pr-n . Hvilken N- routere benytter DD-WRT . Må man bytte alle antennen på n-routere , tenkte eg skulle kjøpe inn 2 rettnigsbestemte antenner og koble opp i WDS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå