Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Spørsmål om paladins og pvp

Anbefalte innlegg

Hei. Har starta med WoW igjen, selvfølgelig med BC, og da står jeg som vanlig fast på klassevalget. Jeg har kunn spilt en warrior til 60, og alle klasser utenom paladin til hunter (hunter spilte jeg til 20, og pala til 13-14). Tenkte på å starte en Blood elf paladin, men siden jeg ikke er mye av en "raid-person" vil jeg holde på med PvP. Da kommer spørsmålet: Er paladin brukbart i PvP? Har fått inntrykk av at de har veldig lav damage, og er veldig autoattack-baserte.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har starta med WoW igjen, selvfølgelig med BC, og da står jeg som vanlig fast på klassevalget. Jeg har kunn spilt en warrior til 60, og alle klasser utenom paladin til hunter (hunter spilte jeg til 20, og pala til 13-14). Tenkte på å starte en Blood elf paladin, men siden jeg ikke er mye av en "raid-person" vil jeg holde på med PvP. Da kommer spørsmålet: Er paladin brukbart i PvP? Har fått inntrykk av at de har veldig lav damage, og er veldig autoattack-baserte.

Takker for svar.

8193076[/snapback]

Den som sier at skaden din som paladin er lav, juger.

Har drevet med BG's siden level 25, og i WSG er jeg 50% av kampene på førsteplass.

Dette i full retribution spec så klart.

Det er sant at skaden din er mye auto-attack, men kanskje ikke så mye som folk vil ha det til.

Cluet er å time bursten til rett tidspunkt.

Vent til stakkaren er på 30% liv eller mindre, før du brenner av Hammer of Justice, Crusader Strike og judger Command.

Critter du kan du få inn rundt 4000-5000 skade på denne måten på level 70. (Egen erfaring, blått gear)

Det morsomme med paladiner er at alle tror at du ikke kan gjøre skade, og enten ikke gidder å angripe deg, eller ikke gidder å løpe langt unna når du kommer.

Sist en idiot av en hunter som pent ble måkt til pinneved fordi han heller var opptatt med å skyte erter på en shaman som sto lenger unna, og ikke brydde seg om "den puslete paladinen" som sto og slo på ham samtidig. :)

Paladin anbefales iallefall veldig for pvp.

Grunnen til at mange tror at paladiner er så svake er fordi veldig mange av dem er holy/protection specca, men det blir omtrent som å forvente at en protection-warrior eller holy priest skal gjøre bra skade også.

Lenke til kommentar

Mye sant i det Kombat-Kaare skriver, Retribution Paladins blir ofte undervurdert og "ikke lagt merke til" pga. hva skal man si.. fordommer?

Det skal sies at Paladin er noe mer avhengig av godt utstyr for å øke skade enn andre klasser, kan til grad sammenlignes med Warrior, men jeg vil si at Paladin er enda mer avhengig av utstyr.

Paladin er jo i tillegg en hybrid, så går du lei av for eksempel å gjøre skade, så må du ikke ta det for gitt og rerolle en annen type spiller - Bare å respecce til et av de andre talent-buildene, f.eks Protection for å tanke.

Jeg spiller nå en Paladin selv, og er egentlig ganske fornøyd. Bare det å kunne helbrede seg selv er igrunn en kjempegod grunn til å rolle Paladin.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar

Anbefaler Paladin av hele mitt hjerte, kosligere klasse skal du lete lenge etter. :)

Føler ikke for å liste opp så mye om hvorfor jeg synes det, fordi Kombat-Kaare har listet opp de fleste grunnene.

Paladins er også koslige når man levler opp. Lite downtime, og når man blir ganket så er det bare å shield+heal for deretter å knuse gankeren. Ni av ti ganger så vinner jeg når jeg blir ganket av en spiller med sånn ca samme level.

Lenke til kommentar
Anbefaler Paladin av hele mitt hjerte, kosligere klasse skal du lete lenge etter. :)

Føler ikke for å liste opp så mye om hvorfor jeg synes det, fordi Kombat-Kaare har listet opp de fleste grunnene.

Paladins er også koslige når man levler opp. Lite downtime, og når man blir ganket så er det bare å shield+heal for deretter å knuse gankeren. Ni av ti ganger så vinner jeg når jeg blir ganket av en spiller med sånn ca samme level.

8193578[/snapback]

Samme her.

Downtime eksisterer så og si ikke, og gankere som er dumme nok til å angripe meg (selv om jeg er på 30% liv) dør selv rundt 90% av alle gangene, så tallet til TomFu stemmer ganske godt. :)

Litt hjernedød auto-attack grinding til tider, men samtidig er det kanskje greit å ikke måtte være fullfokusert hele tiden når du skal grinde 3 timer i strekk.

Lenke til kommentar

Skal du spille PvP, anbefaler jeg ikke Paladin. Har spilt på min pally i nesten 2 år nå, og makan til kjip PvP klasse skal du lete lenge etter. Tro meg, jeg elsker pallyen min, men PvP, det overlater jeg til andre.

Som holyspecc kan du muligens gjøre noe nytte, stå litt bak å heale, evt ta en holy shock nå og da. Men pallys er desverre for svake, vi har fått den dårligste dealen av alle klassene:

For å ta et eksempel, ta pally vs shaman. (Nå spiller ikke jeg shaman, så jeg tar bare det jeg har sett i PvP)

Paladin:

Holy Shock - Tja, ok, litt for pinglete, for lang cooldown. (115 sec) og alt for kort range (20 yards)

Hammer Of Wrath - Finishing move som har 1.5 sec casting time, og som i aller beste fall critter for 2k ( la oss si at en gjennomsnittlig spiller har 8k health * 0,2= 1600, med andre ord, gief execute)

Hammer Of Justice - Grei nok, 5 sec stun med ok cooldown

Seal Of Command - Som over, grei nok, men sammenlignet med windfury, piss i havet med kun 7 proccs per min.

Avenger's Shield - krever 41 i protection, noe som er grunn nok til å unngå i seg selv

Crusader strike - Var kjempefin før nerfen, 6 sec var helt ok, men neeida, paladins kan ikke ha noe som kicker ass

Bubble - Kjekk å ha når det blir busy rundt deg, men nerfer attackspeeden din, og er ikke akkurat et fryktet offensivt våpen

LoH - 1 time cooldown, gir 500 mana og fullt liv. 500 mana varer ikke lenge, og uten mana er en paladin som en ku i havsnød.

Reckoning: Ubrukelig etter nerfen, gir deg 10% sjangse for at de 4 neste slagene innen 8 sec, blir doble. Med en treig og god 2h, som de fleste pallys bruker, blir det kun tid til 2 slag i denne buffens varighet.

Shaman:

Chain Lightening - Aner ikke cooldownen på denne, men den virker ganske mye kortere enn på Holy Shock. En sinnsyk PvP skill

Frost shock - Samme som over, veldig irriterende, og kort cooldown

Totems - Trenger jeg si mer?

Windfury - Gief plx, sist jeg prøvde WF, proccet den ca dobbelt så mange ganger som SoC

Lesser healing wave - Healer 1039 til 1185 på 1.5 sec på beste rank, vs 448 til 502 for Flash Of Light (ca dobbelt så bra)

Ghost Wolf - Konge i WSG og for å komme seg unna hvis the shit hits the fan

Purge - Fjerner buffs med veldig kort cooldown

Så værsågod, en shammy vil chain lightninge deg på langt hold mens du løper for å komme innen rekkevidde for a dænge han melee style, han kjører earthbind, du tar Blessing Of Freedom, han purger, løper av gårde, frost shocker, purger osv osv.

Generelt ellers er du stunlocka, slienced eller slowet mesteparten av tiden, BGene er eid av de med ranged skills eller de som kan stealthe for tiden. For å si det mildt, paladins trenger en helsikes buff.

Men neida, hør på de over, paladin er konge til PvP... :thumbup:

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Skal du spille PvP, anbefaler jeg ikke Paladin. Har spilt på min pally i nesten 2 år nå, og makan til kjip PvP klasse skal du lete lenge etter. Tro meg, jeg elsker pallyen min, men PvP, det overlater jeg til andre.

Som holyspecc kan du muligens gjøre noe nytte, stå litt bak å heale, evt ta en holy shock nå og da. Men pallys er desverre for svake, vi har fått den dårligste dealen av alle klassene:

For å ta et eksempel, ta pally vs shaman. (Nå spiller ikke jeg shaman, så jeg tar bare det jeg har sett i PvP)

Paladin:

Holy Shock - Tja, ok, litt for pinglete, ALT for lang cooldown. (1min) og alt for kort range (20 yards)

Hammer Of Wrath - Finishing move som har 1.5 sec casting time, og som i aller beste fall critter for 2k ( la oss si at en gjennomsnittlig spiller har 8k health * 0,2= 1600, med andre ord, gief execute)

Seal Of Command - Som over, grei nok, men sammenlignet med windfury, piss i havet

Avenger's Shield - krever 41 i protection, noe som er grunn nok til å unngå i seg selv

Crusader strike - Var kjempefin før nerfen, 6 sec var helt ok, men neeida, paladins kan ikke ha noe som kicker ass

Shaman:

Chain Lightening - Aner ikke cooldownen på denne, men den virker ganske mye kortere enn på Holy Shock. En sinnsyk PvP skill

Windfury - Gief plx, sist jeg prøvde WF, proccet den ca dobbelt så mange ganger som SoC

Lesser healing wave - Healer 1039 til 1185 på 1.5 sec på beste rank, vs 448 til 502 for Flash Of Light (ca dobbelt så bra)

Så værsågod, en shammy vil chain lightninge deg på langt hold mens du løper for å komme innen rekkevidde for a dænge han melee style, han kjører earthbind, du tar Blessing Of Freedom, han purger, løper av gårde, frost shocker, purger osv osv.

Generelt ellers er du stunlocka, slienced eller slowet mesteparten av tiden, BGene er eid av de med ranged skills eller de som kan stealthe for tiden. For å si det mildt, paladins trenger en helsikes buff.

Men neida, hør på de over, paladin er konge til PvP...  :thumbup:

8193667[/snapback]

Tja.. Jeg vet ikke hvordan du spiller Paladinen din, hvordan stats og hva slags spec du har. Paladins har fått en god del talenter som gir deg en sjanse til å motstå dispells, silence, interrupts osv.

Dette kommer da selvfølgelig an på spec, men du kan ikke si vi ikke har muligheten, for det har vi. Og hva med all support vi kan gjøre? Du snakker om BG-PvP her regner jeg med, i 90% av tilfellene møter du alltid på en eller flere allianse, og også en eller flere Horde, skal ikke så mye til for å holde deg i live til hjelp kommer.

Sant nok, det er pinglete og "teit" å kanskje ikke klare å drepe en klasse selv, Shamans for eksempel er utrolig vanskelige, spessielt Orc ettersom de resister alt som er av Stuns, men tro meg, det er mulig.

Som Kombat-Kaare sa tidligere i tråden, om du spiller smart og venter med å burste ut alt av skade til punktet hvor motstanderen ikke venter det, da går det ofte fint (Ikke alltid).

Dette kommer igjen an på spec på motstandere og slike ting, kanskje Shamanen har Nature Swiftness, da er det ikke vanskelig å bare heale til 100% med to tastetrykk, men her har f.eks en Retri Paladin et skill som heter Repentence)

Det at "ranged og stealth eier BGs akkurat nå" er vel i og for seg sant, men vi har et par knep vi kan bruke for å komme innpå ranged, Repentence (Dette krever at du er Retribution, ganske trist, skulle vært trainable) er et godt eksempel, og også Blessing of Freedom, selvom dette ikke stopper skaden spilleren gjør på deg.

Jeg vet selv hvor frustrerende Paladin klassen kan være til tider, både å spille som en selv, og å møte en. Vi har et par klasser vi mer eller mindre blir gruset av uansett, men hvem har da ikke en motpart av sin egen klasse?

Men å indirekte si at Paladin suger i PvP, det blir litt feil i mine ører, iallefall.

...og som alle vet, "WoW er ikke basert rundt 1v1 PvP".

Lenke til kommentar

Paladin:

Holy Shock - Tja, ok, litt for pinglete, ALT for lang cooldown. (1min) og alt for kort range (20 yards)

Seal Of Command - Som over, grei nok, men sammenlignet med windfury, piss i havet

Shaman:

Men neida, hør på de over, paladin er konge til PvP...  :thumbup:

8193667[/snapback]

Nå har jeg flere ting å utsette på den der.

Går du først i pvp med en holy-build så kan du klage for døve ører, det er ikke annet å forvente dersom du er i det specet.

Dessuten er paladin vs. shaman vanskelig uansett, pga. purge-spam som ødelegger commanden din dersom du ikke er forsiktig.

(Bare så det er sagt, jeg banka en shaman i en 1 on 1 her om dagen)

Greit at windfury er jevnt over bedre, men procraten på command ER faktisk høyere med et skikkelig treigt våpen, og derfor er procen svakere.

Frost shock er latterlig, cleanse deg selv og shaman har kasta bort drøye 500 mana og sitter på cooldown.

Judge sealet ditt på eventuelle earthbind totems dersom shaman prøver å kite.

Du trenger faktisk ikke blessing of freedom engang om du bare cleanser fort nok og gjør som beskrevet.

For øvrig er mye av det du skriver om shamaner bare piss.

Greit at lesser healing wave healer for det dobbelte av flash of light, men du skriver "dobbelt så bra", noe som er tull.

Lesser healing wave er manakonsumerende til tusen, flash of light derimot er ekstremt manaeffektiv, men ikke beregna på selvhealing i en krevende situasjon.

Mest av alt kan jeg bare be deg å fjerne deg fra et holy spec som rett og slett er DRITT til pvp dersom du er ute etter å two-shotte fiendene dine.

Mest av alt høres du ut som en som har lest realm-forumet litt for mye og blitt hjernevaska til å tro at "holy is the only spec" og at paladiner er kronisk svake.

Mye whine på de forumene, det forundrer meg ikke dersom folk tror på det.

Å lese de forumene kan få enhver til å hate klassen sin.

Sånn generelt ville jeg bedt deg lære deg å spille klassen din, men det skremmer meg jo når du sier at du har vært paladin i snart to år... :ermm:

For all del, spec full retribution, få deg noen fete våpen, skip alt tull som kalles spelldamage og mana/sec, og knus noen skaller.

Det går, jeg har nemlig gjort det, og gjør det fortsatt daglig. :p

Lenke til kommentar

Tja.. Jeg vet ikke hvordan du spiller Paladinen din, hvordan stats og hva slags spec du har. Paladins har fått en god del talenter som gir deg en sjanse til å motstå dispells, silence, interrupts osv.

Dette kommer da selvfølgelig an på spec, men du kan ikke si vi ikke har muligheten, for det har vi. Og hva med all support vi kan gjøre? Du snakker om BG-PvP her regner jeg med, i 90% av tilfellene møter du alltid på en eller flere allianse, og også en eller flere Horde, skal ikke så mye til for å holde deg i live til hjelp kommer.

Sant nok, det er pinglete og "teit" å kanskje ikke klare å drepe en klasse selv, Shamans for eksempel er utrolig vanskelige, spessielt Orc ettersom de resister alt som er av Stuns, men tro meg, det er mulig.

Som Kombat-Kaare sa tidligere i tråden, om du spiller smart og venter med å burste ut alt av skade til punktet hvor motstanderen ikke venter det, da går det ofte fint (Ikke alltid).

Dette kommer igjen an på spec på motstandere og slike ting, kanskje Shamanen har Nature Swiftness, da er det ikke vanskelig å bare heale til 100% med to tastetrykk, men her har f.eks en Retri Paladin et skill som heter Repentence)

Det at "ranged og stealth eier BGs akkurat nå" er vel i og for seg sant, men vi har et par knep vi kan bruke for å komme innpå ranged, Repentence (Dette krever at du er Retribution, ganske trist, skulle vært trainable) er et godt eksempel, og også Blessing of Freedom, selvom dette ikke stopper skaden spilleren gjør på deg.

Jeg vet selv hvor frustrerende Paladin klassen kan være til tider, både å spille som en selv, og å møte en. Vi har et par klasser vi mer eller mindre blir gruset av uansett, men hvem har da ikke en motpart av sin egen klasse?

Men å indirekte si at Paladin suger i PvP, det blir litt feil i mine ører, iallefall.

...og som alle vet, "WoW er ikke basert rundt 1v1 PvP".

8193749[/snapback]

Mjah, jeg sa over at det beste du kan gjøre er å være support, heale, buffe, cleanse.

Repentance er jeg enig, burde vært traninable, kunne gitt pallys litt "roguepreg" så vi hadde litt å slå i bordet med. Men det du sier om 4-5k dmg på et par sec er kanskje ok, men det kan vi kun gjøre meget sjelden, såfremt vi kommer fram til målet vårt, og vi har MAKS flaks (crit på SoC, vanlig crit ovsovs) Ellers er vår basedmg som retri specc latterlig lav, sammenligned med de andre hybridene (Druid har cat, søren heller, bearform gjør mer dmg enn oss, og selv en resto shammy kan purge og frostshocke oss til døde mens han koser seg blant alle totemsene. Og en viktig faktor her blir også som sagt over, deres 1.5 sec healing spell healer for dobbelt så mye som vår...

Lenke til kommentar

Nå har jeg flere ting å utsette på den der.

Går du først i pvp med en holy-build så kan du klage for døve ører, det er ikke annet å forvente dersom du er i det specet.

Dessuten er paladin vs. shaman vanskelig uansett, pga. purge-spam som ødelegger commanden din dersom du ikke er forsiktig.

(Bare så det er sagt, jeg banka en shaman i en 1 on 1 her om dagen)

Greit at windfury er jevnt over bedre, men procraten på command ER faktisk høyere med et skikkelig treigt våpen, og derfor er procen svakere.

Frost shock er latterlig, cleanse deg selv og shaman har kasta bort drøye 500 mana og sitter på cooldown.

Du trenger faktisk ikke blessing of freedom engang om du bare cleanser fort nok og gjør som beskrevet.

For øvrig er mye av det du skriver om shamaner bare piss.

Greit at lesser healing wave healer for det dobbelte av flash of light, men du skriver "dobbelt så bra", noe som er tull.

Lesser healing wave er manakonsumerende til tusen, flash of light derimot er ekstremt manaeffektiv, men ikke beregna på selvhealing i en krevende situasjon.

Mest av alt kan jeg bare be deg å fjerne deg fra et holy spec som rett og slett er DRITT til pvp dersom du er ute etter å two-shotte fiendene dine.

Mest av alt høres du ut som en som har lest realm-forumet litt for mye og blitt hjernevaska til å tro at "holy is the only spec" og at paladiner er kronisk svake.

Sånn generelt ville jeg bedt deg lære deg å spille klassen din, men det skremmer meg jo når du sier at du har vært paladin i snart to år...  :ermm:

For all del, spec full retribution, få deg noen fete våpen, skip alt tull som kalles spelldamage og mana/sec, og knus noen skaller.

Det går, jeg har nemlig gjort det, og gjør det fortsatt daglig. :p

8193787[/snapback]

Jøss, snakk om personangrep, må være lov til å ha sin egen mening uten at man skal bli kalt forumboy osv. Kom deg ned av din høye hest, så skal jeg kanskje svare på ditt innlegg, men inntill du jekker deg ned et par hakk, c you later.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Jøss, snakk om personangrep, må være lov til å ha sin egen mening uten at man skal bli kalt forumboy osv. Kom deg ned av din høye hest, så skal jeg kanskje svare på ditt innlegg, men inntill du jekker deg ned et par hakk, c you later.

8193809[/snapback]

1. Jeg gikk ikke til personangrep på deg.

2. Du hadde ingen argumenter overhodet i svaret ditt.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Imo som rogue er en pally som kan spille slett ikke dårlig på BG, er en av de klassene som virkelig er harde å ta livet av siden du nesten alltid må drepe dem 2 ganger, pleier som regel å styre unna pally`s på bg på grunn av at en kan være sikker på at det kommer 3 andre å slår deg helseløs før du har klart å drept den.

Lenke til kommentar

1.

Sånn generelt ville jeg bedt deg lære deg å spille klassen din, men det skremmer meg jo når du sier at du har vært paladin i snart to år...  :ermm:

2. ?

Lenke til kommentar
1.

2. ?

8193939[/snapback]

Hvor er personangrepet da?

