Gjest Yoshi Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 hva vil det si å være likestilt med homoseksuelle? 8219254[/snapback] Det lurte jeg også på. Det med to pass er bare latterlig, end of discussion. Likestilles må vel si at de skal bli likt diskriminert som homofile da. 8219319[/snapback] Man skal ikke få jobbe i kirken, gifte seg eller adoptere barn? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er greit nok å definere mennesker på det åpenbare, som sjeldent forandrer seg: Øyenfarge Hårfarge Fingeravtrykk Navn Personnummer Kjønn Rulleblad *LEGNING* har vel ingenting med pass å gjøre? Jeg ser ikke relevansen... Legning og personlighet, samt instinkter og fobier hører ikke hjemme på pass? Navn: XXXXX XXXXX XXXXXX Personnummer: XXXXXX XXXXX Øyefarge: Grå Kjønn: Mann Fobier: Parafobi, kristofobi Instinkter: Meget høy sexlyst, moderat matlyst. Personlighet: Meget kverulerende, relativt snill, moderat arbeidene, sterkt filosoferende, svake anarkistiske tendenser, moderat anti-autoritær. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tingen er jo at noen transseksuelle vil ha to pass; et for deres biologiske kjønn og ett for deres alter ego med motsatt kjønn. F.eks. Hva om Espen Bredestad vil gå på et fly utkledd som Ester Pirelli? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Skifter øyefargen hans? Ikke med mindre han bruker fargede linser. Er det ulovlig? ... Jeg aner ikke... Kan menn ha på seg sminke? Definitivt. Det er ikke engang tvil om det er lovlig. Kan menn ha på seg parykk? Definitivt. Mange tusen bruker det. Kan menn ha på seg kjole? Definitivt. Det kalles toka, kjortel eller bare "klede". Men kjoler er ikke noe menn ikke har lov til å gå med. Kan menn ha naturlige og unaturligepupper? Definitivt. Kan menn skifte navn? Definitivt. Kan menn ha navn som tradisjonellt er kvinnenavn? Definitivt. Kari er guttenavn i Finland. Kan menn bruke en kjole, gå med parykk, sminke seg, bruke unaturlige pupper eller ha naturlige pupper? Ja. Kan de bruke fargede linser? Ja -- I samme grad som alle andre også får lov til å bruke dem. Får man lov til å oppgi falskt navn? Nei. Dette gjelder også menn som bruker kjole, parykk og sminke. Men man kan alltids *skifte* navn. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Men Espen Bredestad og Ester Pirelli ser helt forskjellige ut. Han kler seg ut som dame , med masse sminke, parykker, kjoler og høyhælte sko. Han forandrer også stemmeleiet og blir helt ugjenkjennelig. Derfor vil blant annet han ha to pass. Og det er ikke snakk om å kle seg ut, de føler seg faktisk som et helt annet menneske og vil bli behandlet deretter. Men jeg synes jo det er litt mye å be om. Lenke til kommentar
Jonaslov Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 hva vil det si å være likestilt med homoseksuelle? 8219254[/snapback] Det lurte jeg også på. Det med to pass er bare latterlig, end of discussion. Likestilles må vel si at de skal bli likt diskriminert som homofile da. 8219319[/snapback] Jeg er en av de som er født med feil kropp. Jeg har absolutt ikke behov for to pass, jeg vil bare ha et pass med mitt rett navn og kjønn. Ikke noe mer. De jeg kjenner har heller ikke behov for flere pass. Ville tro det gjaldt transvestitter som kler seg om. De som tilhører samme gruppe som meg kler seg ikke om. Så vidt jeg vet så er ikke Esben Esther transkjønnet(transeksuell) Men han ser seg som en blanding av mann og kvinne. Se Wikipedia. Men skjønner ikke hva trådstarter mener med at vi skal likestilles homofile? Transkjønnethet har ingen ting med seksualitet eller hvem man tiltrekkes av. Det handler om kjønnsidentitet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Og det er ikke snakk om å kle seg ut, de føler seg faktisk som et helt annet menneske og vil bli behandlet deretter. 8219600[/snapback] - Esben, turistvisumet ditt gikk ut for to uker siden, hvorfor er du fremdeles i Thailand?? - Hveeem denne Esben være? Jeg hether Esther..! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Schitzofrene får ikke pass etter antall personligheter de har. Bør holde oss til antall fysiske legmer en person har (itt) Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Saken er vel at de vil ha to pass, fordi de oppfører seg som to personer... men dersom de ønsker å se og oppføre seg som kvinner, så får de være konsekvente nok til å velge ETT sett. Det er ingen menneskerett å få et pass for hvert av humørene eller utseendene sine. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har ikke sett noen lenker til grupper eller enkeltpersoner som vil ha to pass. Har bare sett Rakib som brukte det som et bisarr eksempel på "begrensede rettigheter" som Marley etterlyste eksempel på i tilfellet transsexuelle. Snarere tvert imot har vi en som hevder å være transeksuell som uttrykker at han/hun ikke har et behov for to pass. Lenke til kommentar
Jonaslov Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Slik jeg forstår det så handler denne saken om en person som veksler mellom de forskjellige kjønnsuttrykkene. Dette gjør IKKE transkjønnede(transseksuelle), de opplever seg som mann eller kvinne. Ikke noe midt imellom. Vi vil ha ett pass, ikke to. Transvestitter eller personer med annerledes opplevelse av kjønn kan ha et ønske om to pass. Men jeg har til dagsdato ikke møtt på noen transkjønnede(transseksuelle) som har et ønske om det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tingen er jo at noen transseksuelle vil ha to pass; et for deres biologiske kjønn og ett for deres alter ego med motsatt kjønn. F.eks. Hva om Espen Bredestad vil gå på et fly utkledd som Ester Pirelli? 8219393[/snapback] Han er fortsatt en enkelt person. Hvis han er så tungt sminket at det ikke går an å gjenkjenne ham, så er det dumt for ham. Da slipper han vel ikke ombord i flyet ved passkontroll. Lenke til kommentar
Jonaslov Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Tingen er jo at noen transseksuelle vil ha to pass; et for deres biologiske kjønn og ett for deres alter ego med motsatt kjønn. F.eks. Hva om Espen Bredestad vil gå på et fly utkledd som Ester Pirelli? 8219393[/snapback] Han er fortsatt en enkelt person. Hvis han er så tungt sminket at det ikke går an å gjenkjenne ham, så er det dumt for ham. Da slipper han vel ikke ombord i flyet ved passkontroll. 8275669[/snapback] En transeksuell har ikke et alter ego. De har en identitet, ergo bare behov for ett pass. Esben Esther Benestad er ikke transeksuell. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ett pass for hvert individ, og diskriminering for ingen individ! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 En transeksuell har ikke et alter ego. De har en identitet, ergo bare behov for ett pass.Esben Esther Benestad er ikke transeksuell. 8282872[/snapback] Åja, jeg forstår nå. Beklager misforståelsen. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Faen heller. Jeg er for. Jeg vil ha to pass....Sett prisen på pass i det siste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå