Pilot_ Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Heisann, Prøver å plassere en footer som består av et bilde som background helt nederst på en side, men den vil ikke dukke opp. Noen som ser hva problemet er? HTML Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <html> <head> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <title>Pallesystem UB</title> </head> <body> <div class="container"> <div class="top"> </div> <div class="header"> </div> <div class="left"> </div> <div class="right"> </div> <div class="footer"> </div> </div> </body> </html> CSS Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor body { background-color: #747474; padding: 0px; margin: 0px; font-family: arial; font-size: 12px; color: #000000; } div.container { width: 800px; height: 100px; margin: 0px; padding: 0px; } div.top { width: auto; height: 32px; padding: 0px; margin: 0px; background-image: url("images/top.jpg"); } div.header { width: auto; height: 181px; padding: 0px; margin: 0px; background-image: url("images/headerbg.jpg"); } div.left { float: left; width: 227px; height: 320px; padding: 0px; margin: 0px; background-image: url("images/middlebg.jpg"); background-color: #e9e9e9; background-repeat: repeat-x; } div.right { float: right; width: 573px; height: 320px; padding: 0px; margin: 0px; background-image: url("images/middlebg.jpg"); background-color: #e9e9e9; background-repeat: repeat-x; } div.footer { width: auto; height: 37px; padding: 0px; margin: 0px; background-image: url("images/footerbg.jpg"); } Jeg tror det er noe feil med float, siden jeg kan klare å få footeren på samme linje som begge content-divsa. Men jeg vil ha den ned på neste linje, altså under. Forøvrig er det layouten som gjør at jeg må dele content i to. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prøv å legge til float på div.footer i css. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Bare glem hele posten, har fått alt til å fungere nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå