Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den artige grupperingen burde vell forsovet vert straffet temmelig hvis de har offentliggjort navnet til en foreløpig uskyldig mann som ønsket å være anonym?

8321619[/snapback]

 

Det samme skjer før eller siden i de fleste mordsaker (av media) faktisk..

Men hvorvidt det er moralsk riktig kan selvsagt diskuteres..

Lenke til kommentar

synes disse påstandene er forkastlige. for det første rasisme er overalt, ikkebare hvite mot svarte, men også svarte mot hvite. eller forskjellige folkegrupper.

 

ja. en ting er sant. myndighetene har ikke vært flinke nok til å integrere innvandrere. og har ikke hjulpet dom nok til å forstå norsk kultur, men disse påstandene om at politiet er rasistiske er helt forkastlige. politiet tar kriminelle. og en kriminell er en kriminell uansett hudfarge eller rase!

Lenke til kommentar

Noen flere eksempler på norsk apartheid;

Mens jeg jobbet i Oslo tingrett opplevde jeg ved flere anledninger at dommere fortalte rasistiske vitser og kom med rasistiske uttalelser - uten at kollegaene reagerte..

8352304[/snapback]

 

Hvis jeg forteller en stygg svenske eller samevits betyr ikke det at jeg hater dem

Lenke til kommentar

Noen flere eksempler på norsk apartheid;

Mens jeg jobbet i Oslo tingrett opplevde jeg ved flere anledninger at dommere fortalte rasistiske vitser og kom med rasistiske uttalelser - uten at kollegaene reagerte..

8352304[/snapback]

 

Hvis jeg forteller en stygg svenske eller samevits betyr ikke det at jeg hater dem

8352653[/snapback]

 

Nei, det kan også tyde på at du kanskje liker å rakke ned på andre som ikke er som deg..

Lenke til kommentar

Noen flere eksempler på norsk apartheid;

Mens jeg jobbet i Oslo tingrett opplevde jeg ved flere anledninger at dommere fortalte rasistiske vitser og kom med rasistiske uttalelser - uten at kollegaene reagerte..

8352304[/snapback]

 

Hvis jeg forteller en stygg svenske eller samevits betyr ikke det at jeg hater dem

8352653[/snapback]

 

Nei, det kan også tyde på at du kanskje liker å rakke ned på andre som ikke er som deg..

8366260[/snapback]

 

du har sansyligvis sagt en stygg svenskevits flere ganger, mener du da at du og alle andre som forteller svenskevitser, samevitser eller andre former for utlendigvitser mener og ønsker å rakke ned på andre.??

 

menneskets humor går ofte ut på, ja nøyaktig ut på å tulle med folk som ikke er akkurat som deg selv. enten dumme, ser rare ut, eller er fra endre land og andre kulturer.

 

Ja, kansje humoren er sånn, men man mener det ikke utenfor vitsens verden.

Lenke til kommentar

Bare for å opplyse, det er ikke ulovlig, men uten tvil uetisk å gjengi navnet til en person i en straffesak i media uten rettskraftig dom.

 

4.5.Unngå forhåndsdømming i kriminal- og rettsreportasje. Gjør det klart at skyldspørsmålet for en mistenkt, anmeldt, siktet eller tiltalt først er avgjort ved rettskraftig dom. Det er god presseskikk å omtale en rettskraftig avgjørelse i saker som har vært omtalt tidligere.

 

4.6.Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse.

 

4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans til de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke.

 

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Bare for å opplyse, det er ikke ulovlig, men uten tvil uetisk å gjengi navnet til en person i en straffesak i media uten rettskraftig dom.

8372529[/snapback]

Men man kan risikere en rettssak pga. ærekrenkelse hvis personen viser seg å være uskyldig. (Selv om det ikke er så veldig sannsynlig.)
Lenke til kommentar
Bare for å opplyse, det er ikke ulovlig, men uten tvil uetisk å gjengi navnet til en person i en straffesak i media uten rettskraftig dom.

8372529[/snapback]

Men man kan risikere en rettssak pga. ærekrenkelse hvis personen viser seg å være uskyldig. (Selv om det ikke er så veldig sannsynlig.)

