Gå til innhold

1,782 av 2,451 PS2 titler fungerer på PAL PS3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt synd at ikke alle støttes... er sånn på Xbox 360 også, bare enda litt verre. På Wii er det flotters at alle funker med en gang. :D

8197290[/snapback]

Det er et fint antall spill som støttes på PS3s BC, mye bedre enn Xbox 360, men tror mange føler seg snytt ang. at de ble lovet 100% bakoverkompatibilitet.

MS hadde iallefall gonades nok til å si det fra start at langt fra alle spill ble spillbare.

Lenke til kommentar

Who the fuck cares :!:

Seriøst BC er ikke make it or break it. BC er bare noe pluss. Ingen i gamle dager som ble pissed off fordi man ikke BC på Snesen eller N64.

Så til de forskjellige om BC

Sony burde fikse alle spillene etterhvert, hvis ikke burde de holde kjeft neste gang og heller si realiteten. Det er vel det punktet som irriterer mange. Hjelper ikke å si at det funker når det fungere halveis. Men what the hell blir glemt om 1år uansett.

Wii har jo full BC pga akkurat måten den er bygd på. Trenger ikke rakke ned på småen fordi den egentlig bare er dobbel så rask som GC. Den er oppgradert med det den trengte hvis man ser på salgstall.

Med 360 sa MS at det ikke ville bli full BC men de største spillene skulle fungere og flere ble lagt med etterhvert. Men nå er det jo bare Sony fanboysa som klager på det nå lenger da og blir sikker omvendt med PS3 BC at xbotene syter om ikke fullstendig BC.

Jeg vil ha en Pwii360 :D

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Hva med det at MAAAAAAAAAANGE mennesker kommer ikke til å koble PS3'en til nett? Det er ufattelig mange av de.

8194965[/snapback]

The upgrade will be available at launch from midnight on 22nd March through the PLAYSTATION®Network, from www.PlayStation.com or, for those unable to access the internet, on a disc obtained from local Customer Services.

Du kan få tilsendt cd plate med oppdateringen graits, eller du kan laste den ned på en usb stick eller ekstern harddisk fra pc'en din. Eller om du ikke har pc, så kjenner du garantert noen som har pc :)

8194977[/snapback]

Eller bare kjøper et Playstation-blad med demodisk en gang i ny og ne. Da får du sikkert oppdateringene, samt noen demoer med på kjøpet

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

PlayStation

Total games: 2,570*

Total games working: 1,044 (40.62% of total games)

* No known issues: 699 (66.95% of working games)

* Minor issues: 219 (20.97% of working games)

* Noticeable issues: 126 (12.06% of working games)

psbackcompat_taketwo.jpg

PlayStation 2

Total games: 2,451**

Total games working: 1,782 (72.7% of all games)

* No known issues: 1,093 (61.34% of working games)

* Minor issues: 254 (14.25% of working games)

* Noticeable issues: 435 (24.41% of working games)

ps2backcompatchart.jpg

Combined

Total Games: 5,021 (see asterisk notes above)

Total games working: 2,826 (56.29% of all games)

* No known issues: 1792 (63.41% or working games)

* Minor issues: 473 (16.74% of working games)

* Noticeable issues: 561 (19.85% of working games)

combinedbackcompatchart.jpg

Breaking down the Euro PS3's backward compatiblity

Lenke til kommentar

Jeg synes man bør regne de spillene med "merkbare" problemer sammen med de som ikke støttes. For jeg regner med at disse merkbare problemene mer eller mindre vil gjøre spillene uspillbare. Altså: Selvsagt vil de kunne spilles, men jeg tror neppe de får den betegnelsen om det kun dreide seg om litt slowdown her og der. Forbered dere på menyer som ikke fungerer skikkelig, filmer som ikke vil starte og dermed stopper hele spillet, grafikk som er gjennomsiktig og andre vanlige emuleringsproblemer som mer eller mindre gjør spillene umulige å spille igjennom skikkelig. Sånn sett er ikke antallet noe særlig mer imponerende enn BCen til 360, hvor kun en bitteliten prosentdel av spillene har problemer (Kotorm Chaos Theory og et par til).

Ellers er jeg skuffet over så mange store titler som mangler fra listen. Virker som som Sony har gått for kvantitet fremfor kvalitet, ved å lage en mest mulig tilgjengelig emulator, fremfor å satse hardt på bestselgerne. Ingen av Ratchet-spilla er der, Final Fantasy 12 er i den dårligste gruppen, det samme er Okami, San Andreas og mange andre spill jeg personlig så frem til å spille. Minst like skuffende er den enda mer begrensede kompatibiliteten til PSOne-titler. Tomb Raider og Final Fantasy 7 mangler og kun den SPANSKE utgaven av Final Fantasy 8 er spillbar. Diger kontrast fra hva Sony lovte for ikke så lenge siden (FULL PSOne BC).

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Final Fantasy 12 er i den dårligste gruppen

8200634[/snapback]

Tror du bomma litt, det er FFX-2 som er i den dårligste gruppen.. XII er i den mellomste.

Alt i alt så er det flott at listen er stor, men de må virkelig jobbe med å få de litt mer populære spillene opp. Om en browser igjennom, så er det spill som FIFA osv som fungrer uten feil. Hva skjer med det? Av de spillene jeg har i hylla som skal fungere perfekt så er det bare GoW jeg kan peke på. Blei litt skuffa, men jaja. Det bedrer seg forhåpentligvis..

Ja jeg fant også rart at FFVII ikke var å oppdrive på listen over PSOne spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...