Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

MR-B,

Den siste kommentaren din sier bare hvilken fantastisk latterlig person du er :)

8957306[/snapback]

 

Tror ikke familien til Obiora er enig med deg...

8987093[/snapback]

Hadde Obiora oppført seg som folk, og ikke som en rebelsk gorilla... hadde det aldri skjedd det som skjedde.

Jeg er av den tro og oppfatning at det samme hadde skjedd om det var en nordmann som hadde samme oppførsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har INGENTING med rasisme å gjøre.

 

" Hva om Obiora var hvit?, stod det på en av mange de latterlige demonstrasjonsplakatene?

 

Ja hva om Obiora var en hvit mann? Som gikk bananas på et sosialkontor, begynte å slåss med politiet, og døde av omstridt dødsårsak?

 

Vist kunne det bli overskrifter av det, men hadde det blitt et slikt hylekor om rasisme? Tviler på det.

 

Hvite angripere + svarte ofre = RASISME! Et virkelighetsbilde som er helt av skaftet!

 

" Er det noen antinorske venstrefolk her som har en eller annen formening om denne saken dreide om seg rasisme? :hmm::mad::mad:

 

* Trykkleifer rettet *

Endret av simerix
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
MR-B,

Den siste kommentaren din sier bare hvilken fantastisk latterlig person du er :)

8957306[/snapback]

 

Tror ikke familien til Obiora er enig med deg...

8987093[/snapback]

Hadde Obiora oppført seg som folk, og ikke som en rebelsk gorilla... hadde det aldri skjedd det som skjedde.

Jeg er av den tro og oppfatning at det samme hadde skjedd om det var en nordmann som hadde samme oppførsel.

8997535[/snapback]

 

Obiora var slettes ikke rabiat ifølge de ansatte på sosialkontoret; Han var tvertimot helt rolig (i rake motsetning til politiets versjon)..

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
I følge de ansatte? I følge vitner som var utenfor var han rabiat. Et av disse vitnene mente at politimennene hadde vært fryktelig slemme, men han forklarte likevel hvordan fyren var rabiat og løftet en politimann i hver arm.

9190546[/snapback]

Det få vet var at Obiara ikke bare var en vanlig innvandrer, men når han ble sint så ble han om til Hulken. Politimennene var jammen heldige som kom seg unna i live.

Lenke til kommentar
I følge de ansatte? I følge vitner som var utenfor var han rabiat. Et av disse vitnene mente at politimennene hadde vært fryktelig slemme, men han forklarte likevel hvordan fyren var rabiat og løftet en politimann i hver arm.

9190546[/snapback]

Det få vet var at Obiara ikke bare var en vanlig innvandrer, men når han ble sint så ble han om til Hulken. Politimennene var jammen heldige som kom seg unna i live.

9190661[/snapback]

 

Men kan noen svare meg på hva denne saken har med rasisme å gjøre?

Lenke til kommentar
I følge de ansatte? I følge vitner som var utenfor var han rabiat. Et av disse vitnene mente at politimennene hadde vært fryktelig slemme, men han forklarte likevel hvordan fyren var rabiat og løftet en politimann i hver arm.

9190546[/snapback]

Det få vet var at Obiara ikke bare var en vanlig innvandrer, men når han ble sint så ble han om til Hulken. Politimennene var jammen heldige som kom seg unna i live.

9190661[/snapback]

Men kan noen svare meg på hva denne saken har med rasisme å gjøre?

9192242[/snapback]

Sikkert det at det faller inn i et mønster med at politiet generelt går mer etter utlendinger. Sjansen for å bli stoppet av politiet er f.eks større som mørkhudet enn for andre. Og når ene politimannen i dette tilfellet hadde blitt anklaget før for unøding vold mot en utlending så er det klart at noen vil rope rasisme, og man skal ikke se bort fra at de kan ha rett.

Lenke til kommentar
I følge de ansatte? I følge vitner som var utenfor var han rabiat. Et av disse vitnene mente at politimennene hadde vært fryktelig slemme, men han forklarte likevel hvordan fyren var rabiat og løftet en politimann i hver arm.

9190546[/snapback]

Det få vet var at Obiara ikke bare var en vanlig innvandrer, men når han ble sint så ble han om til Hulken. Politimennene var jammen heldige som kom seg unna i live.

9190661[/snapback]

Men kan noen svare meg på hva denne saken har med rasisme å gjøre?

9192242[/snapback]

Sikkert det at det faller inn i et mønster med at politiet generelt går mer etter utlendinger. Sjansen for å bli stoppet av politiet er f.eks større som mørkhudet enn for andre. Og når ene politimannen i dette tilfellet hadde blitt anklaget før for unøding vold mot en utlending så er det klart at noen vil rope rasisme, og man skal ikke se bort fra at de kan ha rett.

9193401[/snapback]

Så på den ene siden har man folk som roper rasisme fordi man ser et mønster i at politiet går etter utlendinger, på den andre siden har man folk som roper jævla utlendinger fordi de ser et mønster i at utlendinger er overrepresentert i kriminalstatistikken. Like ille begge to.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Så på den ene siden har man folk som roper rasisme fordi man ser et mønster i at politiet går etter utlendinger, på den andre siden har man folk som roper jævla utlendinger fordi de ser et mønster i at utlendinger er overrepresentert i kriminalstatistikken. Like ille begge to.

9193463[/snapback]

Nei, fordi den gruppen som roper "Jævla utlendinger" føier seg også inn i mønsteret av rasisme. Og hvis man tror at Norge ikke er et særdeles rasistisk land så er man naiv.

Lenke til kommentar
Så på den ene siden har man folk som roper rasisme fordi man ser et mønster i at politiet går etter utlendinger, på den andre siden har man folk som roper jævla utlendinger fordi de ser et mønster i at utlendinger er overrepresentert i kriminalstatistikken. Like ille begge to.

9193463[/snapback]

Nei, fordi den gruppen som roper "Jævla utlendinger" føier seg også inn i mønsteret av rasisme. Og hvis man tror at Norge ikke er et særdeles rasistisk land så er man naiv.

9193512[/snapback]

Hva så? Begge ser et mønster, begge handler ut i fra det.

Jeg vet ikke hvor rasistisk norge er siden jeg ikke vet hvordan jeg måler rasismen til et land.

Lenke til kommentar
Hva så? Begge ser et mønster, begge handler ut i fra det.

Jeg vet ikke hvor rasistisk norge er siden jeg ikke vet hvordan jeg måler rasismen til et land.

9193537[/snapback]

Vel, det er en forskjell mellom hvordan man ser mønstrene.

 

De som skriker "Jævla Utlendinger" er som oftest de som mener at Norge har en for liberal innvandrings- og asylpolitikk, og at vi tar inn for mange utlendinger, selvom fakta er at vi tar inn færre utlendinger og asylsøkere enn nesten alle andre land. Likevel har de inntrykk av at innvandringspolitikken her er mer "snillistisk" enn i andre land.

 

De er også de som ikke tror at det finnes rasisme i Norge, og at det f.eks er lettere for innvandrere å få jobb på grunn av positiv diskriminering. Noe som er stikk motsatt av hva all statistikk viser. Det er langt vanskeligere for innvandrere å få jobb, med like kvalifikasjoner, til og med inkludert den positive diskrimineringen i statlige og kommunale jobber.

 

Det er også gjerne de som klager over at innvandrere er late og snyter sosialsystemet vårt. Noe som igjen er stikk motsatt av hva statistikken viser. Nordmenn er generelt late, skulker jobben, tar ut alle syke- og feriedager, og jobber ofte ueffektivt. Dette er et såpass stort problem at regjeringen flere ganger har prøvd å gå ut med diverse tiltak mot det, samt advarsler om ditt og datt. Innvandrere jobber derimot generelt mer, skulker mindre, tar færre ferie- og sykedager, og er effektive. Den eneste grunnen til at de er overrepresentert på sosialkontoret er at nordmenn ikke gir dem jobber.

 

Og selvfølgelig andre ting som at de eneste fastlegene uten fulle lister i hele landet er generelt de mørkhudete, medias måter å blåse opp all kriminalitet utført av innvandrere, vold mot innvandrere, etc, etc.

 

Hvis man greier å se bort fra alle disse mønstrene, samt politiets mønstere, og påstå at de som skriker "Rasisme" i Obiarasaken er like ille som de som skriker "Jævla utlendinger", da er man rimelig blindet av sine egne fordommer.

Lenke til kommentar

Innvandrere må ta sin del av kaken. Mange etniske minoriteter holder seg for seg selv. De nekter å bli integrert i samfunnet. Du kan jo bare ta deg en tur til Grønland og se selv! Når innvandrere er overrepresentert på diverse kriminalstatistikker så er det grunnlaget for "rasisme". Det må de som utfører disse kriminelle handlingene selv ta ansvar for. De må også selv ta ansvar av at de sverter sin egen gruppe.

Lenke til kommentar
Nå snakket jeg om mønsteret i kriminalstatistikken. Men hvis du vil snakke generelt er det sikkert masse mønster en "rasisme"-person vil falle inn under også. Jeg syns fortsatt det er like teit å rope rasisme når vitneutsagn sier noe annet.

9193755[/snapback]

I Norge synes stort sett de fleste at det er teit å rope rasisme utenom i veldig spesifikke sammenhenger. Men det forandrer ikke det faktum at vi er et relativt rasistisk samfunn.

Lenke til kommentar

Er jeg rasist hvis jeg reagerer på et en 16 år gammel jente blir steinet til døde fordi hun ikke likte fetteren hun ble tvangsgiftet til som 15-åring?

Er jeg rasist hvis jeg synes det er feil at det er bare vi nordmenn som må tilpasse oss og være tolerente mot utlendinger som kommer hit til oss frivillig pga at det er uholdbart å bo i sitt eget land, mens alt skal være som før for dem?

Er jeg rasist når jeg synes det er feil at 3.generasjons innvandrere (som da egentlig er like norske som meg selv) ikke snakker norsk?

Er jeg rasist når jeg synes det er feil at sosialklienter (av alle hudfarger) "tjener" mer i måneden enn en som jobber full arbeidsuke (tenker da på at mange får dekket dyre leiligheter, busskort, telefon, innkjøp av møbler osv. i tillegg til livsopphold)?

Er jeg rasist om jeg synes vi bør sende hjem folk som har kommet hit pga krig og elendighet når det har blitt trygt i hjemlandet igjen (dette bør være ifølge FN og ikke bare UD)?

Er jeg rasist når jeg synes det er galt at innvandrere (ekstreme muslimer) krever egne gamlehjem, sykehus og skoler pga at nordmenn er "skitne hunder"? De er her tross alt frivillig, og jeg tviler på at vi ville fått noe slikt i Pakistan...

 

 

Hvis svaret er ja på spørsmålene ovenfor vil jeg si jeg er stolt av å være rasist selv om jeg har flere mørkhudede venner som er enige med meg i det som står her...

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Det få vet var at Obiara ikke bare var en vanlig innvandrer, men når han ble sint så ble han om til Hulken. Politimennene var jammen heldige som kom seg unna i live.

9190661[/snapback]

Dette har vi diskutert tidligere i denne tråden. Du husker vitnet som sa dette, ikke sant? Nå la visst B-QL til en link om saken også.

 

Sikkert det at det faller inn i et mønster med at politiet generelt går mer etter utlendinger.

Eller at disse er overrepresentert i kriminalstatistikken, særlig når det gjelder voldssaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...