Niskivara Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Altså, du var ikke der. Men du velger å ikke tro på vitnet som var der, fordi at det rettferdiggjør det standpunktet du har tatt i saken? 9210966[/snapback] Nei, jeg velger å stille meg skeptisk fordi det høres usannsynlig ut. Skeptisk. Fordi det høres usannsynlig ut. Burde ikke være så jævlig vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Når man skal begynne å velge hvilke faktorer man skal forholde seg til i en sak er det meningsløst å argumentere. God middag. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Når man skal begynne å velge hvilke faktorer man skal forholde seg til i en sak er det meningsløst å argumentere. God middag. 9211843[/snapback] Skal man ikke få lov til å bruke helt vanlig vett til å skille mellom hva som høres sannsynlig ut og hva som høres usannsynlig ut? At Obiara ble aggressiv\ voldelig mot politimennene? Helt sannsynlig. Har ingenting å si i mot det. At Obiara løftet en politimann med hver arm? Helt sannsynlig, i et Marveltegneserie. I virkeligheten? Ikke sannsynlig. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 En stor, voksen mann full i adrenalin? Jeg har sett værre på byn. Var vel flere vitner som så dette her også? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 En stor, voksen mann full i adrenalin? Jeg har sett værre på byn.Var vel flere vitner som så dette her også? 9212939[/snapback] Jeg har aldri sett noen løfte en politimann med hver arm. Dette er snakk om å løfte 70-110 kilo med hver arm samtidig. Mens kiloene spreller i mot med sine lange utdanning og erfaring med vold. Og så vidt jeg vet var det en beskrivelse. Hvorvidt andre vitner støtter det står det ingenting om. Beskrivelsen gikk slik: - Han ble rabiat. Egentlig så han utsultet ut, men han løftet politimennene opp fra gulvet mens de hang i armene hans, forteller Iversen Haugen. To politimenn, hengende å dingle fra armene hans. Dette er Marveltegneserie, ikke virkelighet. Mest sannsynlig er det vitnene eller avisen som overdriver. Finnes ingen grunn til å tro på noen av dem. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) En stor, voksen mann full i adrenalin? Jeg har sett værre på byn.Var vel flere vitner som så dette her også? 9212939[/snapback] Jeg har aldri sett noen løfte en politimann med hver arm. Dette er snakk om å løfte 70-110 kilo med hver arm samtidig. Mens kiloene spreller i mot med sine lange utdanning og erfaring med vold. Og så vidt jeg vet var det en beskrivelse. Hvorvidt andre vitner støtter det står det ingenting om. Beskrivelsen gikk slik: - Han ble rabiat. Egentlig så han utsultet ut, men han løftet politimennene opp fra gulvet mens de hang i armene hans, forteller Iversen Haugen. To politimenn, hengende å dingle fra armene hans. Dette er Marveltegneserie, ikke virkelighet. Mest sannsynlig er det vitnene eller avisen som overdriver. Finnes ingen grunn til å tro på noen av dem. 9215112[/snapback] Men...... spiller det egentlig noen somhelst rolle? Etter beskrivelsene var mannen rabiat. Om han løftet 1,2 eller 100 politimenn er da revnende likegyldig. Politiet måtte altså roe ned en rabiat person..... uheldigvis døde mannen av behandlingen, men jeg er hellig overbevist om: 1. Dette var et rent uhell, selv om det skulle vært unngått. 2. Dette samme kunne skjedd om mannen var norsk. Altså..... ikke no rasisme. Jeg er så pisslei av at mange skriker opp om rasisme hver eneste gang noe uheldig skjer med en farget person. Hvor mange blir knivstukket, oppbanket eller begge deler av utenlandske gjenger i Norge hvert år? Er det også rasisme? Bare andre veien...... Edit: Skrivefeil Endret 6. august 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hellig overbevist? Da er det kanskje ikke rart at du klager på at jeg stiller meg skeptisk. Personlig er jeg ikke hellig overbevist om noe i denne saken, siden man strengt tatt ikke vet hva som skjedde. Men det er klart, hvis utgangspunktet er å bevise at folk skriker "Rasisme" for fort i Norge, så vil man jo finne akkurat de bevisene man leter etter. Personlig synes jeg det er et dårlig argument at du er "pisslei av at mange skriker opp om rasisme hver eneste gang noe uheldig skjer med en farget person". Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jepp, det norske apartheidsystemet er et av de desidert mest brutale verden noen gang har sett. 8543928[/snapback] Et mord er et mord er et mord. 8544223[/snapback] Tullprat..... så du mener at f.eks et drap i nødverge skal straffes på samme måte som drap som følge av blind vold? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hellig overbevist? Da er det kanskje ikke rart at du klager på at jeg stiller meg skeptisk. Personlig er jeg ikke hellig overbevist om noe i denne saken, siden man strengt tatt ikke vet hva som skjedde. Men det er klart, hvis utgangspunktet er å bevise at folk skriker "Rasisme" for fort i Norge, så vil man jo finne akkurat de bevisene man leter etter. Personlig synes jeg det er et dårlig argument at du er "pisslei av at mange skriker opp om rasisme hver eneste gang noe uheldig skjer med en farget person". 9218933[/snapback] Det er ikke et argument, det er en observasjon og en meningsytring. Edit: Meningsytring Endret 6. august 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Her er det altså en som mener at et vitne som både beskriver mannen som rabiat og som beskriver politiets behandling av mannen i negative ordelag må være påvirket av politiet... Hysterisk morsomt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Her er det altså en som mener at et vitne som både beskriver mannen som rabiat og som beskriver politiets behandling av mannen i negative ordelag må være påvirket av politiet... Hysterisk morsomt. 9228189[/snapback] Har ikke sagt noe som det i det hele tatt. Lær deg å lese. Jeg sier at de kan være påvirket av mange faktorer, og siden vitneutsagnet virker totalt usannsynlig så velger jeg å stille meg skeptisk til det. Dette har med å gjøre om Obiara løftet en politimann med hver arm å gjøre, ikke hvorvidt han ble rabiat. Om han var rabiat eller ikke spiller forsåvidt ingen rolle med mindre man har hele historien fra han ble pågrepet rolig til han ble rabiat. Det er mange ting som kan ha skjedd der, noe som vil kaste skyld over politiet og noe som vil kaste skyld over Obiara. Hva som skjedde vet vi strengt tatt ikke, men om man noensinne får et tilfredstillende svar på dette er svært usikkert hvis man ser på historien med tidligere lignende saker. Politiet er ikke til å stole på når de etterforsker seg selv. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Det var flere politimenn der og obiora døde av kvelning, uansett om han løftet politimenn opp med strake armer så døde han av kvelning, så en politimann MÅ ha tatt hendene rundt halsen hans og drept han. det at samme politimann som kvelte obiora skal ha banket opp en vaskehjelp fra ghania i 1999 pga. en av folkene på banken der hun jobbet satte på alarmen. kilder: http://no.wikipedia.org/wiki/Sophia_Baidoo http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/12/476501.html http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/08/30/278327.html http://sos-rasisme.no/Sentralt/101 edit: skriveleif Endret 7. august 2007 av 2r3fo Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det var flere politimenn der og obiora døde av kvelning, uansett om han løftet politimenn opp med strake armer så døde han av kvelning, så en politimann MÅ ha tatt hendene rundt halsen hans og drept han.det at samme politimann som kvelte obiora skal ha banket opp en vaskehjelp fra ghania i 1999 pga. en av folkene på banken der hun jobbet satte på alarmen. kilder: http://no.wikipedia.org/wiki/Sophia_Baidoo http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/12/476501.html http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/08/30/278327.html http://sos-rasisme.no/Sentralt/101 edit: skriveleif 9229203[/snapback] Ja.... at mannen ble kvalt er veldig uheldig, men som sagt...... mannen var rabiat og grepet som ble anvendt er hyppig brukt i politiet for å roe ned rabiate personer. At han ble kvalt av det, kom vel muligens av at han var så forstyrra at ingenting kunne roe ham. Dette blir latterlig...... banka opp en vaskehjelp?? Ja hva sier man ikke for å gjøre "sin sak" sterkere...... Han la henne i bakken fordi saken ennå ikke var avklart og hun nekta å holde seg i ro. Dette er jo standard politiprosedyre såvidt meg bekjent..... Eneste grunnen til at det ble noe sak av dette i det heletatt var at vaskehjelpa skrek opp i media om sjikane og rasisme, sannsynligvis etter råd fra en eller annen "knallrød" advokatspire. Hva skulle politiet gjøre i den situasjonen da? La en person som var i banken etter stengetid, muligens uten tillatelse, spankulere fritt rundt?? Jeg må innrømme at jeg blir litt skremt av hvor lett det er å hyle om rasisme..... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Disse fanatiske antirasistene er ikke det spor bedre enn rasister. At de ikke skjønner at de bare ødelegger et viktig tema, nemlig rasisme. Alle negative handlinger som dreier seg mot etniske minoriteter er ikke rasisme.! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Disse fanatiske antirasistene er ikke det spor bedre enn rasister. At de ikke skjønner at de bare ødelegger et viktig tema, nemlig rasisme. Alle negative handlinger som dreier seg mot etniske minoriteter er ikke rasisme.! 9234134[/snapback] Nå er det faktisk slik at de aller fleste saker der det er mulig å mistenke rasistiske motiver, eller der det er direkte og uttalte rasistiske motiver, aldri kommer fram i media uansett. Så du har helt rett i at alle negative handlinger mot etniske minoriteter ikke nødvendigvis er rasistiske. Men da må du også huske at de aller fleste ekte rasistiske handlinger aldri kommer fram i media heller. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Disse fanatiske antirasistene er ikke det spor bedre enn rasister. At de ikke skjønner at de bare ødelegger et viktig tema, nemlig rasisme. Alle negative handlinger som dreier seg mot etniske minoriteter er ikke rasisme.! 9234134[/snapback] Nå er det faktisk slik at de aller fleste saker der det er mulig å mistenke rasistiske motiver, eller der det er direkte og uttalte rasistiske motiver, aldri kommer fram i media uansett. Så du har helt rett i at alle negative handlinger mot etniske minoriteter ikke nødvendigvis er rasistiske. Men da må du også huske at de aller fleste ekte rasistiske handlinger aldri kommer fram i media heller. 9234360[/snapback] Og hvor har du det ifra? Har inntrykk av at det er helt motsatt av hva du sier.... Er det i det heletatt den aller minste sjanse for at noe kan være rasistisk motivert, blir det jo slått stort opp i media. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Og hvor har du det ifra?Har inntrykk av at det er helt motsatt av hva du sier.... Er det i det heletatt den aller minste sjanse for at noe kan være rasistisk motivert, blir det jo slått stort opp i media. 9239598[/snapback] Det inntrykket er nok feil. Alt du trenger å gjøre er som oftest å spørre innvandrere. De fleste har i alle fall et par opplevelser som aldri kommer fram til media. Dette er snakk om rasistisk ordbruk fra fremmede eller arbeidskollegaer, lettere voldsbruk sammen med rasistisk ordbruk, uvanlig mistenkeliggjøring fra politiet(Noen ganger med rasistisk ordbruk og vold), og så videre. I tillegg så har det vært en del avisartikler som har indikert noe om omfanget til mørketallene gjennom enkelthendelser og undersøkelser, som f.eks Bergens Tidenes artikkelserie om rasisme i fjor høst, som fant flere ting relatert til arbeidsliv, politi, uteliv, etc, etc. Disse har som sagt handlet om enkelthendelser eller enkeltundersøkelser, dermed gjør de ingenting mer enn å indikere at det er store mørketall der ute. Eller så kan man bare høre på arbeidslivshistorier fra diverse lavtlønnede eller kommunale bedrifter for tiden, hvor folk jeg kjenner har hørt ting som at kollegaer venter med røykepausen sin til "pakkisene" er ferdige, eller at de nekter å spise lunsj med en "blåmann". Og hvis man tror at de som kommentarene dreier seg om ikke tar skade av de fordi de ikke er der akkurat når de blir sagt, så er man naiv angående menneskelig psyke. I det hele tatt, man er forferdelig naiv hvis man tror at det som kommer opp i avisene er mer enn en knøttliten brøkdel av den direkte rasismen i Norge. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Man kan vel heller angripe problemet, nemlig en feilslått integreringspolitikk i stedet for å dele ut skyld. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Man kan vel heller angripe problemet, nemlig en feilslått integreringspolitikk i stedet for å dele ut skyld. 9241011[/snapback] Det er ikke like morsomt pluss at det krever mer arbeid.... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Og i ekte norsk "halvgjort-er-velgjort-ånd" blir det stemplet som politisk ukorrekt å ta opp. EDIT: er vel få som tør å ta opp problemet, folk skriker jo rasisme i hytt og pine. Endret 9. august 2007 av monzilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå