Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal vi kalle det "Apartheid"? Synes det blir for dumt å bruke noe så brutalt som Apartheidet som sammenlikning.

8421328[/snapback]

 

Hvorfor ikke kalle det Apartheid - eller det som verre er? ( NaziTyskland begynte jo ikke med å gasse ihjel jøder innledningsvis...)

8460081[/snapback]

 

Hvis det er så forferdelig grusomt her i Norge hvorfor ikke flytte til.. tja.. Finland? :D

Ja, jeg er klar over at det forekommer diskriminering mot fremmedkulturelle i Norge, men det skjer også andre veien. Hovedpoenget er alikevel at innvandrere (les. flyktninger) har det mye, mye bedre her i Norge enn de hadde det i det landet de kom fra. Personlig ville jeg fokusert mest på det positive hvis et land hadde vært så hyggelig og hjulpet meg ut av en desperat situasjon ved å gi meg en ny, trygg bopæl.

Endret av wipy
Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi kalle det "Apartheid"? Synes det blir for dumt å bruke noe så brutalt som Apartheidet som sammenlikning.

8421328[/snapback]

 

Hvorfor ikke kalle det Apartheid - eller det som verre er? ( NaziTyskland begynte jo ikke med å gasse ihjel jøder innledningsvis...)

8460081[/snapback]

 

Hvis det er så forferdelig grusomt her i Norge hvorfor ikke flytte til.. tja.. Finland? :D

Ja, jeg er klar over at det forekommer diskriminering mot fremmedkulturelle i Norge, men det skjer også andre veien. Hovedpoenget er alikevel at innvandrere (les. flyktninger) har det mye, mye bedre her i Norge enn de hadde det i det landet de kom fra. Personlig ville jeg fokusert mest på det positive hvis et land hadde vært så hyggelig og hjulpet meg ut av en desperat situasjon ved å gi meg en ny, trygg bopæl.

8462801[/snapback]

 

Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel...

Lenke til kommentar
Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel...

8483022[/snapback]

Haha, håper virkelig du ikke mener det der fullt ut. Uansett, er det tryggere i de landende flyktningene kommer fra? Da er det vel best å dra tilbake ditt da iom at ordensmaktene i Norge er så forferdelig som du sier?

Lenke til kommentar
Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel...

8483022[/snapback]

Haha, håper virkelig du ikke mener det der fullt ut. Uansett, er det tryggere i de landende flyktningene kommer fra? Da er det vel best å dra tilbake ditt da iom at ordensmaktene i Norge er så forferdelig som du sier?

8485327[/snapback]

 

Jo, jeg mener desverre det..

Lenke til kommentar
Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel...

8483022[/snapback]

Haha, håper virkelig du ikke mener det der fullt ut. Uansett, er det tryggere i de landende flyktningene kommer fra? Da er det vel best å dra tilbake ditt da iom at ordensmaktene i Norge er så forferdelig som du sier?

8485327[/snapback]

 

Jo, jeg mener desverre det..

8489987[/snapback]

 

Tulling... hvis du mener det er så jævlig i norge så kan ikke du flytte til et sted i afrika eller midtøsten \. hvis du mener at det er bedre der..

Lenke til kommentar
Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel...

8483022[/snapback]

Haha, håper virkelig du ikke mener det der fullt ut. Uansett, er det tryggere i de landende flyktningene kommer fra? Da er det vel best å dra tilbake ditt da iom at ordensmaktene i Norge er så forferdelig som du sier?

8485327[/snapback]

 

Jo, jeg mener desverre det..

8489987[/snapback]

 

Tulling... hvis du mener det er så jævlig i norge så kan ikke du flytte til et sted i afrika eller midtøsten \. hvis du mener at det er bedre der..

8490638[/snapback]

 

Hvorfor skal man sammenligne Norge med land som evt. måtte være verre? Det er etter min mening mer fremtidsrettet å fokusere på at Norge skal søke å bli et bedre og mer åpent og rettferdig land å bo i for alle innbyggerne - også for de som måtte ha en annen bakgrunn enn 'etnisk' norsk..