Jeg ber deg om å fremheve det spesifike personangrepet med fet tekst.

Punkt to skrev jeg opp fordi du sporer av debatten når du ikke har mer å fare med.

Lenke til kommentar

Åssen er man forsiktig? Stealther og lister seg innpå shammyen mens han ser en annen vei?

Frost shock gjør over 500 dmg, i tillegg til at den slower. Greit, du kan cleanse slow, men ikke de 500+ dmg. Og siden du skal judge på totemsene, mister du jo tid og mana i stedet for å angripe shammyen.

Men det gjelder vel ikke deg, du har jo skillz...

Du kan vel du vise meg den pally healingskillen som er "beregna på selvhealing i en krevende situasjon" ? Holy light kanskje? 2.5 sec cast, kan jo bare spamme "interrupt me!"

Hah! Two-shotte du lissom. Våkn opp og lukt på dritten.

Vil be deg poste en video av denne omgpWnz!1 pallyen din i aksjon, hvis du er så god som du sier, skal jeg ydmykt bøye meg i støvet og så at pallys er imba til PvP.

Ellers vil jeg be deg våkne opp og innse at pallys er den verste PvP klassen, og at du bare lever i din egen verden der du bare ikke kan innse at du blir drept mye oftere enn du klarer å drepe noen

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Hvor er personangrepet da?

Jeg ber deg om å fremheve det spesifike personangrepet med fet tekst.

8193968[/snapback]

Greit, jeg modererer meg. Du har en arrogant holdning, noe jeg vil ha meg frabedt. Kan gjerne diskutere, men ikke si " Du høres ut som en forum fanboy, lær deg å spille klassen din" osv, noe som er helt på siden av topic. Svar på argumentene mine istedet.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

##

Åssen er man forsiktig? Stealther og lister seg innpå shammyen mens han ser en annen vei? ##

Du er forsiktig ved at du bruker rank 1 Seal of Command, og kaster sealet rett før du kjører en autoattack.

Gjør du det rekker han ikke å purge før du allerede har fått inn et angrep med command, og når han først purger så bruker han mer mana enn du bruker for å kaste sealet, noe som gjør at du vinner manakrigen i lengden.

##

Frost shock gjør over 500 dmg, i tillegg til at den slower. Greit, du kan cleanse slow, men ikke de 500+ dmg##

500 damage er ingenting.

500 mana for 500 damage er mildt sagt selvmord om du skal gjøre det i lengden, og 500 på en frostshock er omtrent det jeg gjør på en enkelt white hit på.

##

Du kan vel du vise meg den pally healingskillen som er "beregna på selvhealing i en krevende situasjon" ? Holy light kanskje? 2.5 sec cast, kan jo bare spamme "interrupt me!"##

Hammer of justice, repentance, Divine Shield.

##

Hah! Two-shotte du lissom. Våkn opp og lukt på dritten.

Vil be deg poste en video av denne omgpWnz!1 pallyen din i aksjon, hvis du er så god som du sier, skal jeg ydmykt bøye meg i støvet og så at pallys er imba til PvP.

Ellers vil jeg be deg våkne opp og innse at pallys er den verste PvP klassen, og at du bare lever i din egen verden der du bare ikke kan innse at du blir drept mye oftere enn du klarer å drepe noen##

Hvem er det som er frekk her sa du?

Twoshotte kan jeg klare helt fint, dersom det er folk i cloth og jeg er heldig med crits/procs.

Det skjer ikke hver kamp, men det hender nok til at jeg kan klare det på jevn basis.

Sorry, men når du er mange ganger frekkere tilbake igjen, samt klager over at du ikke gjør vanvittig skade i ditt holy-spec, så får du lite sympati fra min side.

Lenke til kommentar

Kombat-Kaare, du er fri til å linke en video hvor du 2-shotter folk :) Det skjer jo ganske ofte etter hva du sier, så burde vel ikke være noe problem.

Folk i level 70 har rundt 8k hp+- så du skal ha gode crits :)

Spillte litt wsg igår, rett etter jeg hadde speccet resto med min druid, og jeg fikk ikke noen høyere crit en 2.5k fra en palla.. Og jeg har vel kun litt over 2k armor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...