laPANTHA Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Tror dere defragmentering er med på å reduserere en disks levetid? Disken må jo tross alt stå og jobbe kontinuerlig i flere timer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 15:59, skrev laPANTHA:Tror dere defragmentering er med på å reduserere en disks levetid? Disken må jo tross alt stå og jobbe kontinuerlig i flere timer. Jeg tror ikke det har så veldig mye å si, men jeg kan tenke meg at det sliter på Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Nei, defragmentering reduserer ikke diskens levetid selv om denne prosessen medfører en viss slitasje. Etter at dette er gjort jobber nemlig disken lettere fordi hodene ikke behøver å flytte seg så mye. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 tast ctrl-alt-del og slå av alle programmer untatt explorer.exe så vil du kunne def. disken på kort tid. Unntak er hvis du kun gjør det en gang i året og har 120gb på disken :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 16:21, skrev Pronto:Nei, defragmentering reduserer ikke diskens levetid selv om denne prosessen medfører en viss slitasje.Etter at dette er gjort jobber nemlig disken letterefordi hodene ikke behøver å flytte seg så mye. Sorry, jeg tenkte på selve prosessen, men du har selvfølgelig rett at det vil forlenge levetiden. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Gamle disker med lav hastighet varer evig - på skroten ligger de ( f.eks. 240 mb ) i haug, og like pigge - tviler på at de noengang er defragementert, de fleste. Det som tar kål på hdd, er hyppige kaldstarter. Er jo litt uklart, om ID: 1 mener selve defrag.prosessen tærer på, eller søkinga mellom fragmentene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå