MarKra Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hei Jeg vet allerede hvordan man lager en link som åpner en mail hvor det automatisk blir fylt inn mailadresse: <a href="mailto:[email protected]">Send Mail</a> Men hvordan kan jeg lage en link som automatisk fyller inn tekst i Emne-feltet, og legger til en beskjed i hovedfeltet? Endret 14. mai 2007 av Scorix Lenke til kommentar
howieD Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) <a href="mailto:[email protected][email protected]&[email protected]&subject=Automatisk subject&body=Skriv innholdet her">Send Mail</a> Endret 20. mars 2007 av Haavard82 Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tusen takk! Det funka Har oppstått et nytt problem da, æ, ø og å vises bare som rare tegn i mailen. Noen måte å fikse dette på? PS: Hve er forresten "&body=type+your" godt for? Det syns ikke i mailen, har det noen effekt? Endret 20. mars 2007 av Scorix Lenke til kommentar
howieD Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tusen takk! Det funka Har oppstått et nytt problem da, æ, ø og å vises bare som rare tegn i mailen. Noen måte å fikse dette på? PS: Hve er forresten "&body=type+your" godt for? Det syns ikke i mailen, har det noen effekt? 8195321[/snapback] Body står 2 ganger... så det er bare slurv fra min side. Her er riktig kode (har bare slettet body=type+your) <a href="mailto:[email protected][email protected]&[email protected]&subject=Automatisk subject&body=Skriv innholdet her">Send Mail</a> ÆØÅ-problemet: æ = æ Æ= Æ ø = ø Ø = Ø å = å Å = Å Bruk disse hver gang du skal skrive en setning.. Eks: ære være Pål. Han er en bøddy (ære være Pål. Han er en bøddy) Legg merke til forskjellen mellom store og små bokstaver.. ...hvorfor det er slik er vel pga at ikke alle systemer har ÆØÅ-tegn installert i systemet.. F.eks folk i USA har ikke slike tegn, og de vil dermed se rare ut. Den koden jeg har gitt deg nå vil muligens få systemet deres til å lese æøå riktig.. Men det er jeg altså ikke helt sikker på. Endret 20. mars 2007 av Haavard82 Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Har prøvd, men det ser ikke ut til at teksten som skal inn i mailen blir påvirket av det, for den viste fortsatt de rare tegnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå