egkro Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hvilket OS er det mest stabile generelt av Win98 se, WinME, Win2000 og WinXP - helt generelt og spesielt mhp. hangupsituasjoner ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Win2000. Dersom du ikke har altfor sære drivere, er også XP like stabilt. ME kan du glemme, det er råttent. 98se litt bedre, men kan ikke måles opp mot w2k/XP. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg har erfart at Windows XP med SP1 er mer stabilt på maskinen min, enn alle Win9x og Win2000 (med SP3). Om dette gjelder for alle tror jeg ikke, men XP burde jo være mest stabilt da... Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 16:48, skrev egkro:Hvilket OS er det mest stabile generelt av Win98 se, WinME, Win2000 og WinXP -helt generelt og spesielt mhp. hangupsituasjoner ? Windows 2000 og XP er begge ganske stabile, mens 9x og ME ikke er det. Hva som er mest stabilt av 2000 og XP kommer an på -- jeg har opplevd begge som temmelig ustabile med ustabile drivere, men generelt er de ikke det, iallfall ikke om du kan holde deg til drivere du får gjennom Windows Update. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Windass Xp med sp 1 synes jeg virker mer stablit enn alle de andre, har ikke prøvd WIndass ME men jeg trur ikke det er der minste stablit. Kanksje du skulle prøve noe UNIX basert. eller rett og slett UNIX:D vis du skal ha stabilitet foran bruker kompatibelitet(fint ord) Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 jeg vil påstå at dos 6.1 er det mest stabile jeg. hadde SJELDEN noen problemer. og hadde jeg det så var det bare å leke litt i autoexec.bat og config.sys så fiksa man det igjen.. ikke trenkte man å trykke start for å avslutte heller.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 sist vi skulle ha opplæring i linux fikk presntøren 4 blåskjermer i installasjonen, først bruker han 10min på å skrøyte av stabilitet så krasjer det Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Både xp og 2k er jo NT, så de er jo i en helt annen klasse enn 98 og ME når det kommer til stabilitet. VEt ikkje hvilken av dem som er mest stabil, det kommer mer an på konfigurasjonen tror jeg. Lenke til kommentar
esk Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 hva er det du snakker om, har aldir sett en blå skjerm i linux Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 FreeBSD er mest stabilt. Har jeg bevis for det? Ja: http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html Lenke til kommentar
esk Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Beklager digresjonen, men jeg vil gjerne vite hvilken linux distro som gir "blåskjerm" ved feil. Forøvrig er windows XP bygd på 2000 som igjen stammer fra NT, som er et langt mer stabilt os enn win 9x serien og me Lenke til kommentar
alftore Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:36, skrev Darth Kjell:FreeBSD er mest stabilt. Har jeg bevis for det? Ja:http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html Ja, hvis det eneste du ønsker er å kjøre en webserver. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Det er en ganske god pekepinne på stabilitet. Når det er sagt, så må jeg også nevnte at min Windows 2000-box nesten aldri krasjer. Jeg har bare opplevd en (1) BSOD det siste året. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 W2000 er ok, men skal du ha spille OS ville jeg kanskje anbefalt Win XP. 98SE er blitt for gammelt rett og slett og ME skal jeg ikke si noe som helst om...alle med litt peil vet det suger Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Dette har vært oppe X antall ganger, men uansett så bruker jeg nå WinXP Pro med SP1. Er litt frustrert over at for hver dag som går så blir PCen tregere :sad:. Av en merkelig grunn. Skal teste ut Win2k når jeg får tak i det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Win2k og winxp er det mest stabile os'en fra microsoft. Får du problemer med noen av dem bør du lete etter oppdateringer. Win2k og winxp er veldig kresne når det gjelder dårlige drivere. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 har hatt d meste av OS, og vil bare påpeke at XP med SP1 er det desidert mest stabile! De eneste gangene jeg får hang-ups er etter litt ivrig klokking :wink: 98se er noe a d verste som finnes, blir nesten syk de gangene jeg bruker d... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Win 2000 klart! Min mening: Xp sux, noe av det mer ustabile jeg har prøvd. Til og med beta versionen synes jeg var bedre ( Codename Whistler :razz: ) Kjør 2000..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Klette skrev (2002-12-12 22:15):Min mening: Xp sux, noe av det mer ustabile jeg har prøvd. Til og med beta versionen synes jeg var bedre ( Codename Whistler :razz: ) Er ikke xp som er feilen? Men ditt system som ikke har bra nok driver til xp. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg anbefaler XP, har intallert alle oppdateringer via windows update, samt SP1. Har ikke hatt en bluescreen/crash :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå