Olanru Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei! Detta blir min uofisielle test av Skullcandy GI. Forord. Som mange andre trengte jeg nytt headsett og valget falt på Skullcandy GI. Hadde tidligere et Icemat Siberia som var greit nok men hadde et "billig" preg, både utseende messig og kvalitetsmessig. Dårlig festeanordninger osv. Så jeg sjekka litt rundt og falt da for Skullcandy GI. https://prisguiden.no/product.php?product_id=42301 Headsettet kom i en grei, delvis umulig pakke å få åpnet men man fikk fort oversikt over hvordan headsettet så ut. Man kan vri hver øreklokke 90 grader. I pakken var det følgende: 1 Headsett 2 utbyttbare ørepads 1 reiseveske 1 overgang fra vanlig jack til en større utgave av en jack som man kan koble til en gitar/bassforsterker, forsterker etc. Headsettet er veldig komfortabelt og man får ikke vondt i skallen av å ha det på pga av den myke dempinga. Bra med volumkontrollen såpass nær headsettet og, man slepper å strekke seg for å dempe eller øke volumet. Test. Jeg testet skullcandy GI med følgende oppsett. P4 Prescott 3000mhz Epox 5plai socket 775 Gforce 7600GS Corsair XMS pc2700 1024mb ram Innebygget Realtek ALC655. Følgende testspill. CS BF1942 og Windows media player:) I CS 1.6 hørte jeg fienden før han så meg, noe som var veldig bra og man hadde alltid det første trekket Ellers bra gjengivelse av lyd i både våpen og ellers rundt i miljøet. I bf1492 var det også mye positivt. Bra dynamikk når man avfyrte våpenet og når ting sprengte. Så kom selve testen. Lyden. Her overrasker Skullcandy med sine 40mm elementer inne i earpadsene. Bra bass, bra diskant til både trance og til metall:) Ingeting å klage over, i starten kan man merke diskanten en del og dermed ende opp med et lite moderat øreverk men det vender man seg til. det demper noe støy pga lukket headsett som dog er bra:) Fordeler: Bra bass Bra diskant Kan skifte ørepads reiseveske overgang fra 3,5mm jack til 6,3mm jack komfortabelt man blir ikke sett på som kosmonaut når man går med de:) ulemper: Pris (ca 800kr) man må vende seg til det (venne?) litt høy diskant noen steder. Jeg betalte ca 800kr for det, noe som var litt vel i overkant men ellers så er jeg fornøyd med det. Ellers er det et bra headsett som anbefales på det sterkeste!. kom med inspill! bra, dårlig hva som kunne vært bedre osv. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 litt høy diskant noen steder. Det med diskanten vil nok bli bedre når du har brukt (spilt inn) headsettet en stund. Hvor lenge har du brukt headsettet forresten? Noen headsett forandrer seg dramatisk fra de er nye til de er ferdig innspilt. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 3 dager:P hadde øreverk på søndag:P hehe skaffa det på lørdag. aldri vært så jævli i øra etter 24t bruk av et headsett..men det gikk over da:P Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) 3 dager:P hadde øreverk på søndag:P hehe skaffa det på lørdag. aldri vært så jævli i øra etter 24t bruk av et headsett..men det gikk over da:P 8193334[/snapback] 3 dager er for lite. De er nok langt fra ferdig innspillt. Mine Sennheiser HD 580 Pro "løsnet" ikke før etter ca 100 timer++ Jeg blir ikke overrasket hvis du kommer å redigerer testen din etter en stund. Da har kanskje bassen blitt dypere og mer presis. Diskanten har blitt mindre skarp og påtrengende. Å dømme et headsett etter bare 3 dagers bruk blir lite troverdig. Endret 20. mars 2007 av Morten K Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 jah. men de fungerer greit nå. time will show Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 men testen så bra ut for å være første gang? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvilket sammenlikningsgrunnlag har du? Testet mange andre hodetelefoner? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 testet Icemat Siberia. hakket dårligere, kvalitetsmessig fælt, hvertfall når det kommer til kvaliteten på headsettet...ting ryker osv Lenke til kommentar
SlimG Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg testet skullcandy GI med følgende oppsett. P4 Prescott 3000mhz Epox 5plai socket 775 Gforce 7600GS Corsair XMS pc2700 1024mb ram 8193154[/snapback] Utrolig søt test dah å fortelle i en headset-test hvilket hovedkort,skjermkort og minnebrikker testen ble utført på er bare morsomt. Vel, på en annen side, det kan jo hende at GeForce 7600GS har dårlig kvalitet på stereo-lyd, eller ikke, har noen testet ? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 jah man må jo få med testsystemet å da:P samt å skryte litt:P Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er vel og bra at man skriver slike tester, men når man har minimalt med sammenlikningsgrunnlag, blir testen dessverre lite verdt, spesielt når det gjelder lyden. Når det gjelder byggekvalitet, så ser de fleste om ting er spinkelt eller solid, og om greia er behagelig å bruke. Hvis man hadde hørt 4-5 hodetelefoner i omtrent samme prisklasse, er det ikke sikkert at hverken Icemat eller Skullcandy hadde så bra lyd lenger. Det blir omtrent som å skrive en test om en Hyundai Accent og si at den kjører kjempebra og er skikkelig behagelig, men har bare kjørt en Kia Rio tidligere. Det finnes kanskje bedre alternativer til omtrent samme pris. Skullcandy får nemlig ikke spesielt god kritikk av folk på Headfi-forumet, og noen av de har testet MANGE forskjellige hodetelefoner. Fortsett gjerne å skriv slike tester, men skriv litt mer om hva du har erfaring med fra før. Det hjelper. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 jepp:) kan skrive en test av Skruf Stark Portion kanskje? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå