UbuntuNewb Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg får ikke include scriptet mitt til å virke i hele tatt:S kan noen hjelpe meg, evt lage ett lite ett for meg :S har det til ett prosjekt der vi skal starte ett firma, og jeg skulle lage bedriftsiden :S har litt dårlig tid nå :S <? switch($_GET['p']){ case"produkter": include'produkter.php'; break; case"shop": include'shop.php'; break; case"kontakt": include'kontakt.php'; break; case"team": include'team.php'; break; default: include'nyheter.php'; } ?> Endret 20. mars 2007 av UbuntuNewb Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hva er det som ikke virker? Får du noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Bare for å gjøre det enklere og bli ferdig i tide, kan du gjøre noe sånt som dette: Du kan lage linker som ser f.eks slik ut: <a href="./index.php?page=dinside">Link</a> Og du kan ha et script i index.php som ser ut som f.eks dette: <?php switch($page) { case dinside: require("dinside.php"); break; case annenside: require("annenside.php"); break; default: require("main.php"); } Dette er kansje ikke praktisk vis du skal ha mange sider, og søkemotorer liker ikke dette. Men det er vel så lett som du får det, og kanske sikkert... Edit: For mer avansert include kan du se på artikkelen til dabear... Endret 20. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
UbuntuNewb Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hva er det som ikke virker?Får du noen feilmeldinger? 8193439[/snapback] Nei, det kommer bare INGENTING der innholdet skal være, men jeg endret <? ?> til <?php pph?> Men da fikk jeg kun filen Nyheter.php inn i content :S men fikk en kompis til å se på det nå Men vet du hva som gjør det er det bare og svare Alle filene mine ligger i en mappe som heter "filer" som ligger i samme mappe som index Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prøv "<?php // kode ?>" Ikke alle har short_open_tags=on... Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) nå er vel ikke "pph?>" eller "php?>" en short tag da. Uansett, så ville jeg anbefalt deg å ikke kjøre switch() ettersom dette krever at du må legge til linjer hver gang du lager en ny side. Gjør det mer dynamisk, les guiden til dabear som ble linket til ovenfor, eller så kan du se litt på denne jeg bruker nå: http://norskwebforum.no/pastebin/7940 Endret 20. mars 2007 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå