Lakus Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Som Topic sier så skal jeg ha muntlig framføring med fokus på hvordan bruk av thorium kan hjelpe på klimaproblemer og praktisk bruk av det. Trenger da hjelp til å finne stoff om dette som vil være "lett" for meg og dra ut det som vil fange lærerens oppmerksomhet, slik at jeg får bedre karakter Kan ingenting om Thorium, men synes det virker interessant, derfor valgt jeg det, og trenger da hjelp til og lære. Framførelsen skal være på 7-10 min. Tusen hjertalig for all hjelp! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvis du har 2FY, så lærer du vel at Thorium er det som blir igjen når du fisjonerer et Uranatom (mener jeg å huske). Hvorvidt dette har noen som helst relevans vet jeg forsåvidt ikke Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Gå inn på sidene til Teknisk Ukeblad og les der. Står masse artikler osv der. Lenke til kommentar
Stimani Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Så vidt jeg husker så gikk det et Schrödingers Katt-program på NrK for en stund sia. Dette programmet handlet nesten utelukkende om bruk av thorium. Sjekk nett-TV fra NrK! Lenke til kommentar
ptta Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Thorium har også vært diskutert en del på Teknologi og vitenskaps delen av forumet her, du kan jo se litt der? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takk, takk. Skal ta å sjekke opp det dere ha sagt. Holder sikkert i lange baner det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå