AndArne Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Heisann Er det noen der ute som har tips til gode web shops i Spania? Skal en tur sydover og tenkte å sjekke ut om det var mulig å gjøre noen "kupp" på diverse PC komponenter. Klarer kun å finne Pixmania selv.... Alternativt om noen vet om det er noen brukbare PC sjapper i området rundt Alicante..... Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Som svart på i mange tilsvarende tråder som denne så er det lite eller ingenting å hente på prisene på denne type varer i utlandet. Tro det eller ei men det at Norge er på lønnstoppen gjør at forbrukerne er bevisste på priser på denne type varer, noe som gjør at norske kunder ikke godtar kunstig høye priser og som igjen holder prisene relativt lave. Selvfølgelig vil man kunne finne enkelttilbud som kanskje i noen tilfeller kan være noe billigere enn her i Norge, men ta da også med at her i Norge er du pakket meget godt inn i forbrukerkjøpsloven. Noe du ikke er ved kjøp i utlandet. Bestill heller det du har lyst på i ferien slik at du får det når du kommer hjem, det er sikkert da du skal bruke det allikevel Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Marginene på datautstyr er ca 5-7% for norske webshops. Noe mer på enkelte produkttyper, men på "konkurranseproduktene" er det steinhard priskrig. Dette betyr at det ofte er lite å hente på å handle i utlandet, igjen litt avhengig av produkt. Derimot hvis du finner et land uten noe særlig mva, og tar med deg varen i bagasjen uten å gå på "rødt" i tollen, går det an å spare litt. Så også hvis det er snakk om direkteimport, slik at forhandleren sparer leverandørleddet. Til gjengjeld får du vanskeligheter med å nyte godt av de norske forbrukerkjøpsreglene. Jeg blir ihvertfall overrasket om du klarer å spare så mye at det er verdt bryderiet med å frakte sakene hjem til Norge. Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Teorien min er som følger: Krona er sterk, og kjøp i utlandet gir mulighet for å få refunder moms ved hjemreise. Dette i seg selv bør gjøre det mulig å få til et godt kjøp. Har ved tidligere anledninger plukket opp HW fra sjapper i Tottenham Court Road i London. Prisene var gode og utvalget likeså. Men hey, jeg er enig i at prisnivået i Norge ikke er så galt for PC komponenter som for enkelte andre varegrupper. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Teorien min er som følger:Krona er sterk, og kjøp i utlandet gir mulighet for å få refunder moms ved hjemreise. Dette i seg selv bør gjøre det mulig å få til et godt kjøp. Problemet er at du risikerer å måtte betale moms i Norge, det kommer selvsagt an på verdien på varene, tror det er en maxgrense på 6000kroner totalt(det inkluderer ALT du har med deg av varer). Å smugle kan være en dårlig ide dersom du blir tatt, sannsynligheten er liten, men..... Utover det er min observasjon den samme som de to over, dvs at type hardware ikke er spesielt dyrt i Norge, dog er det fremdeles endel/litt å hente på kamera, enkelte merker av bærbare(f.eks Apple) og den type ting. Momskaken utgjør litt, det eneste som har holdt meg tilbake er at dersom man kjøper en Apple i Spania, så får man feil tastatur og mulig kluss med garantier/reklamasjon. Apple har vel Worldwide garanti, men vi har ganske gunstige rettigheter som forbrukere i Norge. Dvs min mening er at man skal spare ganske mye for at dette skal svare seg. Endret 21. mars 2007 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå