Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

litt mer politirasisme (her med døden til følge)

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/12/476501.html

8194919[/snapback]

 

Ja huff og huff.

Gud forby at politiet valgte å beskytte ansatte på et offentlig kontor fra en rabiat mann som tidligere ved flere anledninger har utøvd vold. Når man ikke retter seg etter politiet, men fortsetter sin agressive adferd kan man ikke regne med å bli behandlet med silkehansker.

 

Du kan kanskje linke til side som viser hva slags dom disse politimennene ble idømt, hvis de i det hele tatt ble dømt, skal denne saken ha noen relevans for temaet som diskuteres her i tråden mener jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du hadde altså ikke reagert hvis du ble grisebanket av politiet?

8193282[/snapback]

hadde en kvit normann gått til media med det, så hadde det mest sannsynlig ikke blitt noe.

Men med en gang en innvandrer blir behandlet på en litt strengere måte enn det en burde, Selv om alle blir det. utnyttes det, ved å kalle det rasisme og alt mulig.

8194333[/snapback]

 

Exactly!

Lenke til kommentar

Det er ikke rasisme å fortelle negervitser. Rasisme handler om å bevisst forskjellsbehandle, eller behandle en person dårligt på bakgrunn av etnisitet.

Fremmedfrykt og fordommer er det å fortelle vitser, eller slenge med beskyldninger som at negre er skitne, lukter brent, eller er kriminelle.

 

Det å ta kvelertak på en person er en av bryteteknikkene politifolk lærer, og er ... kontroversiell, for det har vært flere som har død av det, ikke bare negrer.

Lenke til kommentar

Vi må først ta opp noen realiteter.

 

I norge har asylsøkere og flyktninger flere rettigheter enn andre innvandrere og landets egen befolkning. De ivaretas også langt bedre enn noen andres da de har spesifike personer hvis jobb er å gjøre nettopp dette.

 

Rasisme er ikke noe utbredt problem i norge. Hvertfall ikke mot mørkhudede. Den rasismen vi har går først og fremst på hva èn enkelt religiøs gruppe synes om stort sett alle andre. Kvinner, homofile, andre religiøse grupperinger, etnisk hvite nordmenn, folk fra andre land generellt... osv.

Lenke til kommentar
Alltid fint å stigmatisere hele politistyrken på bakgrunn av enkeltsaker med tragiske utfall er det ikke.

8195095[/snapback]

 

Jeg har selv bevitnet flere 'enkeltepisoder' med rasistiske tjenestemenn..

Og en kompis av meg som ble med en barndomsvenn på natevakt i helge-Oslo fortalte at gutta moret seg med å fortelle rasistiske vitser over politiradion.. og de bemerket blant annet at 'krigen mot utlendinger var i gang'

En annen politimann fra min barndomsby skrøt av at han sa;

'jøssenavn har det brent her?' når han tok busser i oslo og det han synes det var 'for mange' mørkhudete der..

Men det finnes sikkert noen good-cops som ikke er rasister.. joda, sikkert en og annen, her og der som ønsker å skifte jobb..

8195989[/snapback]

Skjønner at du har et engasjement overfor antirasisme, men at flertallet i norsk politi er rasistiske det er vel å trekke det litt langt eller? Og hva er bakgrunnshistorien til disse flertallige "enkeltepisodene" du refererer til?

Lenke til kommentar

MR-B - Hvis naboen min er neger, og jeg misliker han, er jeg da rasist? Selv om jeg misliker han av den grunn at han bråker om kveldene, hunden hans bjeffer til alle døgnets tider, og han generelt er et rævhål, er jeg da en rasist? Eller er det naboen min som er en idiot.

 

Poenget mitt er, du har intet grunnlag for å hevde at nordmenn blir behandlet anerledes av politiet enn innvandrere.

 

Er så dritt lei av folk som roper rasisme med en gang innvandrere blir dratt inn i bildet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/innenriks/article661913.ece

 

Fra linken til nettavisen:
«Slagene førte til at X ble påført skrubbsår, kutt i hodet som måtte syes og ble arbeidsudyktig i to uker», heter det i tiltalen, som er tatt ut av Spesialenheten for politisaker.

 

- Slått i hodet med kølle

Like etter hendelsen møtte TV 2 Nettavisen de fornærmede, Jihanger Ali Aziz og kona Hooma Mohammadi, på sykehuset.

 

De var tydelig preget av hendelsen.

 

Kona innrømmer at mannen ikke stoppet for politiet, og at han kjørte med promille. Likevel reagerer ekteparet kraftig på måten de skal ha blitt behandlet på.

 

Hooma forteller om et særdeles brutalt møte med lovens lange arm.

 

 

Ikke helt bra av politiet å overreagere, men litt forståelig thou.

Hvis man i alkoholpåvirket tilstand lager bråk da tror jeg politiet ofte sikrer seg ved å kanskje være litt for hardhendte, og det gjelder overfor alle borgere.

Når det gjelder "arbeidsudyktigheten" som resulterte i 14 dager sykemelding så er vel den perioden vanlig standard sykemeldingslengde, som også gjelder alle. Den sier ikke så mye om hvor udyktig denne stakkars fyllefanten var.

8193205[/snapback]

 

Synes dette er en særdeles stygg sak. Er ikke første gang at enkelte polititjenestemenn tilter fullstendig i forbindelse med biljakt. Etter de fikk stoppet bilen så knuser de både frontrute og sidevinduer, haler ekteparet ut av bilen og bare slår & peiser løs på mannen. Hvis du slår løs på et menneske så vil det automatisk beskytte seg med hendene, og da oppnår man selvfølgelig ikke at personen legger hendene på ryggen slik at de får satt på håndjern, dette vet politifolka, men bruker det som unnskyldning for å fortsette å slå den "gjenstridige" person. Stygt. :thumbdown:

 

Forøvrig ble 3 av drittsekkene dømt i retten, til henholdvis betinget fengsel, bøter, og til å betale oppreisning;

 

Politimenn dømt

Lenke til kommentar

Denne tråden stenges for opprydning. Om den åpnes igjen vil vise seg. Synspunkter på det kan dere sende meg på PM. Det er uansett ikke tema for tråden, så det behøver dere ikke diskutere her.

 

Slikt har man ellers Rapporter-knappen til.

 

Edit: Og da åpner vi tråden igjen. Borte er alle poster som diskuterte om den skulle stenges eller ikke, alle poster som diskuterte Gandhis forhold til unge jenter og alle poster som karakteriserte motparten i diskusjonen som dum eller lignende.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hvis dere synes en tråd er meningsløs, så la vær å delta i den. Synes dere noen troller, så la vær å mate dem. Forumet er ikke forbeholdt folk av hverken den ene eller den andre oppfatning, og denne moderator er lite glad i å bedrive meningssensur. Med mindre noe er i strid med retningslinjene, så ikke be om det.

 

Diskuter trådens emne saklig, eller ignorer den.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg roper ikke rasisme monzilla.

Jeg konstaterer et faktum.

8220675[/snapback]

 

Faktum er at ordet rasisme er så utvannet at den i mine øyner ikke har noe mening. Når noen hører ordet rasisme så tenker det at det er noen hvite som hater utledninger / negrer / svartinger eller hva enn nå personen sier. Poenget er at utlendinger uansett hvor som kommer til norge eller til andre land har utnyttet dette ordet for hver krone den er verd og det gjør meg kvalm.

 

Selv så hører jeg ei på jobb som utnytter dette så langt det går og sier hele tiden til seg selv " er det fordi jeg er svar ? ". Ellers så er det veldig viktig for henne å si at når hun skal ut så skal hu danse som negerene gjør.

Ja, regla er lang og jeg orker ikke å fortelle mer om det, men poenget mitt er at sier en nordmann at han har blitt kalt "jævla potet" eller annet så ser ingen det som rasisme. Men andre veien så at alt rasisme. Også som nevnt i tråden om du hater din nabo pga bikkja som bjeffer og musikken han spiller så er du rasist dersom han er svart.

 

Meninger, ord og uttrykk fra en hvit person om en farget en = rasisme

Motsatt = humor, spøk og ikke rasisme

 

Noen som ser logikken?

Lenke til kommentar
Jeg roper ikke rasisme monzilla.

Jeg konstaterer et faktum.

8220675[/snapback]

 

Faktum er at ordet rasisme er så utvannet at den i mine øyner ikke har noe mening. Når noen hører ordet rasisme så tenker det at det er noen hvite som hater utledninger / negrer / svartinger eller hva enn nå personen sier. Poenget er at utlendinger uansett hvor som kommer til norge eller til andre land har utnyttet dette ordet for hver krone den er verd og det gjør meg kvalm.

 

Selv så hører jeg ei på jobb som utnytter dette så langt det går og sier hele tiden til seg selv " er det fordi jeg er svar ? ". Ellers så er det veldig viktig for henne å si at når hun skal ut så skal hu danse som negerene gjør.

Ja, regla er lang og jeg orker ikke å fortelle mer om det, men poenget mitt er at sier en nordmann at han har blitt kalt "jævla potet" eller annet så ser ingen det som rasisme. Men andre veien så at alt rasisme. Også som nevnt i tråden om du hater din nabo pga bikkja som bjeffer og musikken han spiller så er du rasist dersom han er svart.

 

Meninger, ord og uttrykk fra en hvit person om en farget en = rasisme

Motsatt = humor, spøk og ikke rasisme

 

Noen som ser logikken?

8304782[/snapback]

 

Rasisme går begge veier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...