Gå til innhold

Erfaringer og spørsmål om HINT og HiNe

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Til høsten hadde jeg egentlig planer om å begynne på NTNU, men jeg vurderer å ta et år med idrettsfag først, ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Uheldigvis har jeg sånn halvveis avtalt å bo sammen med en kompis som skal gå på HIST, Høgskolen i Sør-Trøndelag. Hvor langt i fra hverandre er disse skolene og hvor langt er det fra HINT til Trondheim sentrum?

Så lurer jeg også på om det er noen som har erfaring med HINT, eventuelt kjenner noen som har gått der? Lurer også på det samme om Høgskolen i Nesna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til høsten hadde jeg egentlig planer om å begynne på NTNU, men jeg vurderer å ta et år med idrettsfag først, ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Uheldigvis har jeg sånn halvveis avtalt å bo sammen med en kompis som skal gå på HIST, Høgskolen i Sør-Trøndelag. Hvor langt i fra hverandre er disse skolene og hvor langt er det fra HINT til Trondheim sentrum?

Så lurer jeg også på om det er noen som har erfaring med HINT, eventuelt kjenner noen som har gått der?

8193161[/snapback]

Årsstudium Idrett er i Levanger, som igjen er ca 8 mil fra Trondheim. Anbefaler ikke å bo i Trondheim samtidig som du studerer på HiNT ihvertfall, med mindre du vil bruke 2,5 timer på toget hver dag. Samtidig forsvinner jo mye av det sosiale rundt studiet når du bor 1,5 timer i bil fra resten av klassen ;)

Har selv ikke gått på HiNT, så erfaringer derfra får andre komme med :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Lurer også på hvor langt Nesna ligger fra Trondheim. Ser ut som en ekstremt liten by (1776 innbyggere) og det hadde vært fint å besøke storbyen fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Lurer også på hvor langt Nesna ligger fra Trondheim. Ser ut som en ekstremt liten by (1776 innbyggere) og det hadde vært fint å besøke storbyen fra tid til annen.

8194901[/snapback]

Ifølge karttjenesten til Gule Sider er det drøye 45 mil fra Nesna til Trondheim.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Nesna er i Nord-Norge, ikke så langt unna Mo i Rana. Kan du ikke ta idrett på NTNU da?

8419828[/snapback]

Nei, så vidt jeg vet har de ikke idrett grunnfag på NTNU. Uansett så ble det HiNT :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Var usikker på om det var idrett grunnfag, men uansett så har jeg hørt så mye bra om HiNT at jeg heller ville tatt idrett der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...