Gå til innhold

Hjelp til valg av ultraportable laptoper

Anbefalte innlegg

Synes du beskriver en Sony Vaio... 11,1" skjerm, veldig god batteritid (skal visst klare 11 timer i teorien), chassis i carbonfiber, god å skrive på osv osv.

8200046[/snapback]

Hvor fikk du tak på denne? Har den norsk tastatur? Pris?

8200989[/snapback]

Har kjøpt de i Usa... Siden de ikke er å få kjøpt i Norge har de heller ikke norsk tastatur, men bruker norsk tastaturoppsett, så skriver du touch er det 0 problem... ÆØÅ er der de pleier å være, og hvis det er symboler du ikke husker hvor er og trenger det som står på tastene er det bare å bruke alt+shit så bytter den mellom engelsk og norsk oppsett. Ihvertfall aldri noe jeg har savnet. På ebay ligger de på rundt 12000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony'en ser jo helsikkes lekker ut :dribble::love:

Denne ser jo en verdig kanditat til mitt aller første ultraportable. :!:

Men etter å lest igjennom forumet og sjekket på FSC hjemmeside

ser det ut som at man ikke kan få tak i større batteri enn 6 cellers til FSC laptoper.

Synes det er virkelig synd :(

Tror jeg tar meg en tur rundt i butikkene og tester ut de forskjellige laptopene.

Det er søren meg ikke lett å sjekke om kvaliteten er bra/dårlig bare ved å basere seg på

bilde.

:hmm: fortsatt ingen som har noe meninger om acer tm 3043??

Lenke til kommentar

Men etter å lest igjennom forumet og sjekket på FSC hjemmeside

ser det ut som at man ikke kan få tak i større batteri enn 6 cellers til FSC laptoper.

Synes det er virkelig synd  :(

:hmm:  fortsatt ingen som har noe meninger om acer tm 3043??

8201514[/snapback]

Lifebook P7120 har rett nok bare seks celler, ja. Men den holder over seks timer allikevel, og bytter du ut dvd-brenneren med et batteri har du over ti. Og her prater jeg av erfaring, ikke bare løse tall fra en webside :)

Lenke til kommentar
Siden de ikke er å få kjøpt i Norge har de heller ikke norsk tastatur, men bruker norsk tastaturoppsett, så skriver du touch er det 0 problem... ÆØÅ er der de pleier å være, og hvis det er symboler du ikke husker hvor er og trenger det som står på tastene er det bare å bruke alt+shit så bytter den mellom engelsk og norsk oppsett.

8201288[/snapback]

for et par uker siden her var den en tråd om en som hadde kjøpt en vaio fra tsjekkia, og da viste det seg at det tsjekkiske tastaturet hadde dønn lik layout og tasteplassering som norsk.

Lenke til kommentar

Er egentlig ute etter det samme som tråd-starter, med mulighet for litt spilling på siden,

synes den M1210 så veldig grei ut men Dell Norge leverer kun med Windows Vista, er ikke helt keen på å programmere mens halvparten av driverne er beta.

Dell Sverige / Danmark / Etc nekter å levere til norge.

Billigste sony laptop jeg fant var til 15500 NOK

VGNSZ4MN/B.CEK [link]

* Begrenset garanti da du ikke havner under norsk kjøpslov.

* 1.85kg

* 243mm x 315mm

* Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 (2 MB L2 cache, 1.83 GHz and 667 MHz FSB)

* 100 GB (Serial ATA, 5400 rpm) hard disk drive

* 2 GB DDR2-533 SDRAM (2 x 1 GB), maximum 2 GB DDR2-533 SDRAM

* 13.3" WXGA (1280 x 800) X-black LCD

* NVIDIA® GeForce® Go 7400 notebook graphics processing unit with Total Available Graphics Memory of 335 MB

* DVD±RW/±R DL/RAM drive

* Built-in "Motion Eye" Digital Camera (30 frames per second, 0.3 Mega Pixels)

* Hard disk protection (G-Sensor HDD Shock Protection)

* Wireless LAN 802.11a/b/g; Bluetooth® technology

* UK QWERTY keyboard

Endret av Gng
Lenke til kommentar
har selv en Amilio si1520, med core duo(1) 1,66ghz og 512 minne 80HDD. Slet litt med viftestøy, men det var bare å oppdatere Biosen og problemet forsvant. Tastaturet er helt greit, litt flex. av artige funksjoner har det to integrerte mikrofoner på toppen av skjermen, funker godt til Skype. Batteriet er ikke større enn 6-celler. Det holder i 4-5timer, med lav lystyrke.

Har hørt mye bra om x60, ville godt for den selv hadde det ikke vært for prisen :hrm:

8195528[/snapback]

Er det innebygd bluetooth på denne maskinen??

Ser at visse nettsider skriver at det er med, mens andre ikke no.

Blir litt forvirret her :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvor fikk du tak på denne?  Har den norsk tastatur?  Pris?

8200989[/snapback]

Har kjøpt de i Usa... Siden de ikke er å få kjøpt i Norge har de heller ikke norsk tastatur, men bruker norsk tastaturoppsett, så skriver du touch er det 0 problem... ÆØÅ er der de pleier å være, og hvis det er symboler du ikke husker hvor er og trenger det som står på tastene er det bare å bruke alt+shit så bytter den mellom engelsk og norsk oppsett. Ihvertfall aldri noe jeg har savnet. På ebay ligger de på rundt 12000.

8201288[/snapback]

Allchars (gratis opensource programvare) funker bra ogsa:

http://allchars.zwolnet.com/

http://www.associatedcontent.com/article/1...w_allchars.html

http://my.opera.com/garydenness/blog/2007/02/26/allchars

Endret av osamede
Lenke til kommentar

en fujitsu-siemens c110 passer fint hvis du skal ha en laptop...

men da skal det nevnes at den ikke er særlig ultraportabel

men det går greit..batteritiden er 3-4 timer avhengig av lysstyrken du har på pcen når den er operativ...

hva med en acer travelmate 3040?

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Sitter selv med en Acer 30xx maskin, flere på jobben som har diverse utgaver av denne. Maskinene er helt OK, det er ganske bra specs i forhold til pris hvis du sammenligner med f.eks Lenovo. Ulempen er at Acer generelt ikke er så "tight" som en Travelmate. Hvis jeg skulle kjøpe til privat bruk kunne jeg fort funnet på å kjøpe en Acer. Byggekvaliteten er litt under de beste, f.eks. er det flere som har hatt problemer med "venstre musetast", den har rett og slett løsnet.

Lenke til kommentar
Dell latitude D420 med 9 cellers batteri klarer vel 7.5t

8288420[/snapback]

Dessuten er 3 års internasjonal på-stedet-service neste arbeidsdag inkludert på alle Latitude-modeller. Det er en serviceavtale som er ekstremt nyttig og praktisk. Har selv hatt en Latitude D600 i over 3 år nå, og serviceavtalen har virkelig kommet til nytte. Men skal du få konfigurert den riktig, er det viktig at du bestiller over telefon. Da kan du virkelig få skreddersydd den etter dine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...