8372544[/snapback]

 

Ja, men æreskrenkelse er knapt det samme som å bli navngitt i media. Det kommer jo også an på hvor injurerende saken er.

Lenke til kommentar
Alltid fint å stigmatisere hele politistyrken på bakgrunn av enkeltsaker med tragiske utfall er det ikke.

8195095[/snapback]

 

Jeg har selv bevitnet flere 'enkeltepisoder' med rasistiske tjenestemenn..

Og en kompis av meg som ble med en barndomsvenn på natevakt i helge-Oslo fortalte at gutta moret seg med å fortelle rasistiske vitser over politiradion.. og de bemerket blant annet at 'krigen mot utlendinger var i gang'

En annen politimann fra min barndomsby skrøt av at han sa;

'jøssenavn har det brent her?' når han tok busser i oslo og det han synes det var 'for mange' mørkhudete der..

Men det finnes sikkert noen good-cops som ikke er rasister.. joda, sikkert en og annen, her og der som ønsker å skifte jobb..

8195989[/snapback]

Åh, du har ikke lagt merke til at du er minst like diskrimerende som du mener alle andre er? Det du sier om politiet er som om jeg skulle si at alle negrene som bor på tveita er noen jævla rasshøl med unntak av noen som har et ønske om å flytte derfra og så begrunne det med noen få enkelt-tilfeller. Det er så ekstremt provoserende å gang på gang høre på folk som aldri tenker over at rasisme/diskriminering går beggge veier.

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar
Det er så ekstremt provoserende å gang på gang høre på folk som aldri tenker over at rasisme/diskriminering går beggge veier.

8375266[/snapback]

Hei, du har tydeligvis misforstått alt. Hvite folk diskriminerer andre. Andre diskriminerer ikke hvite folk, de er kun selvrettferdige med god grunn og samvittighet. [/ironi]

Lenke til kommentar
Det er så ekstremt provoserende å gang på gang høre på folk som aldri tenker over at rasisme/diskriminering går beggge veier.

8375266[/snapback]

Hei, du har tydeligvis misforstått alt. Hvite folk diskriminerer andre. Andre diskriminerer ikke hvite folk, de er kun selvrettferdige med god grunn og samvittighet. [/ironi]

8376275[/snapback]

 

Hm.

Ironien funket ikke helt spør du meg...

Lenke til kommentar

Altså. Dette er veldig langt unna Apartheid. "Apartheid satt i system" blir vel litt feil å si, siden Apartheid er diskriminering satt i system.

 

Ja, diskriminering forekommer, i hele verden. Det er bare å venne seg til det. Noen folk idioter, sånn er det bare.

 

Når det er sagt, så tror jeg helt ærlig at det er finnes mye mye værre steder å havne enn Norge når det kommer til behandling av utlendinger.

Lenke til kommentar
Altså. Dette er veldig langt unna Apartheid. "Apartheid satt i system" blir vel litt feil å si, siden Apartheid er diskriminering satt i system.

 

Ja, diskriminering forekommer, i hele verden. Det er bare å venne seg til det. Noen folk idioter, sånn er det bare.

 

Når det er sagt, så tror jeg helt ærlig at det er finnes mye mye værre steder å havne enn Norge når det kommer til behandling av utlendinger.

8406637[/snapback]

 

Og hvorfor skal vi sammenligne oss med de verste?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi kalle det "Apartheid"? Synes det blir for dumt å bruke noe så brutalt som Apartheidet som sammenlikning.

8421328[/snapback]

 

Hvorfor ikke kalle det Apartheid - eller det som verre er? ( NaziTyskland begynte jo ikke med å gasse ihjel jøder innledningsvis...)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi kalle det "Apartheid"? Synes det blir for dumt å bruke noe så brutalt som Apartheidet som sammenlikning.

8421328[/snapback]

 

Hvorfor ikke kalle det Apartheid - eller det som verre er? ( NaziTyskland begynte jo ikke med å gasse ihjel jøder innledningsvis...)

8460081[/snapback]

 

Du er utrolig paranoid. slik vi har det i dag er langt unna Apartheid og det vil ikke bli noe slikt som apartheid i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...