Lenke til kommentar

Du har naturligvis et lite poeng i at Norge i første rekke fokusere på seg selv, men jeg vil alikevel trekke frem den økte livskvaliteten svært mange innvandrere får når de kommer hit. Det er tross alt ikke uten grunn at det har blitt kåret til verdens beste land å bo i ved flere anledninger. Men jada, tingene du peker på forekommer nok (dog kanskje ikke så ofte som du hevder), og det er ytterst klandreverdig, men når du sier ting som: "Sorry.

Hvis man som 'utlending' risikerer å bli rundjult eller endog drept av ordensmakten kan vel Norge neppe kalles en 'trygg' bopel..." Har jeg veldig vanskelig for å ta deg seriøst. Klart Norge har forbedringspotensiale på intergrering og andre ting, men slike påstander synes jeg blir litt for dumme, desverre.

 

Mulig du spissformulererer noe, men å si at det er direkte farlig å være utlending i Norge grunnet ordensmaktenes vold er vel en ganske drøy påstand som antagelig ikke har rot i virkeligheten i særlig stor grad. (Dersom du har faglitteratur og ikke bare avisartikler hentet fra nettet som backer opp påstandene dine blir det mye lettere å tro på det du hevder).

Endret av wipy
Lenke til kommentar

Ja, det finnes kanskje små-rasitiske tendenser i politiet. Jeg vet ikke hvordan det er ute i distriktene, men blant politiet på Oslos østkant, kan jeg fkatisk forstå det til en viss grad. Så lenge verken domstolene eller fengslene i Norge har kapasitet til å ta vare på de som burde bli tatt vare på, så går de fri. Og når da betjentene på Stovner politistasjon må ta inn "Ali, Hassan og Usman" for ran av nabogutten for 5. gang så skjønner jeg at de blir litt leie, og dermed får en negativ holdning.

 

Når disse "tøffe" guttene på 15-16-17 år også begynner å sparke, slå, spytte, skjelle ut osv. burde man ha mulighet til å statuere et eksempel. Normale mennesker har respekt for politiet. De som er oppvokst i et demokrati, med et politi uten, hvertfall for det aller meste, korrupsjon og andre ulumskheter har respekt for politet og den jobben de gjør. De som kommer fra et land hvor dette politiet ikke er til å stole på, eller ikke-eksisterende har heller ikke den respekten for politet som trengs. Dermed burde de få det på en måte, og det eneste som fungere mot slike mennesker er å sette hardt mot hardt.

 

Og hvis noen lurer, så ja. Jeg har erfaring med de nevte "Ali, Hassan og Usman'ene". :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dermed burde de få det på en måte, og det eneste som fungere mot slike mennesker er å sette hardt mot hardt.

 

Og hvis noen lurer, så ja. Jeg har erfaring med de nevte "Ali, Hassan og Usman'ene". :)

8492500[/snapback]

 

Å sette enda hardere mot noe hardt hjelper ikke hvis man ønsker å mykne "noe".

 

Og hvis noen lurer, så ja. Jeg har erfaring med de nevte "Ali, Hassan og Usman'ene". :)

Lenke til kommentar

"DENNE GANG gjelder det utlendinger som etter Politiets sikkerhetstjenestes vurdering er en fare for rikets sikkerhet. PST-sjef Jørn Holme er gått grundig lei av mullah Krekars mange runder i det norske rettsapparatet, og vil at slike saker skal behandles i et lukket utvalg i Utlendingsnemnda (UNE).

 

Det betyr at den det gjelder, ikke får selv et minimum av innsyn i sin egen sak. Videre betyr det at han eller hun ikke vil være representert ved en selvvalgt advokat til å tale sin sak, men en PST-håndplukket og sikkerhetsklarert talsperson. Dessuten vil ankemuligheten bli meget begrenset."

 

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1629680.ece

 

Jeg har forsøkt å få kommentarer til denne og liknende artikler tidligere, men det har vært liten interresse. Kanskje noe har kommentarer til dette i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar

Leste bare fort igjennom. Virker som det artikkelen diskuterer er den kollektive paranoiaen verden har opplevd etter 9/11 om at absolutt alt kan være potensielle terrormål. "Hemmeliggjøringen" av rettssystemet som det snakkes om synes ikke jeg virker som noen god ide, men hva Krekar angår synes jeg ikke det er riktig at han fortsatt oppholder seg i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg, på tross av at "jeg" ikke liker Krekar, må allikevel si at jeg på en måte beundrer slike typer som han. Lurer egentlig på hva han ønsker, fordi han tar rimelig større sjanser enn det jeg "ville" gjort. Hva er det som driver den kroppen? Jeg funderer på om slike typer som han egentlig kommer til å vise oss hvem vi i bunn og grunn er. Han risikerer i hvert fall mye mere enn jeg gjør, og da spør jeg meg selv: Er jeg ikke annet enn en fjomp som skriver dette, mens han faktisk er en person sonm lager historien ... :)

Lenke til kommentar

Hehe, du sier noe, Krekar er helt sikkert en veldig intelligent mann til tross for at han vel neppe kan tilskrives tittelen godklump. Men hvis du vil lage historie kan du jo finne deg en gjeng å danne et terrornettverk, evt. sable ned bøttevis med mennesker? Eller enda bedre, begge deler! :p

Lenke til kommentar
Hehe, du sier noe, Krekar er helt sikkert en veldig intelligent mann til tross for at han vel neppe kan tilskrives tittelen godklump. Men hvis du vil lage historie kan du jo finne deg en gjeng å danne et terrornettverk, evt. sable ned bøttevis med mennesker? Eller enda bedre, begge deler! :p

8494233[/snapback]

 

Krekar er absolutt ikke representativ for 'utlendingene' i Norge.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi kalle det "Apartheid"? Synes det blir for dumt å bruke noe så brutalt som Apartheidet som sammenlikning.

8421328[/snapback]

 

Hvorfor ikke kalle det Apartheid - eller det som verre er? ( NaziTyskland begynte jo ikke med å gasse ihjel jøder innledningsvis...)

8460081[/snapback]

 

Hvis det er så forferdelig grusomt her i Norge hvorfor ikke flytte til.. tja.. Finland? :D

Ja, jeg er klar over at det forekommer diskriminering mot fremmedkulturelle i Norge, men det skjer også andre veien. Hovedpoenget er alikevel at innvandrere (les. flyktninger) har det mye, mye bedre her i Norge enn de hadde det i det landet de kom fra. Personlig ville jeg fokusert mest på det positive hvis et land hadde vært så hyggelig og hjulpet meg ut av en desperat situasjon ved å gi meg en ny, trygg bopæl.

8462801[/snapback]

Personlig har jeg forståelse for at utlendinger blir provosert over unødvendig negativ behandling. Det er klart de adopterer et dem/oss syn, når det er det de møter hos nordmenn. Integrering er faktisk ikke bare utlendinger sin jobb, det er nordmenns også. Man kan starte med å behandle hver "utlending" som et individ og ikke som "en av dem derre svartinga som man har fått veldig nok av for dem er så tøffe i trynet alle sammen".

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Hehe, du sier noe, Krekar er helt sikkert en veldig intelligent mann til tross for at han vel neppe kan tilskrives tittelen godklump. Men hvis du vil lage historie kan du jo finne deg en gjeng å danne et terrornettverk, evt. sable ned bøttevis med mennesker? Eller enda bedre, begge deler! :p

8494233[/snapback]

 

Krekar er absolutt ikke representativ for 'utlendingene' i Norge.

8507983[/snapback]

Og fra det jeg skriver der trekker du slutningen til at jeg tror alle "utlendinger" i Norge er som han? I så fall, bra gjort. Jeg er fullstendig klar over at majoriteten av etniske nordmenn og innvandrere er helt normale, hyggelige mennesker. Er man en hyggelig person så er det ett fett hvor man kommer fra.

 

Ang. intergrering er det klart at en jobb må gjøres, og at noen innvandrere antagelig får et dem/oss syn. Jeg står riktignok på mitt syn om at det må være et privilegium å få komme til Norge kontra å være i et krigsherjet land. Men vi må ta vårt ansvar for å integrere innvandrere med at de får muligheter til jobb, språkopplæring (helst så tidlig som overhodet mulig), utdanning osv. Når det er sagt er det viktig at de som får disse tilbudene benytter seg av dem, hvis ikke er det jo poengløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...