iMono Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg har store problemer med ytelsen med Photoshop i Vista. ImageReady klikker konstant. Filåpningen til Photoshop er fortsatt samme som XP og jeg klarer ikke å ha mellomrom i navnet på filene jeg eksporterer med "Save to Web". Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det er vel slik moderne kjøpepress har utviklet seg. Mye vil ha mer osv. Hva blir sluttprisen for Vista (en skikkelig en, ikke lekeversjonene), oppgradering av maskinvare (for Aero) og nå: oppgradering av programvaren (Adobe-produkter, virusfjernere, kjøpepress på MS Office etc)? Prislappen blir vel høyere enn de fleste ante på forhånd eller har lyst til å tenke på. 8193098[/snapback] For min del endte regnstykket på ca 25 000 for oppgradering av programvare. PC-en var 3 1/2 år, så den hadde jeg oppgradert uansett. Som selvstendig næringsdrivende skal jeg tjene noen kr for å forsvare dette. Og man er også avhengig av at alt virker, selv mindre problemer koster fort mye penger. Så Vista er nok skutt langt ut i det blå. Eller for å si det på en annen måte, jeg kan minst bruke 1 - 2 ukeverk på å lære meg Linux med programvare. Men dette var nå litt OT. @iMono: Du skal aldri bruke mellomrom i bildefiler for web. Gammel regel for å sikre plattformuavhengighet. Endret 20. mars 2007 av Bolson Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er ingen overraskelse at Adobe ikke slipper oppdateringer. Hverken Adobe eller gamle Macromedia er kjent for å komme med mange oppdateringer, eller noen som helst, for den saks skyld. Adobe Photoshop Version: 9.0.2 Dreamweaver Version 8.0.2 Nå kommer CS3. To .1-oppdateringer per produkt i hele levetiden? Mangel på "oppfølging" er en av de største svakhetene med Adobes produkter, og jeg synes også videreutviklingen går i lovlig trege sykluser. Eksempelvis tok det to fullversjoner (Ps7 til Ps Cs1) fra "Replace color" fikk en fargeboks for å velge hvilken farge du ville replace til, før denne boksen virket skikkelig. I Ps7 var boksen der, men hadde ingen nytte annet enn å antyde at den ville virke i framtiden. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Mangel på "oppfølging" er en av de største svakhetene med Adobes produkter, og jeg synes også videreutviklingen går i lovlig trege sykluser. Om du ikke har merket forskjell mellom Photoshop 7/CS1/CS2/CS3, ja da trenger du virkelig å sette deg bedre inn i programvaren. Men for all del, savner fortsatt en del på compositt-delen. Blir spennende å se nå når Photoshop CS3 Extended kommer, men det virker egentlig bare ut som de henter funksjoner fra After Effects. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Mangel på "oppfølging" er en av de største svakhetene med Adobes produkter, og jeg synes også videreutviklingen går i lovlig trege sykluser. Om du ikke har merket forskjell mellom Photoshop 7/CS1/CS2/CS3, ja da trenger du virkelig å sette deg bedre inn i programvaren. Men for all del, savner fortsatt en del på compositt-delen. Blir spennende å se nå når Photoshop CS3 Extended kommer, men det virker egentlig bare ut som de henter funksjoner fra After Effects. 8199046[/snapback] Sa jeg at det ikke var forskjell på PS7 og CS3? Nei. Har aldri sagt noe som er i nærheten av å antyde noe slikt. Det jeg sa var at det kommer få patcher og oppdateringer til hver hovedversjon. Videre sa jeg at de noen ganger bruker flere fullversjoner på å få ny funksjonalitet til å virke 100%. Jeg sa ikke at det ikke er videreutvikling i hver versjon av PS. For eksempel har hver ny versjon av Photoshop fått pakket inn noe - men ikke fullverdig - funksjonalitet fra andre Adobeprodukter. Det kan være at vektorfunksjonalitet fra Illustrator, webfunksjonalitet fra ImageReady eller 3D-funksjoner fra After Effects... Men aldri så mye at de risikerer at en kunde ikke lenger trenger de andre produktene. Hvorvidt jeg trenger å sette meg bedre inn i programvaren eller ikke, avgjøres av mine bruksbehov, ikke av Adobes... gjerrige... utviklingssyklus. Edit: omformulering Endret 28. mars 2007 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå