Gå til innhold

Norsk Apartheid - rasisme satt i system


Anbefalte innlegg

Rasisme kan man vel finne hos mange grupperinger/individer av norges befolkning, så hvorfor benekte at det også kan finnes innen politiet?  ;)

8775499[/snapback]

Det finnes selvsagt rasister i politiet. Men det er ikke det diskusjonen handler om. Her blir det fremsatt konkrete påstander om spesifikke personer og situasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og min somalske venninne snakket om dette senest i går, hverdagsrasismen i Norge. Holdninge som er forankret i samfunnet, om at islam er en voldelig religion og at muslimer er terrorister og konebankere. Ser vi et muslimsk plagg der kvinnen bruker hijab, tenker vi "stakkars, hun ble nok tvunget til å gifte seg med ham." Ser vi et norsk par, er det ingen som tenker det samme.

Hvorfor? Hvorfor er det slik? Hvorfor kan ikke faren og broren til min venninne gå på bussen engang uten å få stygge blikk og halvt bli beskyldt for å være voldtektsmenn, på grunn av hudfargen?

En annen venninne av meg sin familie ble holdt igjen på flyplassen i London fordi de var arabere. Slike historier gjør meg trist.

Man ser fler og fler som gir alle innvandrere ansvaret for noe en innvandrer gjør. Nordmenn dreper, kristne dreper, men når de gjør det er det ingen som påstår at nordmenn/kristne er voldelige.

Hvis en muslim dreper, derimot...

 

Legg også merke til alle familiedrapssakene som har vært i det siste, hvordan, hvis en muslim dreper sin familie og så seg selv, er det æresdrap, men hvis en nordmann gjør det er det en personlig tragedie.

Lenke til kommentar

Skal sies at folk generaliserer enormt mye da, "alle" ble jo livredde for muslimer etter 9/11 f.eks. Men altså, når en mørkhudet herremann springer rundt i hovedstaden vår og voldtar drøssevis med kvinner er det klart at folk tenker at han ikke burde få bo i landet vårt. Videre har jo flere imamer i Oslo gått ut offentlig og støttet et kvinnesyn som hører til 1000 år tilbake i tid, det passer rett og slett ikke inn i 2007.

 

Men det er sant som du sier, alle muslimer er ikke onde høyreekstremister som vil slakte alt og ta over verden. Det er idioter innenfor den religionen, akkurat som kristendommen. (hvor mange har ikke dødd som følge av idiotiske kristne som ville frelse verden ved å "tilby" religionen sin til andre?)

Lenke til kommentar
Jeg og min somalske venninne snakket om dette senest i går, hverdagsrasismen i Norge. Holdninge som er forankret i samfunnet, om at islam er en voldelig religion og at muslimer er terrorister og konebankere.

Religion har ikke noe med rase (og derfor rasisme) å gjøre.

 

At islam er en primitiv, ond ideologi er hevet over enhver tvil. Kristendommen er også det, men den er til stor del ufarlliggjort. Folk rakker ned på kristendommen hver dag uten at det får konsekvenser. Men kødder du med islam så risikerer du å bli drept.

 

Hvorfor? Hvorfor er det slik? Hvorfor kan ikke faren og broren til min venninne gå på bussen engang uten å få stygge blikk og halvt bli beskyldt for å være voldtektsmenn, på grunn av hudfargen?

Hvorfor kan ikke jeg få sitte på bussen og se på folk som kommer inn uten at jeg blir anklaget for rasisme? Har man en annen hudfarge her i landet er man fredet. All kritikk blir avfeid som "rasisme". En gang kjeftet jeg på en fyr som laget bråk for en bussjåfør og fikk ham til å sette seg til helvete ned, og han var tilfeldigvis farget. Senere gikk det et par fargede småunger av bussen, og de slengte ut "drittsekk, rassssist!" i det de gikk forbi meg.

 

En annen venninne av meg sin familie ble holdt igjen på flyplassen i London fordi de var arabere. Slike historier gjør meg trist.

Cat Stevens ble også holdt igjen, og han er hvit.

 

Man ser fler og fler som gir alle innvandrere ansvaret for noe en innvandrer gjør. Nordmenn dreper, kristne dreper, men når de gjør det er det ingen som påstår at nordmenn/kristne er voldelige.

Hvis en muslim dreper, derimot...

Det kan ha noe med at muslimer stilletiende godtar vold i deres religions navn. Ja, de går til og med i tog for å demonstrere mot ytringsfrihet!

 

Legg også merke til alle familiedrapssakene som har vært i det siste, hvordan, hvis en muslim dreper sin familie og så seg selv, er det æresdrap, men hvis en nordmann gjør det er det en personlig tragedie.

8777361[/snapback]

Helt riktig. Æresdrap er en ukultur som har en helt konkret definisjon. Det er iskaldt kalkulert, og gjort av familien for å gjenopprette "æren". Når en norsk mann blir fratatt barna sine og dreper noen i fortvilelse så er det ikke "æresdrap" fordi han ikke gjør det iskaldt og kalkulert, og ikke for å gjenopprette "æren", men i ren desperasjon.

 

Vi har ikke "æresdrap" i den norske kulturen. Alle drap er ikke æresdrap.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Jeg hater islam som ideologi, men er jeg rasist av den grunn? Islam er jo en raseuavhengig religion. Dessuten så finnes det statistikk over hvor mye vold en gjennomsnittlig muslim utretter, og det finnes vers i koranen som støtter denne volden, men det er uansett en annen sak.

Lenke til kommentar

Altså cicah: når nordmenn ser at visse grupper utfører mer kriminalitet enn andre så kan vell det knapt anses som rasisme Selv om nordmenn dreper og gjør gale ting de og er fks. Somaliere overrepresentert innenfor det meste som er negativt og som man kan føre statistikk på. Grunnen til at nordmenn som dreper familien sin ikke får æresdrap knyttet til seg er vell at det gjør dette av andre grunner enn æren mens det i mange tilfeller der muslimer gjør det er det på grunn av tapt "ære." Rart at så mange har problemer med å forstå dette. At MR-B applauderer innlegget som tankevekkende blir jo nermest en vits da han jo ser ut til å lete febrilsk etter noe som kan bekrefte de latterlige påstandene hans om apartheid. Egentlig temelig provoserende.

Lenke til kommentar
65% av alle voldtekter blir begått av muslimer. Cirka 22% av Oslos befolkning er muslimer, og 7% av Oslos befolkning er muslimske menn.

8794128[/snapback]

 

 

 

 

Innlegget som er gjenntatt i linken som Kasparov poster ( http://www.islam.no/newsite/content/defaul...age=4&nATID=480 ) er svar på artikkel i fra Afteposten nett 27.02.07.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

 

'. Statistikken for 2004 viser at rundt 65 prosent av gjerningsmennene bak de anmeldte voldtektene og voldtektsforsøkene i Oslo politidistrikt hadde ikke-norsk etnisk bakgrunn. Blant de utenlandske gjerningsmennene var det flest irakere og somaliere.'

 

At disse er utelukkende muslimer er vel galt?

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Uansett urovekkende at det er såpass mange innvandrere som gjør det da, uavhengig hvilken religion de tilhører.

8803088[/snapback]

 

Nei, sier du det... :hmm:

 

Poenget mitt var vel ikke at det var greit og voldta hvis de ikke var muslimer, men at jeg stilte tvil til hvor Kasparov fikk 65% muslimer ifra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...