Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å vite nøyaktig hva som skjedde under basketaket, hvem gjorde ditt først og greier.

 

Men et par ting er fakta, politiet hevdet å ha lagt ham i stabilt sideleie. Sykepleiere på sykehuset sier at han ble funnet med ansiktet i gulvet og henda bunnet på ryggen bevisstløs.

Mannen døde av surstoffmangel.

 

Det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor politiet var "nødt" til å kvele mannen? Hvis det er rutine av politimenn er jeg skremt, å gå etter halsen er bare way for brutalt, det må finnes andre måter å få lagt noen i jern.

Og hvorfor lyver politiet om at han lå i stabilt sideleie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vanskelig å vite nøyaktig hva som skjedde under basketaket, hvem gjorde ditt først og greier.

 

Men et par ting er fakta, politiet hevdet å ha lagt ham i stabilt sideleie. Sykepleiere på sykehuset sier at han ble funnet med ansiktet i gulvet og henda bunnet på ryggen bevisstløs.

Mannen døde av surstoffmangel.

 

Det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor politiet var "nødt" til å kvele mannen? Hvis det er rutine av politimenn er jeg skremt, å gå etter halsen er bare way for brutalt, det må finnes andre måter å få lagt noen i jern.

Og hvorfor lyver politiet om at han lå i stabilt sideleie?

8554022[/snapback]

 

Fordi politiet her til lands generellt desverre later til å ha en utbredt praksis med å ljuge når det gjelder å beskytte 'sine egeninteresserer'...

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er vanskelig å vite nøyaktig hva som skjedde under basketaket, hvem gjorde ditt først og greier.

 

Men et par ting er fakta, politiet hevdet å ha lagt ham i stabilt sideleie. Sykepleiere på sykehuset sier at han ble funnet med ansiktet i gulvet og henda bunnet på ryggen bevisstløs.

Mannen døde av surstoffmangel.

 

Det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor politiet var "nødt" til å kvele mannen? Hvis det er rutine av politimenn er jeg skremt, å gå etter halsen er bare way for brutalt, det må finnes andre måter å få lagt noen i jern.

Og hvorfor lyver politiet om at han lå i stabilt sideleie?

8554022[/snapback]

 

Fordi politiet her til lands generellt desverre later til å ha en utbredt praksis med å ljuge når det gjelder å beskytte 'sine egeninteresserer'...

8566932[/snapback]

 

Det har ingenting med politi å gjøre. Det offentlige beskytter seg selv for alle penga, uannsett hvor du prøver å sette en "finger". Slik er det, og det heter systembeskyttelse.

Lenke til kommentar
Fordi politiet her til lands generellt desverre later til å ha en utbredt praksis med å ljuge når det gjelder å beskytte 'sine egeninteresserer'...

8566932[/snapback]

Kilde som viser at dette gjelder generelt?

Endret av wipy
Lenke til kommentar
Fordi politiet her til lands generellt desverre later til å ha en utbredt praksis med å ljuge når det gjelder å beskytte 'sine egeninteresserer'...

8566932[/snapback]

Kilde som viser at dette gjelder generelt?

8567121[/snapback]

 

En slik kilde er meg.

Lenke til kommentar

Kopi av brev datert 24 april fra Stortingets kontrollutvalg for etterretnings-, overvåkings- og sikkerhetstjeneste;

---------------------

 

Klage til EOS-utvalget

Det vises til ditt brev 1. april 2007 hvor det fremmes en ''skriftlig anmeldelse av 'overvåkingstjenestene' i Norge. Du skriver at bakgrunnen for henvendelsen er at du har blitt utsatt for en del negative erfaringer, bl.a diskriminering, trakassering og spredning av usannheter, som du mener skyldes overvåking utført av PST og Etterretningstjenesten.

 

Klagen vil nå bli fremlagt for utvalget, som vil ta stilling til hvilke undersøkelser som eventuelt skal foretas. Vi vil komme tilbake til saken innen utløpet av mai måned.

 

Med vennlig hilsen

 

Håkon Huus-Hansen

sekretariatsleder

Lenke til kommentar
Mine erfaringer på dette området er verdt mer enn du tror...

8587274[/snapback]

Ikke mer enn noen andres så lenge du ikke kan dokumentere noe, dessverre.

 

Kopi av brev datert 24 april fra Stortingets kontrollutvalg for etterretnings-, overvåkings- og sikkerhetstjeneste;

(...)

Klagen vil nå bli fremlagt for utvalget, som vil ta stilling til hvilke undersøkelser som eventuelt skal foretas. Vi vil komme tilbake til saken innen utløpet av mai måned.

8587294[/snapback]

Ikke noe konkret her, kun en klage som skal behandles. Ønsker deg lykke til om du har blitt urettferdig behandlet, men igjen; her i tråden trenger vi mer konkrete ting å forholde oss til som kilder.
Lenke til kommentar
Mine erfaringer på dette området er verdt mer enn du tror...

8587274[/snapback]

Erfaringene dine blir jo like mye verdt som mine, og jeg har ingen lignende erfaringer med politiet som det du har (jeg tviler dog ikke på at politiet gjør grove feil fra tid til annen), ergo: forferdelig subjektivt. Det er riktignok en viss grad av subjektivitet i de fleste fagbøker o.l også, men det er lettere å tro på en påstand når den er godt dokumentert, samt at flere backer oppunder den.

Med mindre du graver frem noe konkret litteratur som er verdt å lese og som backer oppunder det du hevder gjør du det vanskelig å føre en konstruktiv diskusjon.

Det er alltid to sider av en sak, sier ikke at du tar 100% feil, men at du har rett (i at politiet er like ille som du sier) er jeg skeptisk til frem til det motsatte er bevist.

Endret av wipy
Lenke til kommentar

Urovekkende tall. 1/3 av barnevernsakene i Oslo angår forøvrig også flerkulturelle barn. På landsbasis er det dog mye mindre enn dette. Men litt urovekkende for hovedstaden.

Hvis noen lurer på kilden (siden jeg har spurt etter det så mange ganger selv er det vel verdt å nevne:p) er den: Evenshaug & Hallen: Familiepedagogikk.

Lenke til kommentar
En klok leder i klassekampen idag forresten...

 

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne...2007/may/obiora

8613607[/snapback]

En dårlig tekst som gjør seg til domstol uten å sitte med fakta, og som "glemmer" å nevne at grepet politiet brukte er helt vanlig her i Norge. Hvem skal man straffe når politimennene brukte metoder som er helt lovlige? At vedkommende dør av at han blir voldelig og motsetter seg arrest er trist, men politimennene kan neppe klandres hvis han hadde en hjertesykdom som gjorde at forsøkene hans på å motsette seg arrest førte til døden.

 

Husk at politimennene ikke bare har ansvaret for sin egen sikkerhet, men også alle andre. Forbryteren som fanges kan ikke bare slippes fri fordi han gjør kraftig motstand.

 

At denne saken gjøres til en fanesak for fundamentalistiske "antirasister" blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
En klok leder i klassekampen idag forresten...

 

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne...2007/may/obiora

8613607[/snapback]

En dårlig tekst som gjør seg til domstol uten å sitte med fakta, og som "glemmer" å nevne at grepet politiet brukte er helt vanlig her i Norge. Hvem skal man straffe når politimennene brukte metoder som er helt lovlige? At vedkommende dør av at han blir voldelig og motsetter seg arrest er trist, men politimennene kan neppe klandres hvis han hadde en hjertesykdom som gjorde at forsøkene hans på å motsette seg arrest førte til døden.

 

Husk at politimennene ikke bare har ansvaret for sin egen sikkerhet, men også alle andre. Forbryteren som fanges kan ikke bare slippes fri fordi han gjør kraftig motstand.

 

At denne saken gjøres til en fanesak for fundamentalistiske "antirasister" blir bare for dumt.

8620471[/snapback]

 

 

Hvis grepet er 'helt vanlig' er det rart at ikke langt flere som blir (forsøkt) arrestert blir drept.. nei, politimannen tok nok i litt ekstra for 'fargens skyld' ; Han har jo vært anmeldt for rasisme ved opptil flere anledninger tidligere...

Lenke til kommentar
Hvis grepet er 'helt vanlig' er det rart at ikke langt flere som blir (forsøkt) arrestert blir drept..

De færreste motsetter seg vel arrest, og i allefall hvis de blir holdt i et slikt grep.

 

nei, politimannen tok nok i litt ekstra for 'fargens skyld' ; Han har jo vært anmeldt for rasisme ved opptil flere anledninger tidligere...

8653629[/snapback]

Flere?

 

Du mener den ene saken der politimannen påstår at han sa "svarte faen" (et helt vanlig uttrykk som ikke går på hudfarge), mens saksøkeren, som snakker svært dårlig norsk, påstår at han sa "faens svarting"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...